کدخبر: ۳۸۱٦۵
۰٦ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۷
چاپ

معاون فرماندار بیرجندخبرداد:

یکی از مشکلات موجود در کتابخانه‌ها کمبود فضای مطالعه است

یکی از مشکلات موجود در کتابخانه‌ها کمبود فضای مطالعه است

بیرجندرسا-معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند با بیان اینکه یکی از مشکلات موجود در کتابخانه‌ها کمبود فضای مطالعه است، افزود: باید در راستای گسترش این فضا اقدامات جدی‌تری صورت گیرد تا مردم بهتر و راحت‌تر بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، علی جزندری ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیرجند اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم فرهنگی، بحث کتاب و کتابخوانی است که گاهی اوقات مغفول مانده است.

وی افزود: اگرمردم در خانه‌های خود کتابی اضافی دارند یا از آن استفاده نمی‌کنند می‌توانند به کتابخانه‌های عمومی اهدا کنند تا دیگران بتوانند از آن کتاب استفاده کنند.

جزندری وجود کتابخانه‌ها را بسیار با اهمیت دانست وتاکیدکرد: اگر جوانان بیشتر به سمت این فضاهای فرهنگی رو آورند از بسیاری از آسیب‌های که می‌تواند برای آنها در  جامعه مشکل ایجاد کند جلوگیری می‌شود بنابراین با توجه به این امر وجود کتابخانه‌ها در جامعه بسیار بااهمیت است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجندافزود: باید جوانان از فضای کتابخانه‌ها برای مطالعه استفاده کنند چرا که جوانانی که بیشتر وقت خود را در کتابخانه‌ها صرف می‌کنند، کمتر دچار آسیب و خطا می‌شوند.

وی  گفت: باید برنامه‌ ریزی کنیم تا شرایط عضویت در کتابخانه‌های عمومی آسان‌تر و بستری مناسب برای مطالعه جوانان فراهم شود تا به سمت و سوی کتابخانه‌ها بیایند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بیرجند به نبود کتابخانه شبانه‌ روزی در سطح استان اشاره کرد وگفت: در تلاش هستیم تا با پیگیری مسئولان کتابخانه‌های عمومی استان این مشکل برطرف شود یا ساعت کاری کتابخانه‌های عمومی در بیرجند افزایش یابد.

جزندری خاطرنشان کرد: می‌توانیم از فضای کتابخانه‌های دانشگاه‌ها و مدارس برای مطالعه استفاده کنیم و یکی دیگر از مکان‌هایی که می‌شود افراد به راحتی و تعداد زیادی در آن مکان مطالعه کنند، کانون‌های مساجد است

وی ضمن اشاره به  اینکه یکی از مشکلات موجود در کتابخانه‌ها کمبود فضای مطالعه است یادآورشد: باید در راستای گسترش این فضا اقدامات جدی‌ تری صورت گیرد تا مردم بهتر و راحت‌ تر بتوانند از آن بهره‌ مند شوند.

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.