کدخبر: ۳۷٤٦۲
۰۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۲
چاپ

سفر دولت یازدهم به خراسان‌جنوبی

عبادی: دولت برای کشیدن راه‌آهن از سرمایه‌گذاران خارجی استفاده کند

عبادی: دولت برای کشیدن راه‌آهن از سرمایه‌گذاران خارجی استفاده کند

بیرجندرسا-نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس گفت: از دولت می‌خواهیم از اعتبارات نفتی فراوانی که در بانک‌های کشورهای خارجی داریم برای کشیدن راه‌آهن توسط سرمایه‌گذاران خارجی استفاده کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدباقر عبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس  همزمان با سفر رئیس جمهور اظهار داشت: اولویتی بالاتر از تامین آب شرب در خراسان جنوبی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 30 روستای استان به وسیله تانکر آبرسانی می‌شود، تصریح کرد: این موضوع زنگ خطری برای منطقه شرق و تمام کشور است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با بیان اینکه اگر منطقه شرق کشور خالی از سکنه شود امنیت آن به خطر می‌افتد، افزود: اگر به مردم این منطقه نرسند مهاجرت صورت می‌گیرد و شرق کشور بستری مناسب برای ناامنی می‌شود.

عبادی به بحث پیگیری انتقال آب به خراسان جنوبی تاکید کرد و گفت: نمایندگان مردم خراسان جنوبی در مجلس از وزارت نیرو در این مورد تعیین تکلیف نشدن موضوع انتقال آب به استان دلخور هستند.

وی ادامه داد: دولت برای بحث آبخیزداری و آبخوان‌داری در استان باید اعتباری خوبی در نظر بگیرد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی به نیازهای حوزه حمل و نقل و موضوع راه‌آهن استان اشاره کرد و یادآور شد: راه‌آهن از آرزوهای دیرینه مردم خراسان جنوبی است که با تلاش استاندار و نمایندگان استان در مجلس ردیف اجرایی گرفته است.

عبادی افزود: از  دولت می‌خواهیم از اعتبارات نفتی فراوانی که در بانک‌های کشورهای خارجی داریم برای کشیدن راه‌آهن توسط سرمایه‌گذران خارجی استفاده کند.

وی به دوبانده شدن راه‌های اصلی و شریانی استان تاکید کرد و گفت: این موضوع مهمی است که دولت باید به آن توجه ویژه داشته باشد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که نباید در یک استان تمام امکانات وجود داشته باشد و در استانی مانند خراسان جنوبی مردم از نبود امکانات زیادی رنج ببرند، یادآور شد: دولت تدبیر و امید باید به این ظلم فاحش پایان دهد.

عبادی با بیان این‌که بازرگانی یک قابلیت بزرگ برای خراسان جنوبی است، اضافه کرد: با وجود مرز گسترده‌ای که در استان با افغانستان وجود دارد باید از این فرصت به نحو احسنت استفاده شود.

وی با بیان این‌که برای رونق بازرگانی در استان باید منطقه ویژه اقتصادی استان سریع فعال شود، ادامه داد: از دولت خواستاریم ک مشکلات آن را رفع کند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی به راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری برای شرق کشور اشاره کرد و افزود: دولت باید راه‌های فعال کردن بازرگانی استان را بررسی کرده زیرا بازرگانی می‌تواند مشکل اشتغال را در خراسان جنوبی تا حد زیادی رفع کند.

عبادی با بیان این‌که با توجه به دوری استان از مرکز کشور جاذبه‌ای برای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت وجود ندارد، تصریح کرد: دولت در این راستا باید  جاذبه‌ها و معافیت‌هایی قرار دهد از جمله معافیت‌های مالیاتی و تسهیلات ارزان قیمت در اختیار سرمایه‌گذاران در مناطق محروم مانند خراسان جنوبی قرار گیرد.

وی به معادن استان اشاره کرد و ادامه داد: بیشتر معادن استان فعال نبوده و در استان فراوری نمی‌شود که باید این موضوع مورد توجه دولت قرار گیرد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با بیان این‌که برخی از شهرستان‌های خراسان جنوبی شامل درمیان، نهبندان و سربیشه از نعمت گاز طبیعی بی‌بهره‌ هستند، یادآور شد: خراسان جنوبی در بحث انرژی بادی ظرفیت بسیار خوبی دارد.

عبادی ادامه داد: در حال حاضر سه منطقه برای استفاده از انرژی‌ بادی در سطح استان شناسایی شده که دولت می تواند در این امر سرمایه‌گذاری و آن را به افغانستان صادر کند.

وی خاطرنشان کرد: وجود یک کتابخانه مرکزی در استان زیرساخت خوبی برای فعالیت‌های فرهنگی و علمی می‌تواند باشد که باید دولت در راستای راه‌اندازی آن مساعدت کند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.