کدخبر: ۳۷۵۰۳
۰٤ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۷
چاپ

روحانی خبر داد:

اختصاص یافتن 10 میلیارد تومان برای کارهای مطالعاتی راه‌آهن شرق کشور

بیرجندرسا-رئیس جمهور دکتر با تاکید بر اینکه موضوع راه آهن مورد توجه جدی است، گفت: در بودجه سال آینده 10 میلیارد تومان برای کارهای مطالعاتی تخصیص یافته است..

اختصاص یافتن  10 میلیارد تومان برای کارهای مطالعاتی راه‌آهن شرق کشور

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در نشست خبری خبرنگاران خراسان جنوبی، اظهارکرد: در خراسان جنوبی استعدادهای گردشگری فراوانی وجود دارد که باید از این ظرفیت استفاده شود.

وی گفت: خراسان جنوبی به خاطر شرایط ویژه اقلیمی ازنظر آب مشکل دارد و به همین منظور 2 سد در دست اقدام است یکی سد فرخی و دیگر سد سیاهو که ظرف امسال و سال آینده افتتاح و بهره‌برداری می‌رسد.

روحانی با بیان اینکه موضوع راه‌های خراسان جنوبی مشکلات فراوانی دارد، اضافه کرد: با دوبانده شدن این مسیرها می‌توانیم جلوی تلفات را بگیریم و زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری را آماده کنیم که در راستای دوبانده شدن راه‌های این استان برای سال 93 و 94 میزان 100 کیلومتر مورد نظر است.

وی ادامه داد: وزارت راه براساس اولویت دوبانده شدن، این 100 کیلومتر را اعلام کرده است و ادامه آن در سال‌های بعد اجرایی می‌شود.

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه موضوع راه آهن مورد توجه جدی است، گفت: در بودجه سال آینده 10 میلیارد تومان برای کارهای مطالعاتی تخصیص یافته است.

روحانی اضافه کرد: برای این موضوع به دنبال فاینانس خارجی هستیم و قول پیگیری این موضوع را به مردم قول می‌دهیم و این برای ما مهم است که یکی از کریدورهای جنوب به شمال ما از بیرجند عبور کند.

وی در مورد مسئله زیست محیطی خراسان جنوبی اظهار کرد: این استان نیازمند تحول است، ودر این راستا طرح‌های بوته‌کاری، مالت‌پاشی و دیگر طرح‌های محیط زیستی لازم است.

رئیس جمهور با بیان اینکه 21 طرح ویژه را برای خراسان جنوبی در نظر گرفته شده گفت: مقداری از طرح‌های آینده با اعتبار 270 میلیارد تومان ظرف امسال وسال آینده اجرایی خواهدشد.

وی خراسان جنوبی را استانی فرهنگ دوست و تاریخی با جاذبه‌های فراوان و استعدادهای فراوان برای سرمایه‌گذاری دانست و عنوان کرد: معادن متعدد مهم‌‌ترین جاذبه این استان است و طرح توسعه زغال‌سنگ طبس جزو برنامه‌های دولت است که می‌تواند سبب ایجاد اشتغال و توسعه شود.

رئیس جمهور عنوان داشت: امیدواریم که بتوانیم در زمینه تسهیلات امتیازاتی برای مناطق محروم و خراسان جنوبی قائل شویم که زمینه جذب سرمایه‌گذار فراهم شود.

روحانی با بیان اینکه یکی از راه‌های توسعه خراسان جنوبی زمینه تجاری است، ادامه داد: با وجود این ظرفیت این استان می‌تواند متحول شود.

روحانی با بیان اینکه 600 کیلومتر خط لوله‌گذاری مربوط به انتقال داخلی آب در سطح این استان است بیان کرد: برای انتقال آب داخلی استان باید جلو تبخیر را بگیریم و استفاده بهینه کنیم و در این زمان کوتاه بحث انتقال آب به خراسان جنوبی وجود ندارد و ما دنبال خرید آب از کشورهای همسایه و انتقال آب هستیم.

وی به موضوع برندسازی برخی از محصولات ویژه خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: در زمینه برندسازی یکسری محصولات در استان صادراتی است و یکی از طرح‌های دولت کمک به صنعت بسته‌بندی و صنایع غذایی استان است که باید در کنار این طرح‌ها قرار بگیرد و این هم موجب تحول برای استان می‌شود و هم محصول استان به خوبی در خارج کشور معرفی می‌شود.

روحانی خاطر نشان کرد: معادن، مناطق گردشگری و کویر جزو جاذبه‌های گردشگری هستند که باید در استان از این زیر ساخت‌ها استفاده کرد وما باید جاذبه‌های مختلف در این استان ایجاد کنیم.

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها