کدخبر: ۳۷٤۸۸
۰۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱٦:۲٤
چاپ

راه اندازی دانشکده خبر در خراسان جنوبی ضروری است

راه اندازی دانشکده خبر در خراسان جنوبی ضروری است

بیرجندرسا-مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی گفت: راه اندازی دانشکده خبر یکی از نیازهای ضروری استان برای آموزش خبرنگاران است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از مهر,احمد محبی ظهر چهارشنبه در نشست مطبوعاتی مشاور رئیس جمهور با رسانه ها با بیان اینکه زمین برای احداث دانشکده فراهم است، اظهارکرد: امیدواریم با دستور شخص مشاور رئیس جمهور شاهد افتتاح این دانشکده در استان باشیم.

وی با بیان اینکه شاخص بودجه های فرهنگی به خصوص در بخش رسانه ها در استان بسیار پایین است، گفت: در حال حاضر خانه مطبوعات در استان راه اندازی شده که به طور جدی از آن حمایت می کنیم اما انتظار داریم تا زیرساخت ها برای حضور مطبوعات در استان فراهم شود.

محبی بیان کرد: تصمیم گیری برای پرداخت یارانه ها از تمرکزگرایی خارج شود و در این راستا نظرات استانی نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در این ارتباط سرفصل هایی برای پرداخت یارانه ها تعیین شده که سبب بروز بی عدالتی در بین رسانه های کشور شده است.

محبی فعالیت صندوق بیمه خبرنگان را از دیگر خواسته های خبرنگاران مطرح کرد و گفت: انتظار است مجددا فعالیت این صندوق زیر نظارت وزارتخانه آغاز شود تا بتوانیم حمایت خود را از خبرنگاران بیشتر کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی خراسان جنوبی را یکی از استانهای کم برخوردار کشور دانست و گفت: این استان در رتبه بندی ها با سایر استانهای توسعه یافته مقایسه شده که استان از این حیث متضرر شده است.

محبی بیان کرد: رسانه های استان در دولت تدبیر و امید تمام قد ورود پیدا کرده و در فضای باز سیاسی و آشتی هنرمندان با حکومت فعالیت های خوبی داشته اند.

وی با بیان اینکه فعالیت های دولت از چشم رسانه های استان دور نمانده است، گفت: رسانه های استان با توجه به رویکرد دولت به بحث سلامت و مذاکرات هسته ای به خوبی به بیان این مسائل پرداخته اند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.