کدخبر: ۳۷۵۰٤
۰٤ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۱
چاپ

روحانی:

باید تلاش کنیم نیاز دنیا به ما بیشتر و نیاز ما به دنیا کمتر شود/ جذب سرمایه یکی از مسائل مهم کشور

بیرجندرسا-رئیس جمهور کشورمان جذب سرمایه را یکی از مسائل مهم کشور دانست و گفت: با توجه به تأکید سرمایه‌گذاری در کشور، بهره صندوق برای جذب سرمایه‌ها باید متفاوت باشد.

باید تلاش کنیم نیاز دنیا به ما بیشتر و نیاز ما به دنیا کمتر شود/ جذب سرمایه یکی از مسائل مهم کشور

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا،  حجت‌الاسلام روحانی چهارشنبه دیشب در جلسه شورای اداری خراسان جنوبی اظهارکرد:خدارا شاکرم که امروز در خدمت مردم عزیز خراسان جنوبی بودم و قبل از هر چیز از مردم استان به خصوص مردم ولایت مدار بیرجند تشکر می کنم که  استقبال گرمی از هیئت دولت داشته اند.

رئیس جمهور با بیان اینکه مجلس و دولت همواره در کنار یکدیگر هستند، تصریح کرد: کارهای کشور با همکاری و همدلی هر سه قوه و با رهنمودهای مقام معظم رهبری انجام می‌شود.

وی  بیان کرد: امروز را به عنوان روز هجرت پیامبر(ص) و تولد حضرت مسیح تبریک میگویم که این میلاد ویژگی های خاصی داشته و برای همه مردم جهان و مسلمانان و مسیحیان مبارک است.

 دکتر روحانی  بیان کرد: مشکلات استان بررسی شده و راه حل ها را دنبال می کنیم و از مردم سایر شهرستانها به دلیل نبود فرصت برای حضور در آن شهرستانها عذرخواهی می کنم.

 رئیس جمهور کشورمان ادامه داد: برای اینکه کشور را به توسعه برسانیم یک ندای واحد را در کشور می‌شنویم و در هر استانی که سفر می‌کنیم درخواست‌های به حق مردم موضوع توسعه است.

وی اظهارداشت: توسعه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و به طور کامل توسعه متوازن و جامع در کشور نیاز است و ما در دنیایی زیست کرده که نمی توانیم از دنیا جدا باشیم.

رئیس جمهور دنیا را دنیای  رقابت دانست وگفت: جهان، جهان رقابت است و اگر کشوری در یک زمینه توسعه ای را فراهم کند مسیر توسعه کشور دیگری را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: دنیای امروز هم دنیای ارتباطات است و هم دنیای رقابت و ما باید بتوانیم خود را در کنار سایر کشورها در مسیر توسعه قرار دهیم.

روحانی بیان داشت: اگر می‌خواهیم در کشور ثبات باشد باید همه دست در دست هم داده و در حیطه دانش، کار، فرهنگ و ... تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه ما در چارچوب قانون تسلیم مردم هستیم، تصریح کرد: برنامه و خط‌مشی دولت بر عهده رئیس جمهور است، به همین دلیل مردم پای صندوق‌های رأی رفته و نماینده خود را انتخاب می‌کنند.

رئیس جمهور به سبقه تاریخی کشور اشاره کرد و گفت: سابقه کهن ملت ما در همه جای ایران از جمله خراسان جنوبی مشاهده می شود.

وی بیان کرد: کشور ما دارای ویژگی های خاصی بوده و منابع و معادن فیزیکی و غنی خوبی داریم که جز کشورهای ممتاز هستیم.

 دکتر روحانی به جایگاه ایران اشاره کرد و گفت: اگر بتوانیم  چابهار را به آسیای مرکزی متصل کنیم تحول بزرگی ایجاد کرده ایم.

وی تصریح کرد: نمی خواهیم بگوییم که هیچ گونه مشکلی نداریم ولی از لحاظ نیروی انسانی بسیار غنی هستیم و در علم در منطقه جزء کشورهای برتر به حساب می آییم که باید در این زمینه بیشتر تلاش شود.

روحانی با بیان اینکه توسعه صادرات بخشی از اقتصاد مقاومتی است، توضیح داد: آیا مادامی که تولید روزانه 15 میلیون بشکه نفت در روز است، دنیا می‌تواند ما را از صادرات آن محروم کند؟

وی عنوان داشت: باید تلاش کنیم نیاز دنیا به ما بیشتر و نیاز ما به دنیا کمتر شود و روابط ما با دنیا حساب و کتاب داشته باشد.

رئیس جمهور نیاز به سرمایه را یکی از نیازهای ما دانست و گفت: آب، راه، راه آهن، تجارت و ... همه نیازمند سرمایه است.

وی در خصوص ۶۰۰ کیلومتر خط انتقال آب در استان خراسان جنوبی نیز گفت: بحث سر انتقال آب در داخل استان نه انتقال از خلیج فارس است بلکه باید دید چگونه با لوله آب را انتقال تا تبخیر کمتر شود.

دکتر روحانی در خصوص راه نیز گفت: ۱۰۰ کیلومتر راه نیز برای اجرا در مهلت تعیین شده بوده و کار ما با این مقدار تمام نمی شود و باید در کل کشور راهها را ادامه دهیم.

وی بیان کرد: استانهای جدید التاسیس نیاز به کار بیشتری داشته و دولت در این راستا تلاش می کند تا تعادلی را قدم به قدم انجام و مردم آن را مشاهده کنند.

رئیس جمهور عنوان کرد: این استان سال هاست که به طو مستمر دچار خشکسالی شده است ولی آب به طور کلی در کشور یک معضل می باشد.

روحانی به لوله‌گذاری 600 کیلومتری آب در داخل استان خراسان جنوبی اشاره کرد و یادآور شد: هدف از این لوله‌گذاری جلوگیری از تبخیر آب است که امید است در سال 94 و 95 اجرایی شده و در بودجه این سال‌ها دیده شود.

وی در ادامه جذب سرمایه را یکی از مسائل مهم کشور دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به تأکید سرمایه‌گذاری در کشور، بهره صندوق برای جذب سرمایه‌ها باید متفاوت باشد.

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها