کدخبر: ۳۷٤۹۵
۰۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۳۱
چاپ

‌وزیر نیرو‌:

دولت برای اصلاح منابع آبی اعتبار خوبی در نظر گرفت/مصرف آب هنوز مدیریت می‌خواهد ‌

دولت برای اصلاح منابع آبی اعتبار خوبی در نظر گرفت/مصرف آب هنوز مدیریت می‌خواهد ‌

بیرجندرسا-‌وزیر نیرو‌ با تاکید بر اینکه مصرف آب در کشور باید مدیریت شود، گفت: با مدیریت مصرف آب می‌توانیم خود را با خشکسالی‌هایی که چند سال است گریبانگیر این کشور شده است، سازگار کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از فارس, حمید چیت‌چیان بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: تمامی مشکلات و درخواست‌های این شهرستان که از جانب فرماندار مطرح شد، در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد:‌ طی بازدیدی که از این شهرستان انجام شد، مشخص شد به دلیل وضعیت شهر بستر آن حفر چاه‌های جذبی در این شهر میسر نیست.

وزیر نیرو با بیان اینکه برای فاضلاب شهر خوسف باید شبکه‌ای ایجاد شود، افزود: مجوز اجرای شبکه فاضلاب به معاونت برنامه‌ریزی رئیس جمهور داده خواهد شد تا برای آن ردیف اعتباری در نظر گرفته شود و به زودی فاضلاب شهر خوسف اجرا شود.

چیتچیان به کمبود منابع آبی به عنوان یکی دیگر از مشکلات این شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به خشکسالی‌های پیاپی تمام کشور در حال حاضر با مشکل کمبود آب مواجه شده‌ است.

وی اضافه کرد: در این زمینه و برای رفع کمبود آب اقدامات زیادی از جمله آبخیزداری،‌تزریق آب زیرزمینی و ایجاد سفره‌های زیرزمینی انجام شده است، اما اثر قطعی در تأمین نیازها و رفع کمبود آب نداشته است.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه مصرف آب در کشور باید مدیریت شود، اظهار داشت: با مدیریت مصرف آب می‌توانیم خود را با خشکسالی‌هایی که چند سال است گریبانگیر این کشور شده است، سازگار کنیم.

چیت‌چیان به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با صرفه‌جویی مصرف آب اشاره کرد و افزود: رهبر بارها و بارها با شعارهای سال سخنرانی‌های ابتدای سال و بحث‌های مختلف در زمینه صرفه‌جویی بهینه بویژه مصرف آب اصرار و تاکید فراوان داشته است.

وی به ‌خشک شدن چاه‌های کشاورزی و قنوات در سطح کشور به ویژه شهرستان خوسف اشاره کرد و گفت: در بخش کشاورزی باید به سمت شیوه‌های نوین و طرح‌هایی که نیاز به مصرف آب کمتری دارند، حرکت کنیم.

وزیر نیرو عنوان داشت: دولت برای اصلاح منابع آبی اعتبار خوبی در نظر گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تأمین روشنایی ورودی شهر خوسف یکی دیگر از مطالبات مردم این دیار است، در این راستا نیز برای تأمین روشنایی ورودی شهر خوسف قول مساعدی داده است.

وی ادامه داد: در خراسان جنوبی تولید برق 3 برابر مصرف آن است و برای برپا کردن چاه‌ها توسعه صنعت و تولید در این استان زمینه‌های خوبی از حیث تأمین انرژی در استان فراهم است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.