کدخبر: ۳۷۸۹۰
۲۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:٤۱
چاپ

لاریجانی در کنفرانس «غزه؛نماد مقاومت»:

غرب نتوانست ایران را از داشتن فناوری هسته‌ای منصرف کند/کج‌اندیشی غرب نتیجه عدم اطلاع آنان از منطقه است

بیرجندرسا-رئیس مجلس با تأکید بر اینکه کج‌اندیشی در غرب را نتیجه عدم اطلاع آنان از شرایط منطقه می‌دانیم، گفت: غرب نتوانست ایران را از داشتن فناوری صلح‌آمیز‌ هسته‌ای منصرف کند.

غرب نتوانست ایران را از داشتن فناوری هسته‌ای منصرف کند/کج‌اندیشی غرب نتیجه عدم اطلاع آنان از منطقه است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از دانا,علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (یکشنبه) طی سخنانی در پنجمین کنفرانس «غزه؛ نماد مقاومت»‌، اظهار داشت: وقتی غرب به پیشوای امتی توهین می‌کند آن امت را به مقابله به مثل با خودش بسیج می‌کند.

وی افزود: کج‌اندیشی در غرب را نتیجه عدم اطلاع آنان از شرایط منطقه می‌دانیم که این کج اندیشی در سایر شئون هم وجود دارد.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: موضوع غزه و حوادثی که پیرامون مظلومیت مردم فلسطین جاری بوده و هست،‌ از جهاتی غم‌انگیز و از جهاتی غرور‌آفرین است. این ملت نستوه نه تنها هیچگاه  مقابل فشارها تسلیم نشدند که مقاومتشان افزایش یافته و همین امر غرور‌آفرین است، این جوانان واقعاً سرمشق و الگوی جوانان امروز دنیا هستند که اینگونه سختی را تحمل می‌کنند و شهادت را می‌پذیرند. 

وی افزود: این افتخار بسیار بزرگی است و حکایت از روشن‌بینی و روشن‌ضمیری جوانان فلسطین دارد، فشارها در غزه امروز بیشتر شده است، توهین به مقدسات مسلمانان را روا می‌دارند و تلاش می‌کنند همین مقدار مختصری که تحت توافقات صلح برای مردم فلسطین به وجود آمده، آنها را هم از دست آنان خارج کنند از طرفی رفتار هماهنگی را از سوی غرب مشاهده می‌کنیم که برای افزایش فشار به همه مسلمانان، اقدام موهن و سخیفی را نسبت به ساحت پیامبر اکرم(ص) انجام می‌دهند.

لاریجانی با بیان اینکه آنها با اغراض مختلف فشارها را به ملل اسلامی افزایش دادند اما از یک نکته غفلت کردند که در پس این فشارها همیشه یک نصرت بزرگ برای مسلمانان وجود دارد، اظهار داشت: این پیامی است که خدا به مسلمانان داده که اگر صبر کنید، پیروزی از آن شما خواهد بود.

رئیس مجلس همچنین تأکید کرد: تعجب می‌کنم غربی‌ها در آنالیز شرایط منطقه چرا به این نکته توجه نمی‌کنند، یکی از دلایل دیگر اینکه جریانات تروریستی در منطقه افزایش یافته، نوع رفتار غربی‌هاست، وقتی شما کشوری را اشغال کردید یا ملت آن کشور را تهدید کردید، عملاً‌ دیگر راهی برای آن ملت باقی نگذاشتید جز مقابله به مثل با شما؛ وقتی شما به پیامبر یک ملت توهین می‌کنید، با سراسر عقاید آنها می‌جنگید و آنها را تحقیر می‌کنید، اگر آنها باغیرت باشند،‌ مجبورند با شما مبارزه و مقابله به مثل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: بررسی شرایط تاریخی هم این موضوع را نشان می‌دهد، آیا روند اقدامات تروریستی در منطقه کاهش یافته یا افزایش یافته است؟! شما که ده‌ها هزار نیرو وارد عراق کردید، پس چرا اقدامات تروریستی در منطقه افزایش یافته؟ چرا موفق نبودید؟ وقتی شما کشوری را اشغال می‌کنید، آنها را به مقابله دعوت می‌کنید.

رئیس مجلس بر همین اساس یادآور شد: ملت ایران یک حکومت دیکتاتور را سرنگون کرد و این باعث شد جمهوری اسلامی ایران سرسخت‌تر باشد و از آرمان‌هایش دفاع کند، غربی‌ها در نهایت، ماجرای هسته‌ای را بهانه کرده‌اند و نوعی تحقیر و مقابله جدیدی با ایران را شکل داده و دنبال کرده‌اند، امروز باید پرسید آیا شما نتیجه‌ای گرفتید؟ درست است که زحمتی را برای ملت ایران ایجاد کردید اما شما که به دنبال منصرف کردن ملت ایران از داشتن فناوری هسته‌ای بودید، آیا توانستید ملت ایران را از داشتن این فناوری منصرف کنید؟ شما موفق نشدید.

لاریجانی اضافه کرد: ناکامی‌های پی در پی در زمینه‌های مختلف باید سؤالی برای غرب ایجاد کند مخصوصاً آمریکا که آیا روش‌هایی که تاکنون دنبال کردیم، نتیجه‌بخش بوده است؟‌ متأسفانه مستشرقین غربی‌ها یهودیان هستند که اطلاعات غلطی به آنها می‌دهند، امروز نوعی بیداری را مشاهده می‌کنیم که مرزهای کشورهای مختلف را درنوردیده است، ملت فلسطین در نهایت سرافرازتر زندگی خواهد کرد و نباید مواضع برخی دولت‌ها را ملاک قرار دهیم.

لاریجانی در پایان تصریح کرد: امیدواریم برگزاری اینگونه نشست‌ها بتواند این بیداری را در منطقه بیشتر کند و باعث حرکت مستمری در امت اسلامی شود که آرمان امام راحلمان نیز همین بود.

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.