کدخبر: ۳۷۷٤۸
۱۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:٤۱
چاپ

رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند:

دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند "دستگاه سطح‌سنج قطبی" بومی ساختند

بیرجندرسا-رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند با اشاره به اختراعات دانشجویان این دانشگاه گفت: برای نخستین‌بار در کشور دستگاه سطح‌سنج قطبی توسط دانشجویان و با همکاری اساتید دانشگاه صنعتی بیرجند ساخته شد.

دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند "دستگاه سطح‌سنج قطبی" بومی ساختند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا،محمد جوانشیر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اختراعات انجام شده در دانشگاه‌ صنعتی بیرجند اظهار داشت: یکی از اختراعات دانشجویان دانشگاه صنعتی اختراع دستگاه سطح‌سنج قطبی است که به طور دیجیتال انجام می‌شود.

وی افزود: کاربرد این دستگاه در سطح تونل و معادن زیرزمینی است و این اختراع در اداره کل مالکیت صنعتی ثبت شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند با اشاره به دیگر اختراعات دانشجویان این دانشگاه اظهار داشت: یکی دیگر از اختراعات دانشجویان که با کمک اساتید دانشگاه انجام شد ثبت اختراع متان‌نگار دیجیتالی است.

جوانشیر افزود: متان یکی از گازهای خطرناک در داخل معادن است و زمانی که گاز متان با هوا مخلوط می‌شود قابلیت انفجار دارد که در معادن زیرزمینی گاز متان بسیار خطرناک است.

وی با اشاره به اعتبارات دانشگاه‌ها بیان کرد: از اعتبارات جاری حقوق پرسنل تامین می‌شود و اعتبارات تملک و دارایی و تزریقات مالی در مرحله نخست برای پروژه‌های بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی هزینه می‌شود.

جوانشیر گفت: یکی از پروژه‌های در دست اجرای دانشگاه صنعتی، پروژه دانشکده مهندسی است که تا اردیبهشت 94 به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه در طرح اولیه پروژه دانشکده مهندسی چند طرح فراموش شده است، افزود: یکی از این طرح‌ها این است که دانشکده بیرون از حصار دانشگاه است و در ابتدا آن مسیر در معرض سیلاب بوده و بعد از مدتی که مسیر سیلاب تغییر کرد این زمین قابلیت کاربردی پیدا کرد که دیوارکشی آن باید انجام شود.

اختصاص 2.5 میلیارد تومان برای احداث دانشکده مهندسی

رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند اظهار داشت: تاکنون 2 میلیارد تومان برای احداث دانشکده مهندسی هزینه شده است و اعتباری بالغ بر 2.5 میلیارد تومان نیز به آن اختصاص یافته که در مجموع اعتبارات احداث دانشکده مهندسی 5 میلیارد تومان است.

جوانشیر با بیان اینکه سه دانشکده در دانشگاه صنعتی بیرجند فعال است، گفت: این سه دانشکده شامل کامپیوتر، مکانیک و مواد و صنایع و معادن است.

وی با بیان اینکه شهرستان بیرجند از لحاظ تاریخی منطقه‌ای علم‌پرور است و نیروهای بومی پر توانی دارد، بیان کرد: دانشگاه صنعتی سعی دارد در افق پنج ساله‌ای که برای خود ترسیم کرده پله‌های ترقی را پشت سر بگذارد.

جوانشیر افزود: در بحث آموزشی نیز پیگیر گرفتن مجوز برای گسترش رشته‌های جدید در دانشگاه هستیم  و سعی ما بر این است تا رشته جدیدی به نام مکاتورونیک که تلفیق از مکانیک و الکترونیک است افزوده شود.

وی تصریح کرد: در زمینه رشته‌های کارشناسی ارشد نیز به دنبال مجوز پذیرش برای رشته مهندسی استخراج، مهندسی مکانیک و عمران هستیم.

رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند با اشاره به فعالیت‌های نانو اظهار داشت: در بحث پژوهشی دانشگاه صنعتی بیرجند به عنوان مرکز تحقیقات نانو در شرق کشور است.

جوانشیر اتمام کار دانشکده مهندسی، کتابخانه مرکزی دانشگاه، محوطه‌سازی و دیوار کشی دانشکده مهندسی از دیگر اقدامات این دانشگاه دانست.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.