کدخبر: ۳۷٦۲۰
۰۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۲۰
چاپ

حجت الا سلام نوفرستی:

حادثه کوی دانشگاه بستر و زمینه فتنه 88

حادثه کوی دانشگاه بستر و زمینه فتنه 88

بیرجندرسا- نماینده ولی فقیه سپاه انصار الرضا خراسان جنوبی گفت: در 18تیر 78حادثه کوی دانشگاه حوادث تلخی را در این دانشگاه رقم زد و فتنه گران تا بیت رهبری پیش رفتند اما بسیجیان با اجازه ی رهبری سریع بساط آنها را برچیدند اما همین موضوع باعث شد که زمینه و بستر فتنه های تازه در جامعه فراهم شود.

 حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، با اشاره به فتنه در آیات قرآن، فتنه را به عنوان بلا وآزمایش الهی دانست و افزود: فتنه در جامعه اسلامی بدتر از قتل است  زیرا فتنه آثار اجتماعی وبین المللی زیادی  دارد و به همان نسبت که آثاری بدی در جامعه دارد عقوبت بالایی هم  دارد.

نماینده ولی فقیه سپاه انصار الرضا خراسان جنوبی ادامه داد:خداوند در قرآن  چندین بار به ما هشدار داده که شما را با فتنه ها وآزمایش ها امتحان می کنیم تا خوب وبد  را از هم تشخیص داده  وافراد خالص در فتنه مشخص شوند و هم چنین کسانی  که باطن مریضی دارند جوهره درونی خود رانشان دهند.


 نوفرستی با بیان اینکه ما از اول انقلاب در موقعیت های مختلف  شاهد  فتنه های زیادی  بودیم عنوان کرد: دشمنان در اول انقلاب برای اینکه بتوانند نظام  ما را دچار چالش  کنند با نفوذ در بدنه نظام  می خواستند اسلام  رانابود کنند آنان بعد رحلت امام در کشور به دنبال فتنه بودند ولی خوشبختانه مجلس خبرگان به موقع عمل کرد و به خاطر ایمان  وتعهد مردم نتوانستند به اهداف شوم  خود برسند.


 وی اظهار کرد: در زمان رهبری حضرت آیت الله خامنه ای هم شاهد  دوفتنه بزرگ بودیم  که برجسته ترین آنها 18تیر 78حادثه کوی دانشگاه  بود که متاسفانه حوادث تلخی در این  دانشگاه رقم زد و فتنه گران حتی تا بیت رهبری پیش رفتند واحساس می کردند اسلام در رده نابودیست اما بسیجیان با اجازه ی رهبری سریع بساط آنها را برچیدند اما همین  موضوع باعث شد که زمینه و بستر فتنه های تازه در جامعه فراهم شود.


 نماینده ولی فقیه سپاه انصارالرضا خراسان جنوبی یادآور شد: فتنه 88 از قبل طراحی شده بود وما برای اولین بار شاهد حادثه تلخی در تاریخ انقلاب وانتخابات 88 بویم.


 نوفرستی با بیان اینکه فتنه آثار سویی دربدنه نظام دارد بیان داشت: در  شکل گیری فتنه چندین دلیل  وجود دارد که یکی از مهم ترین آنها عدم بصیرت وآگاهی عامه مردم است.


 وی با اشاره به تقسیم جامعه به سه بخش تصریح کرد: دسته اول خواص جبهه حق هستند که این گروه دلسوز نظام هستند , دسته دوم  خواص جبهه باطل اند این دسته  همیشه حساب شده کار می کنند و دسته سوم عامه مردم اند که حدود   70تا 80 درصد جامعه را تشکیل داده و معمولا فاقد تحلیل هستند و افکار های مختلف می توانند به راحتی این دسته و فضای اجتماعی جامعه را با خود همراه کند.


 نوفرستی خاطر نشان کرد:در فتنه معمولا سران فتنه از ازاین عدم بصیرت وناآگاهی عامه مردم استفاده می کنند و فضا را در دست می گیرند.


 وی با بیان اینکه امیر المومنین حضرت علی (ع) فرمودند: جریان باطل سعی می کند که حق وباطل را با هم مبذول کند افزود:همین امرباعث می شود چهره هایی که در انقلاب سابقه درخشانی در جایگاه های مختلف در قبل وبعد انقلاب داشتند دچار خطا شوند و خود این وضعیت وبخشی از باطل با هم مبذول می شوند و قدرت تحلیل را در جامعه از مردم می گیرند که نمونه آن فتنه سال 88 است.

 نماینده ولی فقیه سپاه انصارالرضا خراسان جنوبی به انتخابات سال 88 اشاره کرد و خاطر نشان کرد: در بحث انتخابات بالاخره یک نفر بالاترین رای را می آورد واین طبیعی است یک عده ای که شکست خوردند اعتراض داشته ودر این خصوص قانون هم جایگاه آن را تعریف کرده, که بنا بر قانون اساسی حق این بود که فتنه گران خودشان را تسلیم قانون اساسی کنند ولی متاسفانه آنان حاضر به تسلیم نشدند.

 نوفرستی بیان کرد: در فتنه سال 88 سران فتنه آنچه را که در باطن داشتند رو کردند ومردم از باطن بسیاری از کسانی که در فتنه نقش داشتند باخبر شدند.

وی در خصوص حماسه 9 دی گفت:9 دی نشان دهنده ی بصیرت ووفا داری مردم به نظام است وما نباید از حکم حکومتی رهبرسرپیچی کنیم یعنی نه  ازآن جلو بزنیم ونه عقب بمانیم.

نوفرستی  در خصوص اعدام نشدن سران فتنه اظهار داشت: بنا بر حکم ولایت فقیه حکم این افراد اعدام بود وقانون اساسی کشور هم براساس حکم ولایت فقیه حکم این افراد را اعدام اعلام کرد اما بر اساس رافت نظام این افراد فقط به حصر خانگی محکوم شدند.

وی ادامه داد: مردم باید بدانند که خط ما خط ولایت است وقطعا چیزی که خلاف مشی رهبری ولایت باشد برای ما جایگاهی ندارد.

نوفرستی در پایان اظهار کرد: رهبری جریان فتنه را خط قرمز نظام اعلام کردند و  اکنون وظیفه ما که بر سر سفره انفلاب نشسته ایم این است که قدر انقلاب را بدانیم و در جامعه مطابق با اندیشه ولایت پیش برویم.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.