کدخبر: ۳۸۱۱۵
۰٦ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۰
چاپ

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی خبرداد :

ایجاد بیش از 9 هزار فرصت شغلی در استان

ایجاد بیش از 9 هزار فرصت شغلی در استان

بیرجندرسا-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه در این مدت بیش از 9 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شده است گقت: ما نتوانسته‌ایم این فرصت‌های شغلی را از میان جویندگان کار جذب کنیم و تنها یک‌هزار و 700 مورد از نیاز بازار کار را از طریق جویندگان کار پر کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، محمد سنجری  در ستاد ساماندهی امور جوانان استان اظهارکرد:همه ما این نکته را قبول داریم که بیکاری یکی از مهمترین مشکلات کشور و همچنین استان ما به شمار می رود ولی تا کنون هیچ اقدام اجرایی در این زمینه صورت نگرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزود: بیکاری در جامعه بسیاری از معضلات اجتماعی را در پی دارد.

وی عنوان کرد: اشتغال یک مجموعه فرابخشی بوده که همه دستگاه‌ها باید برای ایجاد اشتغال و رفع موانع و مشکلات موجود در این زمینه کمک کنند.

  سنجری ضمن اشاره به اینکه  در نه ماه نخست سال جاری، تعداد  8هزار و 300 جوینده کار در خراسان جنوبی داشته ایم,گفت: از این تعداد 85 درصد را مردان و مابقی را زنان تشکیل داده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی عنوان کرد: ۳۷ درصد جویند گان کار در خراسان جنوبی فارغ التحصیلان دانشگاهی بوده که اکثرا  فاقد مهارت هستند.

وی یادآورشد:در حال حاضر ۶۴ درصد جویندگان کار در خراسان جنوبی فاقد هرگونه مهارت هستند و باید خانواده ها تلاش کنند که در کنار تحصیل زمینه مهارت‌آموزی فرزندانشان را فراهم کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان این نکته که از ابتدای سال جاری، تعداد 9 هزار و 500 فرصت شغلی توسط بخش خصوصی در خراسان جنوبی ایجاد شده گفت: متاسفانه از این تعداد، تنها یک هزار و هفتصد فرصت شغلی در استان جذب شده است.

سنجری  فقدان مهارت کار را مهمترین دلیل این موضوع عنوان کرد و گفت: نیروهای انسانی ما فاقد مهارت بوده و تخصص مورد نیاز برای بازار کار را ندارند.

  مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیشترین سن جویندگان کار در خراسان جنوبی را بین 15 تا 34 سال سن دانست وبیان کرد: تنها راهکار ایجاد اشتغال، توجه به کارآفرینی و قبل از آن نیز آموزش مهارت های متناسب با بازار کار به جوانان است.

سنجری ادامه داد: در حال حاضر مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای با طرح نیاز سنجی آموزشی و مهارتی برای آموزش هرگونه مهارت مورد نیاز در بازار کار استان آمادگی کامل دارند.

وی با تاکید براینکه باید مهارت شاد بودن و آموزش مهارت های فردی در دستور کار ستاد ساماندهی امور جوانان قرار گیرد افزود: حل مشکلات اشتغال جوانان تنها توسط یک سازمان مقدور نمی باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی عنوان کرد: امروز مشکلات اقتصادی همه کشور را درگیر کرده است اما اگر برای این مشکلات و اشتغال جوانان چاره‌ای اندیشیده نشود به مشکل و آسیب اجتماعی تبدیل می‌شود.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.