کدخبر: ۳۷٦۷۱
۱۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۸
چاپ

مراسم رونمایی از موشک تحقیقاتی دانشگاه بیرجند 22 بهمن

ساخت موشک «سوخت‌جامد» در بیرجند/ حرکت با شکر و پتاسیم

ساخت موشک «سوخت‌جامد» در بیرجند/ حرکت با شکر و پتاسیم

بیرجندرسا-سرپرست معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: دانشجویان رشته مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی بیرجند موفق به ساخت موشک تحقیقاتی با سوخت جامد شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از فارس,الهه سلیمانی اظهار داشت: دانشجویان رشته مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی بیرجند موفق به ساخت موشک تحقیقاتی با سوخت جامد شدند.
سرپرست معاونت پژوهشی دانشگاه صنعتی بیرجند با بیان اینکه طول این موشک 130 سانتی‌متر و وزن این موشک نیز سه کیلو است، افزود: این موشک تحقیقاتی که با سوخت جامد توسط مسعود یوسفی، پوریا مقیمی و علی امام‌وردی دانشجویان مهندسی مکانیک و عضو انجمن مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی ساخته شده مورد استفاده صرفا تحقیقاتی دارد.
یکی از اعضای گروه ساخت این موشک نیز با بیان اینکه موتور این موشک از نوع پیش‌ران است، تصریح کرد: سوخت این موشک سوخت جامد مرکب از 30 درصد شکر و 70 درصد پتاسیم نیترات KNO3 به عنوان اکسیدایزر است که برد آن نیز حداقل چهار کیلومتر است و قابلیت افزایش تا 150 کیلومتر را نیز دارد.
مسعود یوسفی یادآور شد: افزایش برد موشک با پیشرفته کردن سیستم کنترل آن امکان‌پذیر است و این موضوع مراحل بعدی این تحقیق را شامل می‌شود.
این محقق جوان با اشاره به اینکه ساخت این موشک دو ماه زمان برده است، افزود: این موشک جنبه تحقیقاتی دارد و به همین علت ساخت نمونه آماده شده تنها 100 هزارتومان هزینه دربرداشته است.
به گزارش فارس موشک تحقیقاتی دانشگاه صنعتی بیرجند با سوخت جامد، در مراسم راهپیمایی 22 بهمن امسال به هوا پرتاب می‌شود و این پرتاب به گونه‌ای است که جسم اصلی موشک پس از پرتاب و طی کردن برد تعیین شده، بدون خسارت دیدن به زمین باز می‌گردد.
مدیرگروه مکانیک دانشگاه صنعتی بیرجند نیز گفت: موشک با سوخت جامد پس از طی کردن مراحل پیشرفته‌سازی، در اداره اختراعات ایران به ثبت می‌رسد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.