کدخبر: ۳۷۹۱۰
۲۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:٤۳
چاپ

رئیس سازمان اوقاف کشور در خراسان‌جنوبی:

کنگره ملی امامزادگان در طبس برگزار می‌شود

کنگره ملی امامزادگان در طبس برگزار می‌شود

بیرجندرسا-رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از برگزاری کنگره ملی امامزادگان در طبس خبر داد و گفت: باید تلاش کنیم تا این کنگره نسبت به سایر همایش‌ها و کنگره‌هایی که برگزار شده است از کیفیت و محتوای بالاتری برخوردار باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از تسنیم, حجت‌الاسلام علی محمدی شامگاه یکشنبه در دیدار با مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) با اشاره به برگزاری کنگره ملی امامزادگان با محوریت آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس اظهار داشت: برگزاری کنگره امامزادگان کار بسیار مقدس و ارزشمندی است زیرا ما هرچه داریم از برکت قرآن و عترت است.

وی افزود: هرجا که ائمه اطهار و امامزادگان پا گذاشتند منشأ خیر و برکت شده‌اند و امروز بقعه‌های متبرکشان ملجأ و پناه مردم ولایت‌مدار قرار گرفته است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه امامزادگان منشأ معرفی اسلام ناب بوده و در تربیت جامعه نقش به سزایی داشته‌اند، گفت: باید تلاش کنیم تا این کنگره نسبت به سایر همایش‌ها و کنگره‌هایی که برگزار شده است از کیفیت و محتوای بالاتری برخوردار باشد.

محمدی تصریح کرد: امروز ایران اسلامی به برکت بارگاه نورانی و ملکوتی حضرت امام رضا(ع) از تلألو و نورانیت خاصی بهره‌مند است و خدمات و تلاش‌های آستان قدس رضوی در معرفی سیره و منش ائمه اطهار(ع)، خاصه حضرت رضا(ع) کاملا مشهود است که باید از این ظرفیت بالا و بی‌نظیر نهایت استفاده را در ارتقای سطح کیفی کنگره داشت.

وی افزود: باید برنامه‌های فاخری برای کنگره امامزادگان طبس تدارک دیده شده و این برنامه‌ها منطقی و متین باشد و از کارهای احساسی و رونمایی پرهیز شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه در برگزاری این کنگره باید سه هدف کلی مد نظر باشد، گفت: ارتقای معرفت در مخاطبین و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و اطاعت پذیری از ولایت، افزایش محبت و علاقه و دلبستگی به اهل بیت(ع) و تبلیغ قرآن و اهل بیت مدنظر این کنگره باشد.

محمدی افزود: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر ترویج شاخصه‌های سبک زندگی اسلامی می‌توان این مهم را از سیره و روش امامزادگان استخراج و به مخاطبان ارائه کرد.

وی مشارکت همه آحاد و مردم در برگزاری کنگره را خواستار شد و تأکید کرد: از همه اقشار و صنوف شامل روحانیت، دانشگاهیان، دانش‌آموزان، فرهنگیان، پزشکان، اصناف و بازاریان، دامداران، کشاورزان و رانندگان متناسب با نوع حرفه و شغل آنان دعوت به همکاری در این کنگره می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: بسیاری از این اشخاص دارای فکر و اندیشه نو هستند و اگر به آنان اعتماد و دعوت به همکاری کنید به طور یقین در تحقق اهداف کنگره موفق‌تر می‌شوید.

مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس هم گزارش مبسوطی از خدمات و تلاش‌های ارزنده آستان قدس رضوی و مدیریت توانمند اسلامی پس از گذشت دو دهه از صدور حکم تاریخی مقام معظم رهبری مبنی بر تفویض تولیت مراقد حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس و زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره) کاشمر به تولیت  آستان قدس رضوی  آیت الله واعظ طبسی ارائه کرد.

حمزه سپهریان بیان کرد: ثمرات این فرمان تاریخی امروز در شهرستان طبس و کاشمر بسیار مشهود است و این دو بقعه متبرکه با شکل بسیار باشکوه و متناسب با معماری اسلامی بازسازی و احیاء شده است.

وی افزود: سالانه بیش از 6 میلیون زائر توفیق تشرف به این دو مکان مقدس را داشته و از برنامه‌های فرهنگی، خدمات و تسهیلات رفاهی آن استفاده می‌کنند.

مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس گفت: در حال حاضر تمام زیرساختارهای لازم برای برگزاری کنگره ملی امامزادگان با محوریت حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) در دهه کرامت سال 94 در شهرستان طبس فراهم شده است.

سپهریان بیان کرد: امروز آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) به نگین درخشان در منطقه شرق کشور تبدیل شده و زیرساخت‌های مناسب و امکانات و تسهیلات فرهنگی، خدماتی و رفاهی بسیار خوبی دارد.

وی تصریح کرد: از افتخارات این مجموعه بزرگ فرهنگی این است که به طور شبانه‌روزی درب‌های حرم به سوی مشتاقان حضرت باز بوده و زائران می‌توانند با حضور در این مکان مقدس از فیوضات معنوی آن بهره‌مند شوند.

مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس گفت: با هماهنگی به عمل آمده و نشستی که با دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی صورت گرفته مؤسسات فرهنگی وابسته به آستان قدس رضوی و دبیرخانه شورا آمادگی مشارکت و همراهی در برگزاری کنگره ملی امامزادگان را دارند.

سپهریان گفت: با عنایت به اینکه ظرفیت‌های پژوهشی بسیار خوبی در بنیاد پژوهش‌های اسلامی و دانشگاه‌های آستان قدس رضوی وجود دارد می‌توانند نقش بسیار مهمی در ارتقای سطح کیفی این کنگره داشته باشند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.