کدخبر: ۳۷٤۹۷
۰۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۲۱
چاپ

حجت الاسلام رضایی:

توجه دولت برای راه اندازی مرکز اسناد استانی و ملی و کتابخوانی در استان / صنایع تبدیلی در استان راه اندازی شود

بیرجندرسا-امام جمعه بیرجند گفت: در استان خراسان جنوبی مرکز اسناد استانی و ملی و کتابخوانی در استان نداریم که با توجه به سال اقتصاد و فرهنگ باید مورد توجه ویژه دولت قرار گیرد.

توجه دولت برای راه اندازی مرکز اسناد استانی و ملی و کتابخوانی در استان / صنایع تبدیلی در استان راه اندازی شود

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، حجت‌الاسلام علی رضایی بیرجندی در جلسه دیدار رئیس جمهور با علما، ایثارگران، نخبگان و خانواده شهدای خراسان جنوبی در بیرجند اظهار داشت: خیلی خوشحالم که در سالگرد تاسیس شدن استان خراسان جنوبی شاهد یازدهمین سفر دولت تدبیر و امید هستیم.

وی افزود: در مرکز خراسان جنوبی از هر 5 نفر یک نفر دانشجو هستند و با وجود همزمان بودن امتحانات دانشجویی و دانشگاهی ولی مردم استقبال پرشوری از این سفر را انجام دادند.

وی با بیان اینکه حل مشکلات فرهنگی مردم در جامعه باید آسیب شناسی شود، گفت: بهترین راه حل این موضوع فعال کردن شورای فرهنگ عمومی است.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: در استان خراسان جنوبی مرکز اسناد استانی و ملی و کتابخوانی در استان نداریم که با توجه به سال اقتصاد و فرهنگ باید مورد توجه ویژه دولت قرار گیرد.

رضایی افزود: خراسان جنوبی از زمان‌های قدیم تجارت در آن انجام شده و در حال حاضر کشاورزی هم برای ما مهم است و بعد از کشاورزی تجارت در این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

 امام جمعه بیرجند خاطر نشان کرد: خراسان جنوبی با وجود مرز مشترک با افغانستان می‌تواند زمینه‌ساز فعالیت در زمینه‌های مختلف شود.

وی با بیان اینکه بیشتر محصولات استراتژیک کشاورزی استان به صورت خام به فروش می رسد بیان کرد: خام فروشی معادن استان رنج آور است و خواستار ایجاد صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی و معدنی هستیم.

امام جمعه بیرجند  با اشاره به طرح انتقال آب در استان یادآور شد: دولت می تواند تدبیری بیندیشد تا در کنار راه اندازی خط آهن خط انتقال آب نیز از خلیج فارس به استان کشیده شود تا سه استان که در مسیر این خط هستند از مزایای آن بهره مند شوند.

رضایی با تاکید براینکه باید قدردان نظام  باشیم  گفت: هیچ کس از افراط و تفریط به جایی نرسیده و اعتدال و تعادل بهترین مسیر است و باید نظام ولایی تقویت شود.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها