کدخبر: ۳۷٤۹۳
۰۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰٦
چاپ

نهاوندیان:

انتقال آب می تواند کشاورزی استان را متحول و حضور فعالان بخش کشاورزی را تضمین کند

انتقال آب می تواند کشاورزی استان را متحول و حضور فعالان بخش کشاورزی را تضمین کند

بیرجندرسا- مسئول دفتر رئیس جمهور با اشاره به تخصیص بودجه لازم برای آبرسانی به خراسان جنوبی تصریح کرد: انتقال آب می تواند کشاورزی استان را متحول و با تامین آب شرب حضورمستمر فعالان بخش کشاورزی را در استان تامین و تضمین کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا, محمد نهاوندیان  در جلسه توسعه سرمایه گذاران با بیان اینکه  خراسان جنوبی قطب معدنی کشور به حساب می آید اظهار کرد: باید از این فرصت برای توجه سرمایه‌گذاران به بخش‌های مختلف این حوزه استفاده کرد.

وی گفت: ظرفیت‌های استان را باید با معرفی جاذبه‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری در بخش‌های مختلف به سرمایه‌گذاران که خارج از استان به سر می‌برند معرفی و زمینه جذب آن‌ها را برای ورود به بخش سرمایه‌گذاری استان فراهم کنیم.

نهاوندیان از وجود ظرفیت های بی نظیر گردشگری دراستان خبر داد وگفت: به همین دلیل باید از فرصت سفر رئیس جمهور به این استان و اینکه توجه همه به سمت این استان جلب است نهایت استفاده شود تا ظرفیت های خراسان جنوبی به خوبی معرفی شود.

وی عنوان کرد: در چند دهه گذشته دولت اتکای زیادی به درآمدهای نفتی داشت و به همین دلیل کاهش قیمت نفت به سرعت اثرات خود را نشان می داد.

نهاوندیان افزود: اگر به این نتیجه رسیده ایم که برای اشتغال زایی نمی توان به دنبال اشتغال در ادارات دولتی بود و اینکه اقتصاد ایران به درآمدهای نفتی را کم کنیم  کاهش قیمت نفت فرصت بسیار مناسبی تا مسایل اقتصادی و درآمدزایی ارزی در سراسر کشور شناسایی شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون وقت جهش در صادرات غیر نفتی کشور است،گفت: تنها سالی است که بعد از دوران ملی شدن صنعت نفت و تحریم ایران تراز تجاری مثبتی در کشور داشته و دولت تصمیمات سیاسی درستی را اتخاد کرد و واردات را منوط به صادرات کرده است.

وی افزود: این کشور علاوه بر پتانسیل‌های عظیم و همت‌های بلندی که دارد مردمی همدل نیز دارد که باید در این راستا دولت و مردم دست در دست هم داده وآن را اجرایی کنند.

مسئول دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه خراسان جنوبی در صنایع معدنی دارای فرصت اشتغالزایی زیادی است، گفت: برای این فرصت‌ها باید توجیه اقتصادی تببین و برای سرمایه‌گذاران معرفی شود.

نهاوندیان با اشاره به تخصیص بودجه لازم برای آبرسانی به خراسان جنوبی تصریح کرد: انتقال آب می تواند کشاورزی استان را متحول و با تامین آب شرب  حضورمستمر فعالان بخش کشاورزی را در استان تامین و تضمین کند.

وی بحث تجارت را مهم ترین مسله در استان عنوان کرد واظهار کرد: از مزیت همسایگی با افغانستان در بعد تجاری و اقتصادی خیلی کم استفاده شده است وباید از فرصت‌های تجاری و اقتصادی آن بیشتر از گذشته استفاده کرد.

نهاوندیان خاطر نشان کرد: باید در خدمات رسانی در بخش تجارت و سرمایه‌گذاری، دولت و مردم با هم متحد شوند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.