کدخبر: ۳۷٤۹۱
۰۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۰
چاپ

نعمت زاده عنوان کرد:

خراسان جنوبی استانی معدن خیز بوده و در این زمینه ظرفیت های بالایی دارد

خراسان جنوبی استانی معدن خیز بوده و در این  زمینه ظرفیت های بالایی دارد

بیرجندرسا-استان خراسان جنوبی استانی معدن خیز بوده و تقریبا در همه زمینه های اقتصادی معدن زمینه های بسیار خوبی وجود دارد که باید در معدن و صنایع مرتبط با معدن سرمایه گذاری شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، محمدرضا نعمت زاده  در جلسه توسعه و سرمایه گذاران اظهارکرد:خراسان جنوبی با توجه به ظرفیتش باید به قطب صادرات کشور تبدیل شود.

وی گفت: از همه سرمایه گذاران و افرادی که علاقه مند به سرمایه گذاری هستند تقاضا می کنم که با سرمایه گذاری در این استان ظرفیت‌های بهره گیری از این معادن را برای کل کشوررا به فعلیت برسانند.

وزیر صنعت معدن و تجارت بیان کرد: امروز در فردوس یک کارخانه از منیزیوم  با شش هزار تن ظرفیت اولیه افتتاح شد و به تدریج به ظرفیت موجود خواهد رسید.

نعمت زاده تصریح کرد: معادن عظیم طبس خصوصا زغال سنگ 2 میلیون تن ظرفیت دارد که پیش بینی می شودکه این ظرفیت به 5 میلیون تن برسد.

نعمت زاده تاکید کرد: در این زمینه باید بخش دولتی با مشارکت بخش خصوصی کار سرمایه گذاری را انجام دهند.

 وی ضمن اشاره به اجرای کار سرمایه گذاری در ۲۰ کیلومتری مرز گفت: زمینه های فراوانی برای سرمایه گذاری هم درآهن، طلا، مس، سرب، روی و ... وجود دارد.

نعمت زاده عنوان کرد: با وجود افغانستان به هر صورت نیاز به فعالیت های مختلف در این استان وجود دارد ومی توانیم تامین کننده سرمایه گذاری‌های در این منطقه مشترک باشیم.

وی خاطر نشان کرد: استان خراسان جنوبی استانی معدن خیز بوده و تقریبا در همه زمینه های اقتصادی معدن زمینه های بسیار خوبی وجود دارد که باید در معدن و صنایع مرتبط با معدن سرمایه گذاری شود.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.