کدخبر: ۳۷٦۲۳
۰۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۵۸
چاپ

خزایی تاکید کرد:

صحبت اصلی مردم در روز ۹دی حمایت، صیانت و شهادت در راه ولایت بوده و هست

صحبت اصلی مردم در روز ۹دی حمایت، صیانت و شهادت در راه ولایت بوده و هست

بیرجندرسا-دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: بحث و صحبت اصلی مردم در روز ۹دی حمایت، صیانت و شهادت در راه ولایت بوده و هست،‌‌ همان ولایتی که امتداد امامت و ولایت ائمه معصومین (ع) بخصوص امام حسین (ع) است.

سعید خزایی در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا اظهار داشت: 9 دی, نمادی از صبر، مقاومت، متانت و ایستادگی ملت بزرگ ایران در برابر هشت ماه ظلم عده‌ای نادان، فرصت طلب، خائن و وطن فروش بود.

 وی ضمن اشاره به روز ۹ دی به دلیل اینکه نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و ماندگاری در تاریخ شد، افزود: آنقدر این فتنه بزرگ بود که شاید بتوان انقلاب اسلامی را به دو بخش قبل و بعد از آن وقایع تقسیم کرد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: فتنه به معنی آزمایشی بزرگ است که مردم با آن امتحان شده و عده‌ای از خواص و عوام با شکست و عده‌ای دیگر با سربلندی این امتحان الهی را پشت سر می‌گذارند.

وی ادامه داد: در روز9 دی صبر مردم از حوادثی که پس از انتخابات سال ۸۸ به دست منافقان اتفاق افتاد لبریز شد

خزایی ادامه داد: عاشورای آن سال 88 بود که همانند عاشورای سال ۶۱ هجری معیار شناخت حق از باطل شد.

 دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی تصریح کرد: تفاوت دو عاشورا در این است که در سال ۶۱ هجری  امام حسین (ع) برای بیدار کردن مردم  زمان خود مجبورشدند جان خود را فدای اسلام کند ولی در عاشورای ۸۸ مردم با آمدن به صحنه خود را پیش مرگ رهبرشان معرفی  کردند.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از تبعات فتنه ۸۸ وضع کردن تحریم‌های ظالمانه علیه کشور بود، بیان داشت: بعد از فتنه ۸۸ فشار دشمن بیشتر شد و آن‌ها گمان کردند که کار انقلاب اسلامی به آخر رسیده و همانگونه که مقام معظم رهبری هم در صحبت‌هایشان فرمودند یکی دیگر از پیامدهای این فتنه دراز شدن زبان دشمنان این ملت بود.

 

خزایی خاطر نشان کرد: در ارتباط و برنامه ریزی فتنه 88 دشمنان خارجی با فتنه گران از  ماه‌ها قبل از انتخابات ریاست جمهوری برنامه ریزی کرده بودند و در این رابطه  اسناد غیرقابل انکاری هم وجود دارد و یکی از دلایل تحریم‌های شدید علیه ملت ایران همین فتنه ۸۸  بود.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی چه تصمیمی در نوع برخورد با سران فتنه دارد گفت: عفو و یا تخفیف مجازات، بخشش یا هر حکم دیگری بستگی به شرایط و مصلحت‌های بالاتری دارد که تشخیص آن مصلحت کار هر کسی نبوده و باید در سطوح عالی نظام اعم از جایگاه ولایت امر و مجموعه‌های مرتبط با ایشان تصمیم گیری شود. 

خزایی در پایان خاطرنشان کرد: تا کنون برخورد نظام با سران فتنه برخوردی توام با محبت بوده و سران فتنه با توجه به جرائمی که مرتکب شده‌اند تنها در معذوریت‌هایی از جهت رفت و آمد هستند؛ ‌‌نهایت فرصت دادن به آن‌ها برای توبه و بازگشت است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.