کدخبر: ۳۷۹۱۸
۲۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱٤:۱۳
چاپ

نوفرستی:

اعزام هشت هزار و ۷۸۴ نفر به عمره

اعزام هشت هزار و ۷۸۴ نفر به عمره

بیرجندرسا- مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: پیش‌بینی می‌شود مجموعا هشت هزار و ۷۸۴ زائر در قالب ۷۲ کاروان به عمره مفرده اعزام شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا،ابوالفضل نوفرستی  امروز در نشست خبری اظهار کرد: ثبت‌نام حج تمتع براساس جدول زمان‌بندی در کشور از ساعت ۹ صبح ۵ بهمن‌ماه در کاروان‌های اعلام شده آغاز می‌شود.

وی افزود: زائرین دارای اسناد حج تمتع ثبت‌نامی بانک ملی تا ۱۵ اسفندماه سال ۸۴ در اولویت ثبت‌نام هستند.

نوفرستی ادامه داد: در سال جاری ۹۰۰ زائر از استان در مراسم حج تمتع حضور یافتند و پیش‌بینی می‌شود در سال آینده نیز همین تعداد از استان اعزام شوند.

مدیر حج وزیارت استان گفت: سازمان حج و زیارت در مدت دو سال گذشته در راستای تشکیل زودتر کاروان‌ های زائران و برگزاری کلاس‌های آموزشی ثبت نام از متقاضیان حج تمتع را سه ماه زودتر از موعد انجام می‌دهد.

نوفرستی با بیان اینکه متقاضیان هر شهرستان در دفتر و کاروان مورد نظر در شهرستان خود باید ثبت‌نام کنند، اظهار داشت: تا 17 سال آینده نیز برای حج تمتع ثبت‌نام شده است.

وی بیان کرد: متقاضیان ثبت نام حج تمتع با داشتن اصل قبوض ودیعه گذاری حج تمتع، اصل شناسنامه، اصل و کپی کارت ملی و گذرنامه که تا تاریخ 29 اسفند 94 اعتبار  داشته باشد می‌توانند برای ثبت‌نام مراجعه کنند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه متقاضیانی که در حال حاضر دارای گذرنامه نیستند می‌توانند حداکثر تا خردادماه 94 گذرنامه خود را ارائه دهند، تصریح کرد: زائران حج تمتع با توجه به محیا بودن امکانات و برنامه‌ها در رابطه با ارز همراه مسافر نیاز به هیچ پولی ندارند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پرواز زائرین حج تمتع از فرودگاه مشهد خواهد بود، افزود: برای انتقال پروازها از فرودگاه بیرجند تلاش شده اما تا کنون این امر محقق نشده است.

نوفرستی با اشاره به اینکه هزینه سفر نیز مانند سال گذشته در دو مرحله از زائرین دریافت می‌شود، ادامه داد: مرحله اول در زمان ثبت‌نام متقاضیان در کاروان و مرحله دوم در نیمه اول فرودین ماه سال آینده اخذ می‌شود.

مدیر سازمان حج و زیارت خراسان جنوبی در زمینه عمره مفرده نیز گفت: مرحله اول عمره مفرده در حال انجام است که تا 12 اسفند ماه 93  خراسان جنوبی در مجموع 4 هزار و 153 زائر در قالب 34 کاروان اعزام می‌شوند.

نوفرستی تصریح کرد: روند اعزام زائران عمره مفرده به صورت هر 5 روز یک پرواز از بیرجند با ظرفیت مجموعا 72 کاروان انجام می‌شود.

وی افزود: تا پایان عمره 8 هزار و 784 زائر در دو مرحله انتقال داده می‌شوند و در این بین 2 کاروان عمره دانشجویی به ظرفیت 250 نفر از دانشگاه‌های سراسر استان نیز در کاروان‌های مجردی و متاهلی اعزام می‌شوند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه سهمیه عمره مفرده زوج‌های جوان نیز 140 نفر در استان است که تاکنون بخشی اعزام شده‌اند، اظهار داشت: از ابتدای عمره امسال تا دیروز 14 کاروان با 7 پرواز به تعداد هزار و 708 نفر اعزام شده‌اند.

نوفرستی در مورد اعزام زائران به عتبات عالیات، تصریح کرد: تا 20 اسفندماه 93 براساس کاروان‌های اعلام شده 99 کاروان به صورت هوایی و 3 هزار و 366 نفر در قالی 145 کاروان به صورت زمینی از مرز مهران اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اجتماع بزرگ مسلمانان در اربعین حسینی امسال در کربلا نیز گفت: بر اساس آمار رسمی سهم خراسان جنوبی یک‌هزار و ۸۱۰ نفر بوده که آمار غیررسمی حاکی از حضور بیش از دو هزار زائر در این سفر زیارتی بوده است.

نوفرستی با بیان اینکه خراسان جنوبی با دو هزار و ۲۶۰ کیلومتر مسافت تا مرز مهران طولانی‌ترین مسیر کشور را برای سفر به کربلا دارد، عنوان کرد: در مجموع بیش از ۱۰ هزار و ۹۷۶ زائر خراسان جنوبی به کربلای معلی اعزام شده و خواهند شد.

مدیرحج و زیارت خراسان جنوبی یادآور شد: ۳۰ دفتر خدمات زیارتی در استان خراسان جنوبی فعال است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.