کدخبر: ۳۷۵۲٦
۰٦ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۱
چاپ

سرپرست اداره بهزیستی نهبندان خبر داد

بهره‌مندی 1200 معلول نهبندانی از خدمات بهزیستی

بیرجندرسا-سرپرست اداره بهزیستی نهبندان از بهره‌مندی یک‌هزار و 226 نفر معلول در این شهرستان از خدمات بهزیستی خبر داد.

بهره‌مندی 1200 معلول نهبندانی از خدمات بهزیستی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، محمد بارانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: تلاش برای حفظ کیان خانواده‌های آسیب‌دیده و آسیب‌پذیر، توسعه پژوهش‌های کاربردی برای پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی بازپروری، نگهداری و مراقبت و توانبخشی معلولان و آماده سازی آنان برای از‌سرگیری زندگی عادی در جامعه و اصلاح و ارشاد نا‌سازگاران و آسیب دیدگان اجتماعی از عمده وظایف و مسئولیت‌های سازمان بهزیستی است.

وی ادامه داد: تشویق و حمایت از بخش غیر دولتی به منظور سرمایه‌گذاری در هر یک از حالت‌های توانبخشی، اجتماعی و حمایت و تأمین موجبات تشویق و جلب مشارکت‌های مردمی به منظور بهبود کیفیت خدمات‌رسانی و حمایت از اقشار محروم و آسیب‌پذیر از دیگر وظایف و مسئولیت‌های بهزیستی محسوب می‌شود.

سرپرست اداره بهزیستی نهبندان با بیان این‌که هم‌اکنون 938 خانوار شهرستان نهبندان زیرپوشش بهزیستی هستند، گفت: این تعداد خانوار دارای جمعیت یک‌هزار و 226 نفر معلول هستند که از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

بارانی بیان داشت: در سال جاری بیش از 120 میلیون ریال به جامعه هدف این نهاد پرداخت کمک‌هزینه داشته‌ایم.

*هزینه‌کرد 230 میلیون ریال برای تهیه یک وعده غذای گرم مهد کودک‌های

وی اضافه کرد: پرداخت کمک هزینه ایاب و ذهاب، حق پرستاری برای معلولان ضایعه نخاعی، حق خویش‌فرمایی معلولان، یارانه برای پرونده‌های واگذار شده به مراکز و درمان از جمله این کمک هزینه‌ها است.

سرپرست اداره بهزیستی نهبندان با اشاره به فعالیت‌های حوزه اجتماعی این نهاد افزود: هم‌اکنون تعداد 100 پرونده در حوزه اجتماعی وجود دارد.

بارانی از وجود هشت روستا‌مهد و چهار مهد کودک شهری در شهرستان خبر داد و گفت: اداره بهزیستی شهرستان طی سال تحصیلی مبلغی بیش از 230 میلیون ریال به منظور تهیه یک وعده غذای گرم برای کودکان هزینه می‌کند.

*پرداخت بیش از 2 میلیارد ریال کمک بلاعوض مسکن به معلولان نهبندان

وی اظهار کرد: طی سال جاری مبلغی بیش از 101 میلیون ریال برای حق بیمه جامعه هدف این نهاد پرداخت شده است.

سرپرست اداره بهزیستی نهبندان ادامه داد: امسال مبلغ 10 میلیون ریال کمک بلاعوض مسکن، 9 میلیون ریال برای درمان مددجویان، 50 میلیون ریال کمک هزینه جهیزیه و 96 میلیون ریال بن خرید کالا به مددجویان این نهاد پرداخت شده است.

بارانی خاطرنشان کرد: از ابتدای آغاز ساخت مسکن برای معلولان این شهرستان تا‌کنون مبلغی بیش از 2 میلیارد و 819 میلیون ریال کمک بلاعوض مسکن به جامعه هدف این نهاد پرداخت شده است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.