کدخبر: ۳۷٦٤۷
۱۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵٤
چاپ

حجت الاسلام سیدی:

آزادی سران فتنه دست رئیس جمهور نیست / کرسی آزاد اندیشی مورد نظر رهبری در دانشگاه ها برگزار نمی شود

بیرجندرسا-مسئول نهاد نمایندگی در دانشگاه بیرجند اظهار کرد: یک عده می آیند و از رئیس جمهور و افراد دیگرآزادی این افراد را مطالبه می کنند دست رئیس جمهور نیست که این افراد آزاد شوند مسئله امنیت کشور است و مسئله مهمی است زیرا یک خیانت بزرگی به نظام شد.

آزادی سران فتنه دست رئیس جمهور نیست / کرسی آزاد اندیشی مورد نظر رهبری در دانشگاه ها برگزار نمی شود

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن سیدی در گفتگو با خبرنگار بیرجندرسا اظهار کرد: دشمن همیشه در بدو پیروزی انقلاب دنبال این بود که از طریق هر برنامه ای که شده از انقلاب اسلامی انتقام بگیرد و در هر موقعی در صدد بوده با هر برنامه ای که شده این امر را محقق کند.
وی افزود: دشمن با قائله هایی که در اول انقلاب به راه انداخت  و بعد هم با جنگ تحمیلی نتوانست پیروز میدان شود.
حجت الاسلام سیدی گفت: طبیعی است انقلابی که داعیه استقلال و داعیه مبارزه با استکبار دارد از این دشمنی ها و اتفاقات برایش پیش بیاید و دراین مواقع بصیرت مردم را می طلبد .
وی در خصوص فتنه 88 عنوان کرد:در انتخابات 88 دشمن از قبل پیش بینی و طراحی کرده بود که شاید این اتفاق بیافتد, شاید هم در خارج خیلی ها, این افراد را حمایت می کردند و در داخل کشور هم افراد خود را چینش کرده تا اینکه انتخابات بوجود آمد و ما شاهد رویداد فتنه بودیم.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: این حقیقتی غیر قابل انکار  است که یک عده واقعا به نظام خیانت کردند و دنبال این مسئله بودند والبته الان هم هستند.

وی در خصوص توبه نکردن این افراد بیان کرد: این افراد جاهل بوده و در دام افتادند و شاید حب دنیا, ریاست و جایگاه به آنها اجازه نداده که توبه  کرده و برگردند.

حجت الاسلام سیدی با بیان اینکه رویداد فتنه جزء تاریخ است عنوان کرد:بعضی از افراد می گویند اینقدر به طبل فتنه نکوبیم و این مسئله را فراموش کنیم ولی این واقعه جزء تاریخ ملت است.

وی ادامه داد: مگر می شود ما حادثه غدیر را بیان کرده ولی ظلمی را که به ولایت و مقام امیرالمومنین شده را فرا موش کنیم یا مگر می شود مسئله تاریخ را بیان ولی جنگ و ظلم هایی را که به مردم شده از خاطر ببریم چون یک عده از این مسائل بدشان می آید.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه با ایجاد فتنه یک برگه به تاریخ انقلاب اضافه شد گفت: فتنه در نظام مقدس جمهوری اسلامی اتفاق افتاد و جزء برگها ی تاریخ انقلاب اسلامی شد و نمی توانیم بگوییم که این مسئله فراموش شده و یا به فراموشی سپرده خواهد شد زیرا که جسارت و خسارت زیادی را به اسلام وارد کرد.
وی ادامه داد: در این رویداد یک عده در راس ایستادند  وهنوز هم به طبل آن می کوبند, این افراد از لحاظ فعالیت محصور شدند و به قول رهبری مردم در 9 دی جواب آنها را دادند.

حجت السلام سیدی در خصوص سران فتنه تصریح کرد: این ها افرادی نیستند که از کرده ی خود پشیمان باشند بلکه به دنبال فتنه دیگری هم هستند.

وی ادامه داد: یک عده می آیند و از رئیس جمهور و افراد دیگرآزادی این افراد را مطالبه می کنند دست رئیس جمهور نیست که این افراد آزاد شوند مسئله امنیت کشور است و مسئله مهمی است زیرا یک خیانت بزرگی  به نظام شد.

حجت الاسلام سیدی در خصوص مسئله آزادی یا محاکمه شدن سران فتنه گفت:شورای امنیت ملی که خود متشکل از افراد برجسته نظام است تصمیم گیری می کند و تا به امروز با رافت با آن ها برخورد وفقط در حد حصر خانگی اقدام شده است.
استاد حوز و دانشگاه با اشاره به سخنان بعضی افراد در خصوص فتنه عنوان کرد: برای صحبت های این افراد نباید ارزشی قائل شد زیرا چاره ای ندارند که این حرف ها را بزنند واز آنها  باید به عنوان فضول سیاسی یاد کرد زیرا انگشت در هر سوراخی می کنند.
 
وی افزود: این افراد یا  جاهل اند یا تحت شرایطی قرار گرفته اند که می خواهند به منافعی برسند, حرفهای این ها دردی را دوا نمی کند.
سیدی دررابطه با برگزاری کرسی های آزاد اندیشی اظهار کرد:کرسی های آزاد اندیشی باید در همه موضوعات گذاشته شود و نظر مقام معظم رهبری هم بر این است که نباید یک طرفه قضاوت کنند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: این کرسی آزاد اندیشی نیست وآن چیزی که مورد نظر رهبری است برگزار نمی شود.
وی در خصوص حماسه 9 دی عنوان کرد: مردم با حضور خود در 9 دی نشان دادند که هنوز پای انقلا ب هستند چون این انقلاب ,انقلاب مکتبی,اهل بیتی و ولایست.
سیدی در پایان خاطر نشان کرد: در حماسه 9 دی بصیرت مردم بالا رفت و مهم ترین پیامش هم بالا رفتن بینش و بصیرت مردم بود و دشمنان متوجه شدند که نظام مقدس جمهوری به راحتی از پا در نمی آید و مردم تا آخرین نفس پشتیبان ولایت فقیه خواهند بود

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.