کدخبر: ۳۷۵۵۵
۰٦ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۰
چاپ

خوش خدمتی دانشگاه آزاد بیرجند برای سفری که هیچ اعتباری دانشگاهی در بر نداشت/ آقای دکتر برگزاری مسابقه عکس سفر رئیس جمهور چه ربطی به شما دارد؟

خوش خدمتی دانشگاه آزاد بیرجند برای سفری که هیچ اعتباری دانشگاهی در بر نداشت/ آقای دکتر برگزاری مسابقه عکس سفر رئیس جمهور چه ربطی به شما دارد؟

بیرجندرسا-دانشگاه آزاد بیرجند در پی سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی مسابقه عکسی با عنوان "مسابقه بزرگ عکاسی شکوه همراهی" برگزار کرد که مورد اعتراض دانشجویان این دانشگاه نیز قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نفل از خبرگزاری  دانشجو, روابط عمومی دانشگاه آزاد بیرجند در پی سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی مسابقه عکسی با عنوان «مسابقه بزرگ عکاسی شکوه همراهی» برگزار می‌کند که مورد اعتراض برخی از دانشجویان این دانشگاه نیز قرار گرفته است.

یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد بیرجند با بیان این سوال که آیا برگزاری این مسابقه در راستای برنامه‌های علمی و آموزشی دانشگاه بوده است، گفت: چرا مسئولان دانشگاه آزاد در سفری که هیچ اعتباری رئیس جمهور برای دانشگاه‌ها در نظر نگرفته است این گونه خوش خدمتی می‌کنند و از بیت المال برای خوش خدمتی خودشان استفاده می‌کنند، برگزاری این مسابقه چه ربطی به دانشگاه آزاد دارد؟

وی با بیان اینکه ما هر ترم شاهد افزایش شهریه دانشجویان هستیم، گفت: متاسفانه مسئولان بجای اینکه اندکی به فکر دانشجویان و پیشرفت علمی دانشگاه باشند به فکر برگزاری این چنین مسابقاتی هستند.

مسئولان دانشگاه به جای برگزاری مسابقه به فکر گرفتن اعتبار برای دانشگاه باشند

این دانشجوی رشته کامپیو‌تر با بیان اینکه رئیس جمهور در سفر به خراسان جنوبی نه تنها ارزشی برای دانشجویان قائل نشد و هیچ دیداری با نخبگان دانشگاهی نداشت، تصریح کرد: متاسفانه ما شاهد بودیم که در این سفر هیچ مسئول دانشگاهی رئیس جمهور را همراهی نکرد و این نشان از بی‌توجهی وی به دانشگاه و دانشجو دارد.

یکی دیگر از دانشجویان رشته حسابداری دانشگاه آزاد بیرجند هم با بیان اینکه سئوال ما از مسئولان دانشگاه آزاد این است که در سفر رسمی رئیس جمهور چه تعداد مصوبه در حوزه آموزش عالی داشته‌ایم که این قدر خوش خدمتی می‌کنند، افزود: مسئولان دانشگاه آزاد به جای برگزاری مسابقاتی که هیچ ربطی به آن‌ها ندارد به فکر گرفتن اعتبار برای دانشگاه باشند.

وی با بیان اینکه مسئولان دانشگاه در سفر اخیر هیأت دولت به استان آیا از خود پرسیده‌اند که چرا وزیر علوم به استان سفر نکرد، گفت: خراسان جنوبی به عنوان قطب علمی شرق کشور مطرح است و در این استان از هر پنج نفر یک نفر دانشجو زندگی می‌کند و در حال حاضر دارای مشکلات زیر ساختی فراوانی در حوزه علمی است؛ اما مسئولان دانشگاهی استان به جای بیان این مشکلات و مطالبه از مسئولان کشور به فکر برگزاری مسابقه هستند.

چرا وزیر علوم و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این سفر حضور نداشتند؟

وی تاکید کرد: مسئولان دانشگاه آزاد بیرجند از خود پرسیده‌اند که چرا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این سفر حضور نداشت و آیا بهتر نیست به جای برگزاری این گونه مسابقات که صرفا خوش خدمتی به برخی‌ها است، یکبار هم مشکلات حداقلی حوزه علمی استان را مطرح می‌کردند و آن را از رئیس جمهور مطالبه می‌کردند.

یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه آزاد بیرجند هم با اشاره به اینکه در حال حاضر دانشگاه‌های استان در زمینه زیرساخت‌های علمی مانند نانو، لیزر و هسته‌ای دچار مشکلات و کمبودهایی است، گفت: مسئولان دانشگاه‌های استان باید در این سفر از فرصت استفاده می‌کردند و طی دیداری با معاون برنامه ریزی رئیس جمهور که در سفر حضور داشت مشکلات را مطرح می‌کردند.

منتظر برگزاری مسابقه عکس ویژه ۹ دی هستیم

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد بیرجند که اقدام به برگزاری این مسابقه عکس کرده است چرا در مناسبت‌های مهم سال مانند ۲۲ بهمن، ۱۶ آذر، روز قدس و از همه مهم‌تر ۹دی ماه اقدام به برگزاری مسابقه عکس نمی‌کند، گفت: انتظار داریم که دانشگاه آزاد در روز ۹ دی ماه نیز مسابقه عکسی مانند همین مسابقه برگزار کند.

یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه آزاد بیرجند با اشاره به اینکه خراسان جنوبی چندین سال است که با بحران خشکسالی مواجه است، گفت: رئیس جمهور در این سفر هیچ اعتباری را برای خشکسالی چندین ساله در استان اختصاص نداد.

این دانشجوی دانشگاه آزاد بیرجند با بیان اینکه سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی برای دانشگاه‌ها هیچ اعتبار و سودی در بر نداشته است، گفت: انتظار داشتیم حداقل در این سفر وزیر علوم و یا معاون علمی فناوری رئیس جمهور، هیات دولت را همراهی می‌کردند تا خیر و برکاتی برای دانشگاه‌ها هم در پی می‌داشت.

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقه عکس با این موضوع را باید نهادهایی مانند استانداری و فرمانداری برگزار کنند نه دانشگاه آزاد، گفت: مسئولان دانشگاه به جای این سیاست بازی‌ها کمی به فکر شهریه بالای دانشجویان باشند که هر ترم بالا می‌رود.

لازم به ذکر است، روابط عمومی دانشگاه آزاد بیرجند بعد از سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی اقدام به برگزاری مسابقه عکس با موضوع "مسابقه بزرگ عکاسی شکوه همراهی" کرده است که با انتقاد تعدادی از دانشجویان دانشگاه مواجهه شده است.

متن کامل این فراخوان به شرح زیر است؛

روابط عمومی دانشگاه آزاد بیرجند با همکاری ستاد هماهنگی دانشگاه آزاد استان به منظور شکار و ثبت لحظه‌های زیبای همراهی مردم با کاروان تدبیر وامید مسابقه بزرگ عکاسی برگزار می‌کند.

مسئول روابط عمومی دانشگاه آزاد بیرجند گفت: این مسابقه در دو بخش حرفه‌ای و آماتور (عکاسی با دوربین تلفن همراه) اختصاص دارد و شهروندان ارجمند می‌توانند عکس های زیبایی که از شکوه همراهی صمیمانه مردم خراسان جنوبی در استقبال از رئیس جمهور محترم و کاروان دولت تدبیر تهیه کرده‌اند به: info@iaubir. ac. ir ارسال کنند.

پس از داوری به صاحبان آثار منتخب جوایزی اهدا خواهد شد. آخرین مهلت ارسال آثار هفتم دی ما ه درج مشخصات ارسال کننده الزامی است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.