کدخبر: ۳۸۱٦٤
۰٦ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:٤۸
چاپ

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی عنوان کرد:

در خراسان جنوبی ۱۵۰ هزار نفر نیازمند به مناسب سازی محیط هستند

بیرجندرسا-مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه درحال حاضر ۲۵ درصد جامعه نیازمند مناسب سازی فضای شهری هستند، گفت: در خراسان جنوبی ۱۵۰ هزار نفر نیازمند به مناسب سازی محیط هستند.

در خراسان جنوبی ۱۵۰ هزار نفر نیازمند به مناسب سازی محیط هستند

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا،  محمد حسن اکبری مطلق بعدازظهرامروز  درستاد صیانت از حریم امنیت عمومی وحقوق شهروندی استان اظهارکرد:مناسب‌ سازی به معنای ایجاد فرصت‌های برابر برای تمامی اقشار جامعه است تا بتوانند از خدمات جامعه بهره‌ مند شوند.

وی با بیان اینکه باید معابرعمومی به گونه ای طراحی شود که امکان دسترسی معلولان و جانبازان نیز فراهم باشدافزود: مناسب سازی تنها مختص معلولان نیست بلکه افراد مسن، کودکان و زنان باردار را نیز شامل می شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: تمامی وزراتخانه‌ها و موسسات موظف هستند در طراحی، تولیدات و احداث ساختمان‌ها و اماکن عمومی مناسب‌ سازی را انجام دهند تا امکان استفاده برای معلولان و سالمندان فراهم شود.

اکبری مطلق خاطرنشان کرد کرد: قانون مناسب سازی فضای شهری درسال ۱۳۸۳ طراحی شده که براساس این قانون باید هرسال ۳۰ درصد از فضای شهری مناسب می شد و مناسب سازی فضای شهری طی یک برنامه سه ساله یعنی در سال ۸۶ به اتمام می رسید.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی عنوان کرد: براساس قانون حمایت از حقوق معلولان ستاد هماهنگی استانی شکل گرفته و کارگروه ویژه ای درهمه شهرستان ها درحال برگزاری است.

اکبری مطلق با بیان اینکه ساختمان برخی از دانشگاه های استان به دلیل قدیمی بودن برای تردد افراد معلول بسیارنامناسب است گفت: مناسب سازی یک بوستان و خیابان در دستور کار شهرداری بیرجند قرار گرفته است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: مناسب سازی فضای شهری طی دو سال گذشته از ۳۰ درصد به ۳۷ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: درسال گذشته عملکرد دستگاه های اجرایی در زمینه مناسب سازی فضای شهری ارزیابی شده که دراین رابطه بانک ها درزمینه ارائه خدمات الکترونیک پیشتاز بوده اند و مناسب سازی را در زمینه احداث عابربانک ها رعایت نکرده اند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی مهمترین مشکل دستگاه های اجرایی را در زمینه مناسب سازی کمبود اعتبارعنوان کرد و بیان داشت: انتظار ما از دستگاه های اجرایی این است که مناسب سازی را به عنوان اولویت دردستور کار خود قرار دهند.

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.