کدخبر: ۳۷۷۷۲
۱۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱٤:۱۵
چاپ

طی 9 ماه گذشته/

جمع‌‌آوری بیش از 3 میلیارد و 532 میلیون ریال زکات

جمع‌‌آوری بیش از 3 میلیارد و 532 میلیون ریال زکات

بیرجندرسا-مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) بیرجند از جمع‌‌آوری بیش از 3 میلیارد و 532 میلیون ریال زکات طی 9 ماه گذشته خبر داد و گفت: میزان وجوهات جمع‌آوری شده زکات در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 125 درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، محمد قریب صبح امروز در جمع خبرنگاران به جمع آوری 12 میلیارد و 119 میلیون ریال وجوهات صدقه طی 9 ماه گذشته اشاره کرد و ادامه داد: این درحالی است که میزان صدقات جمع‌آوری شده در مدت مشابه سال گذشته مبلغ 9 میلیارد و 673 میلیون ریال بوده است.

وی  تعداد مشترکات صدقات در سطح این شهرستان را 52 هزار و 761 مشترک برشمرد و گفت: در حال حاضر 79 درصد از جمعیت شهرستان از مشترکین صدقات امداد هستند.

  قریب اضافه کرد: هم‌اکنون تعداد 2 هزار و هفت عدد صندوق صدقه بزرگ، 994 عدد متوسط و 49 هزار و 760 صندوق صدقه کوچک در سطح شهرستان بیرجند وجود دارد.

 مدیر کمیته امداد بیرجند عنوان کرد: طی 9 ماه گذشته مردم خیر شهرستان بیرجند بیش از 33 میلیارد و 799 میلیون ریال به نیازمندان کمک کردند که این مبلغ بدون احتساب میزان صدقات جمع‌آوری شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی بیرجند با بیان اینکه جمع کمک‌های مردمی در سال 92 بدون صدقات 27 میلیارد و 60 میلیون ریال بوده است، یادآور شد: از این مبلغ 16 میلیارد و 588 میلیون ریال مستقیم و 10 میلیارد و 472 میلیون ریال درآمد غیر مستقیم بوده است.

وی با بیان اینکه مبلغ 413 میلیون ریال از این زکات جمع‌آوری شده برای محرومان هزینه شده است، افزود: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون 18 پروژه عام‌المنفعه از محل وجوهات زکات در شهرستان اجرا شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی بیرجند گفت: تعداد عاملان زکات این شهرستان 84 نفرهستند که حدود 3 میلیارد و 125 میلیون ریال از این مبلغ به عنوان زکات مستحبی پرداخت شده است.

قریب در خصوص برنامه‌های این نهاد در ارتباط با فرهنگ‌سازی در زمینه پرداخت زکات، خاطرنشان کرد: در همین راستا برنامه‌هایی از جمله تبلیغ چهره به چهره و دوره‌های آموزشی برگزار شده است.

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.