کدخبر: ۳۷۵۰۲
۰۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:٤۸
چاپ

یونسی:

ظهور گروه‌های افراطی داعش و تکفیری خدمت به آمریکا و اسرائیل است

بیرجندرسا- دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: امروز ظهور گروه‌های افراطی، داعش و تکفیری برخلاف و مصلحت اسلام و بلکه خدمت به آمریکا و اسرائیل است.

ظهور گروه‌های افراطی داعش و تکفیری خدمت به آمریکا و اسرائیل است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از تسنیم, حجت‌الاسلام و المسلمین علی یونسی دقایقی پیش در سفر به شهرستان مرزی درمیان در جمع مردم درمیان اظهار داشت: به لطف خداوند، جمهوری اسلامی ایران امروز در امنیت و وحدت به سر می‌برد.

وی افزود: امروز ظهور گروه‌های افراطی، داعش و تکفیری برخلاف و مصلحت اسلام است و بلکه خدمت به آمریکا و اسرائیل است.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی و دینی با اشاره به موقعیت مرزی و وجود برادران اهل تشیع و تسنن در منطقه درمیان، تصریح کرد: به لطف خدا برادران اهل تسنن و تشیع در کنار هم زندگی می‌کنند و دارای وحدت هستند و فرهنگ غنی این منطقه اجازه نداده است که ناامنی و اختلاف بین مسلمانان ایجاد شود.

یونسی بیان کرد: با وجود داشتن تفاوت بین استان‌ها از نظر زبان، جمعیت و شکل دارای وحدت کلمه و انسجام باشیم و از این تفاوت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم.

وی افزود: هرکس بین مسلمانان چه شیعه و چه سنی اختلاف ایجاد کند از عوامل آمریکا است.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی و دینی خطاب به مردم گفت: ممکن است یک روحانی و یک مولوی مردم را به اختلاف دعوت کند این عامل دشمن است و باید هوشیار باشیم.

در ابتدای سخنرانی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی به ترتیب حجت‌الاسلام علیرضا حسینی امام جمعه اهل تشیع شهرستان درمیان و مولوی سیداحمد عبداللهی امام جمعه اهل سنت شهرستان درمیان و فرماندار شهرستان درمیان محمد بشیری‌زاده به بیان مسائل و مشکلات این شهرستان از جمله راه‌اندازی سیمان باقران و مشکلات راه‌های شهرستان، کمبود نقدینگی و تعطیلی تنها کارخانه قند استان و اشتغال جوانان و گازرسانی این منطقه بیان داشته است.

در ادامه با حضور در بیمارستان 32 تختخوابی که این شهرستان افتتاح شده و دارای کمبود پزشک و نیروی انسانی است از نزدیک بازدید کرد.

همچنین از سوی حجت‌الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی قول مساعد برای پیگیری مطالبات مردم ارائه شد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.