کدخبر: ۳۷۵۲۷
۰٦ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۲
چاپ

امام جمعه بشرویه:

پیشروی آب شور کشاورزی بشرویه را تهدید می‌کند

بیرجندرسا- امام جمعه بشرویه گفت: سفره های زیر زمینی بشرویه به شدت ته نشین کرده و متاسفانه آنقدر که برداشت آب شیرین وجود دارد به همان میزان پیشروی آب شور نیز بوجود آمده که خطر جدی برای کشاورزی و دامداری بشرویه محسوب می‌گردد.

پیشروی آب شور کشاورزی بشرویه را تهدید می‌کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از تسنیم, حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس الدین  در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در محل مصلی نماز مسجد جامع میدان شهرستان بشرویه برگزار شد با اشاره به لزوم آفرینش عوامل هدایت کننده انسان اظهار داشت: خداوند متعال برای هدایت انسان عوامل متعددی را ایجاد کرد که یکی از آنان، فطرت خداجوی انسان‌هاست و همچنین انبیاء الهی برای هدایت انسان در مسیر سعادت به کمک عقل و اندیشه بشری آمدند.

امام جمعه بشرویه، یادآوری روز معاد را از مهمترین روش‌ها برای کنترل نفس اماره دانست و گفت: یکی از عواملی که موجب می‌شود انسان در مسیر سعادت و بندگی قرار گیرد یادآوری روز معاد و قیامت است که دل انسان را آرام کرده و نفسی که وی را به سمت و سوی ناثواب هدایت می‌کند فروکش می‌کند.

وی افزود: منشاء تمامی بداخلاقی‌ها و ناهنجاری‌های جامعه و همچنین باز شدن زبان به گناهان همچون، دورغ گویی، حسادت، تهمت زدن به برادر و خواهر مومن نشات گرفته از فراموش کردن روز قیامت و خروجی همین نفس اماره سوء است که با یادآوری روز محاسبه انسان برخی رفتارهای ناثواب را انجام نمی‌دهد.

حجت الاسلام شمس الدین با تاکید بر یادآوری روز حساب هم گفت: با تلاوت آیات عذاب الهی دل انسان آرام می‌گیرد و جلوی نفس اماره آن گرفته می‌شود تا در رفتار و کردار خود در جامعه کنترل بیشتری داشته باشد و تدبر در آیاتی همچون ایه 24 سوره  نور که تذکر داده می‌شود مکان و زمان بر اعمالش گواهی می‌دهد، انسان در رفتار و گفتار خود تغییر ایجاد می‌کند و این تحولات انسان را به سمت سعادت و خوشبختی هدایت می‌کند.

امام جمعه بشرویه، در ادامه خطبه‌های نماز جمعه ضمن تقدیر از حضور کاروان تدبیرو امید در خراسان جنوبی عنوان کرد: اختصاص 270 میلیارد تومان نتیجه سفرکاروان تدبیر و امید است که با تشکیل نشستی در مرکز استان این اعتبار بین 11 شهرستان توزیع می شود و امید است با پیگیری فرماندار بشرویه سهم شهرستان اخذ شود.

وی افزود: انتظار می‌رود عنایت ویژه ای به قشر کشاورز و دامدار شود و جلوی زیانی که این قشر زحمت کش در 11 سال خشکسالی متضرر شده اند جبران گردد.

حجت الاسلام شمس الدین با اشاره به نیاز اساسی بشرویه  گفت: سفره های زیر زمینی بشرویه به شدت ته نشین کرده و متاسفانه آنقدر که برداشت آب شیرین وجود دارد به همان میزان پیشروی آب شور نیز بوجود آمده که خطر جدی برای کشاورزی و دامداری بشرویه محسوب می گردد و مسئولان باید در حوزه آبخیزداری و سد سازی تلاش و همت بیشتری داشته باشند.

امام جمعه بشرویه متذکر شد: شهرستان بشرویه در حوزه راه ها نیاز به تحولات اساسی دارد و خوشبختانه در مسیر طبس به بشرویه پیشرفت های خوبی حاصل شده ولیکن نبود راه شریانی از عمده مشکلات بزرگ بشرویه است که باید بجد پیگیری شود تا با ایجاد راه شریانی، اعتبارات آنان نیز تخصیص یابد.

وی بازگشایی مسیر بشرویه به بجستان را از دیگر اولویت های مهم برشمرد و گفت: انتظار می رود از مبلغ در نظر گرفته شده سفر کاروان تدبیرو امید به خراسان جنوبی، برای بازگشایی مسیر بشرویه به بجستان از روستای چهنو فردوس گذاشته شود تا کشاورزان بشرویه و روستاهای مسیر یاد شده از نعمت راه آسفالته و جاده برخوردار شوند.

حجت الاسلام شمس الدین افزود: کمبود مراکز فرهنگی، مشکلات آموزش و پرورش، کمبود امکان ورزشی از دیگر موارد مهم جهت بررسی است که باید توجه ویژه شود.

امام جمعه بشرویه در ادامه با اشاره به مناسبت‌های هفته، در خصوص روز ایمنی در برابر زلزله گفت: زلزله یکی از آیات الهی است و باید در برابر حوادث طبیعی آمادگی کامل لحاظ شود تا در هنگام وقوع کمترین تلفات و خسارات برجای بماند.

وی با تاکید جدی برمقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بشرویه گفت: شهرستان بشرویه به عنوان سیزدهمین شهر خشت و گل کشور محسوب شده و مساحت بافت فرسوده در بشرویه بسیار بالاست که در هنگام وقوع حوادث طبیعی از جمله زلزله تلفات جانی و خسارات بسیاری را متحمل می‌شویم که نیاز است تا فرماندار و مسئولان مربوطه نگاه جدی داشته باشند و قبل از اینکه مردم را از دست بدهیم به فکر آنان باشیم.

حجت الاسلام شمس الدین با اشاره به شهادت آیت الله شیخ حسین غفاری از یاران امام خمینی(ره)به دست مأموران ستم شاهی هم گفت: در دوران ستم شاهی و رژیم سلطنتی، ظلم و ستم بسیاری بر مردم روا شد که با بصیرت افزایی علما و مراجع ، بویژه امام راحل و جانفشانی شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و به به مردم ایران هویت داد و برای دست یابی این اقتدار بزرگ، علمایی همچون ایت الله شیخ حسین غفاری از یاران امام خمینی(ره) در برابر رژیم دژخیمان متحمل شکنجه‌های بسیاری شد ولیکن دست از آرمان های الهی خود نکشیدند و امروز نیز مردم نشان دادند برای اعتقادات و باورهای دینی خود ایستاده‌اند.

امام جمعه بشرویه همچنین حماسه 9 دی را برگرفته از بصیرت بالای مردم انقلابی ایران اسلامی دانست و گفت: حماسه 9 دی انقلاب دیگری در کشور بود که در این روز ملت اسلامی با بصیرت خود میثاق بلتد دیگری با آرمان های الهی بستند و در برابر آشوبی که در مسیر براندازی جمهوری اسلامی بود ایستادگی کردند.

وی فتنه 88 را از توطئه طرح ریزی شده چندین ساله عنوان کردو گفت: ترسیم جریان فتنه 88 از چندین سال‌های قبل توسط ایادی غرب، منافقین کورد دل و با تشکیل اتاق های فکر و طرح ریزی‌های اساسی بوجود امد.

حجت الاسلام شمس الدین متذکر شد: انقلاب‌های مخملی توسط مزدوران و استکبار جهانی ومنافقین داخلی در کشورهای مختلف بوجود می آید و درفتنه 88 نیز با بیان کردن دروغ بزرگ تقلب در انتخابات، شرافت مردم بزرگ ایران اسلامی را زیر سوال بردند تا بتوانند دست به آشوب بزنند.

امام جمعه بشرویه گفت:سران فتنه با انتشار بیانیه‌های تند ضد انقلابی، عده‌ای را به خیابان‌ها کشانده و با عربده کشی ، بی‌حیایی، بی حرمی به مردم و عزداران حسینی ،فتنه 88 را بوجود اورده و انتخابات مردم ما را زیر سوال بردند.

وی افزود: سران فتنه و طرفدارانشان نشان داد  آرمان های دینی و ارزشی را قبول ندارند و به خاطر رسیدن به امیال خود خیمه‌های امام حسین (ع) که هیئتی‌های عاشق اباعبدالله برپا کرده بودند را به آتش کشیدند و با سر دادن شعارهای ناثواب، رقص و پایکوبی در خیابان، به آتش کشیدن بانک‌ها و ضرب وشتم مردم بی گناه ماهیت ضد دینی خود را نشان دادند.

حجت الاسلام شمس الدین با اشاره به مهمترین عوامل فتنه 88 هم گفت:آمریکای جنایکار،منافقین داخلی نقش اصلی در ایجاد فتنه را داشتند و باید امروز نسبت به بصیرت افزایی در حوزه دشمن شناسی تلاش بیشتری کنیم.

امام جمعه بشرویه 4 عامل را زمینه سازحماسه 9 دی ماه برشمرد و گفت: ایمان و باورهای اعتقادی مردم، رهبری الهی و هوشمندانه مقام معظم رهبری، بصیرت بالای ملت ایران اسلامی و عاشورای حسینی موجب شد تا سیل جمعیت خروشان در شهرهای کشور بعد از خطبه آتشین مقام عظمای رهبری به صورت خودجوش وارد صحنه شده و فنته دشمن را خنثی کنند.

وی افزود: متاسفانه عوامل فتنه به جای توبه کردن همچنان بر طبل اشتباه و خطای خود می‌کوبند و بزرگداشت یوم الله 9 دی به عنوان انقلاب دیگری در ایران اسلامی باید باشکوه تر از هر سال برگزار شود تا به فتنه گران باردیگر ثابت شود، مردم انقلابی و همیشه در صحنه ایران اسلامی همواره در راه امام و شهدای گرانقدر و ولایت و رهبری خود استوارند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها