کدخبر: ۳۷۵۱۹
۰٤ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۸
چاپ

سرهنگ قاسمی:

وجود تعداد 105 شهید در رسته پشتیبانی دوران دفاع مقدس در خراسان جنوبی

بیرجندرسا- معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه این یادواره دومین یادواره شهدای تدارکات در استان است گفت: تعداد 105 شهید در رسته تدارکات و پشتیبانی دوران دفاع مقدس مربوط به خراسان جنوبی است.

وجود تعداد 105 شهید در رسته پشتیبانی دوران دفاع مقدس در خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، علی قاسمی درنشست مطبوعاتی اظهار داشت: دومین یادواره سرداران و 105 شهید تدارکات و پشتیبانی 6 دی‌ ماه سال جاری در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد:این جلسه مربوط به شهدای سپاهی و بسیجی است.

قاسمی با بیان اینکه این یادواره دومین یادواره شهدای تدارکات در استان است عنوان کرد: تعداد 105 شهید در رسته تدارکات و پشتیبانی دوران دفاع مقدس مربوط به خراسان جنوبی است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی به نقش مهم رسته تدارکات و پشتیبانی جنگ اشاره کرد وگفت: پشتیبانی و تدارکات نقش مهمی در زمان جنگ دارد و برای هر عملیاتی ابتدا باید برای پشتیبانی فکر شود و کار کلیدی در دوران دفاع مقدس را گروه پشتیبانی بر عهده داشته است.

وی در خصوص برگزاری این یادواره گفت: در این یادواره خانواده‌های شهدا، جانبازان و رزمندگان استان، خانواده‌های رسته‌های پشتیبانی و تدارکات سپاه‌های استانی سراسر کشور و مسئولان پشتیبانی سپاه کل کشور حضور می‌یابند.

وی افزود: این یادواره در حسینیه جماران 6 دی‌ ماه ساعت 8:30 برگزار می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه در حال حاضر حدود یک‌هزار و 800 شهید را خراسان جنوبی تقدیم انقلاب کرده است،اظهار کرد: از این تعداد 105 شهید مربوط به شهدای پشتیبانی و تدارکات دوران دفاع مقدس بوده‌اند.

وی با بیان اینکه ما به دنبال برگزاری یادواره‌های شهدا به صورت تخصصی در سطح استان هستیم، بیان کرد: در این راستا تاکنون دو یادواره شهدای بهداشت و درمان و شهدای بیسیم‌چی و مخابرات برگزار شده و همچنین به دنبال برگزاری یادواره شهدای تخریب‌چی و شهدای توپ‌چی نیز هستیم.

وی به اردوگاه سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در منطقه عملیاتی جنوب اشاره و خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 500 میلیون تومان برای بهسازی این اردوگاه هزینه شده و همچنین حدود 200 میلیون تومان اعتبار دیگر مورد نیاز است.

قاسمی اظهارکرد: برای شهدای پشتیبانی و تدارکات استان دو کتاب آماده چاپ و انتشار است.

وی افزود: یک کتاب آلبوم عکس شهدا بوده که پیش‌بینی می‌شود با برگزاری این یادواره در بین خانواده‌های شهدا توزیع شود و یک کتاب نیز مربوط به دل‌نوشته‌ها و خاطرات شهدا است.

قاسمی ادامه داد: اجساد مطهر دو شهید گمنام نیز طی مراسمی به جلسه یادواره شهدا برده می‌شوند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری 250 یادواره شهدا در استان برگزار شود.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها