کدخبر: ۳۷۵۲۹
۰٦ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:٤٤
چاپ

حجت الاسلام رضایی:

باید مساجد به مراکز سوادآموزی تبدیل شوند

باید مساجد به مراکز سوادآموزی تبدیل شوند

بیرجندرسا-امام جمعه بیرجند سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی را نیز گرامی داشت و گفت: باید مساجد به مراکز سوادآموزی تبدیل شوند.

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، حجت‌الاسلام علي رضايي در خطبه‌هاي نماز جمعه بيرجند اظهاركرد: مردم شریف و فرهنگي خراسان جنوبي در میزبانی از رئیس جمهور وهیئت دولت سنگ تمام گذاشته و استقبال  بی نظیری داشته اند.

وی با اشاره به تصویب ۲۱ طرح و پروژه با اعتبار ۲۷۰ ميليارد تومان برای این استان در این سفر افزود: اين امر  موجب تحول بزرگی  در استان خواهد شد.

 رضایی اظهار امیدواری داشت: دولت باید به دنبال این باشد که  خراسان جنوبی قطب فرهنگی و اقتصادی و دانشگاهی و تجاری شود.

 امام جمعه بیرجند با اشاره به حماسه 9 دی بیان کرد: کسی در کشور مخالف اینکه تفاوت دیدگاه سیاسی باشد نیست، اما فتنه 88 چیزی فراتر از دیدگاه سیاسی بود.

وی ادامه داد: در این فتنه عده‌ای با آشوب و آتش زدن مساجد و اغتشاش در خیابان‌ها سعی در سرنگونی نظام داشتند.

 رضایی مردم را به تقوا الهی دعوت کرد  وعنوان کرد: اگر کسی یکی از حواس ظاهری خودش را از دست دهد آگاهی از مجموعه مسائل را از دست خواهد داد.

وی با بیان اینکه دعوت به تقوا الهی امرواجبی است گفت: اگر کسی تقوا را ازدست بدهد علم معنوی و حواس باطنی خود را از دست داده و بسیاری از حقایق را درک نمی کند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه همه ما در دنیا به دنبال باز کردن گره هستیم یا دآورشد: باید گره هایی را باز کنیم که سعادت ابدی ما را در پی داشته باشد و این گره تقوای الهی نام دارد که باز کردن تعبیر الهی را در پی دارد.

رضایی راه گشودن گره های باطنی را در تغذیه دانست و افزود: باید همت مان را به خرج دهیم که با تقوا باشیم و کسی که تقوا نداشته باشد خیلی از حقایق را از دست می دهد.

وی ضمن اشاره به اینکه کلمه ی  «فالینظر» که در قرآن کریم 4 بار آمده است خاطر نشان کرد:  این کلمه در ارتباط با با خلقت هستی و عظمت آن، اعمال و تغذیه مادی و معنوی آمده است.

امام جمعه بیرجند در خصوص تغذیه مادی و معنوی  بیان داشت: باید آنچه یقین کردید که از ابعاد گوناگون طیب است بخورید و مراکز تغذیه و رستوران های این آیه و عبادت ملکوتی مولی الموحدین را تابلو کنند تا دیگران هم یاد بگیرند.

رضایی با بیان اینکه این خوردن، ما  را باید به رشد و تعالی برساند، گفت: زمانی که می خورید باید نظر کنید که چه می خورید  و گرسنگی شما در واقع را خدا مرتفع می کند پس عبادت خدا را بکنید.

وی در خصوص روزجهانی مقابله با زلزله یادآور شد: شهرستان بيرجند بر روی گسل زلزله بوده که باید با مقاوم‌سازی خانه‌ها پديده زلزله مديريت شود.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.