کدخبر: ۳۷٤۵۸
۰۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:٤۹
چاپ

تکلیف انتقال آب به خراسان جنوبی درجریان سفر دولت مشخص شود

تکلیف انتقال آب به خراسان جنوبی درجریان سفر دولت مشخص شود

بیرجندرسا- نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحران آب در استان گفت: تکلیف انتقال آب به خراسان جنوبی در جریان سفر دولت مشخص شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا, حجت الاسلام سید محمد باقرعبادی در گفتگو با مهر در آستانه سفر رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی خواسته های مردم استان را تشریح و اظهارکرد: اولویتی بالاتری از انتقال آب درخراسان جنوبی وجود ندارد.

وی با انتقاد بر اینکه تاکنون دامداران و کشاورزان خراسان جنوبی به دلیل کمبود آب دراستان بیشترین آسیب را دیده اند، افزود: وزارت نیرو تاکنون هیچ اقدام عملی برای انتقال آب به خراسان جنوبی انجام نداده است که دراین رابطه ما به شدت از دست وزیر نیرو دلخورهستیم.

نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی هشدار داد: وزیر نیرو و دولت باید در جریان سفر به خراسان جنوبی تکلیف انتقال آب به خراسان جنوبی را مشخص کند.

وی ادامه داد: اگر وزیر نیرو درجریان سفر به خراسان جنوبی برنامه روشنی برای انتقال آب به خراسان جنوبی نداشته باشد نمایندگان استان برای استیضاح وزیر اقدام خواهند کرد.

عبادی با بیان اینکه هم اکنون ۲۳۰ روستای خراسان جنوبی بدون آب آشامیدنی هستند، تصریح کرد: اگر برنامه انتقال آب به شرق کشور پیگیری نشود این عامل باعث خالی از سکنه شدن روستای شرق کشور می شود که این خود برای کشور تهدیدی محسوب می شود.

احداث بزرگ راه‌های خراسان جنوبی پیشرفت رضایت مندی نداشته است

وی با اشاره به مشکلات راه‌های خراسان جنوبی نیز گفت: تاکنون احداث بزرگ راه ها در خراسان جنوبی  پیشرفت رضایت مندی نداشته است که انتظار ما از دولت این است که اعتبار ویژه ای برای احداث بزرگراه های استان در نظر بگیرد.

نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خراسان جنوبی را سومین استان پرتصادف کشور دانست و اظهارکرد: باید احداث راه های روستایی استان مورد توجه جدی دولت قرار گیرد.

وی انتقاد کرد: منطقه ویژه اقتصادی شهرستان بیرجند تاکنون دراستان پیشرفت رضایت مندی نداشته که باید دولت برای تسریع در پیشرفت این پروژه گامی اساسی بردارد.

تصویب منطقه آزاد تجاری از خواسته های مردم استان

عبادی ادامه داد: واگذاری منطقه ویژه اقتصادی به بخش خصوصی  اقدام خوبی نبوده است چرا که در دیگر استان ها که نیز این اقدام صورت گرفته موفقیت چندانی حاصل نشده است.

وی افزود: درخصوص منطقه ویژه اقتصادی بهتر بود دولت این پروژه را تکمیل و بعد به بخش خصوصی واگذار می کرد.

نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی  گفت: انتظار ما از دولت این است که  منطقه آزاد تجاری را برای خراسان جنوبی تصویب کند چرا که خراسان جنوبی با توجه به ۱۶ سال خشکسالی دامداری و کشاورزی از رونق افتاده و تنهار راه نجات استان مسئله بازرگانی اشت.

وی با اشاره به اینکه  راه آهن با پیگیری مسئولان استانی در ردیف اجرایی بودجه سال ۹۴ قرارگرفته است، عنوان کرد: باید در زمینه اجرای پروژه راه آهن استان از فایناس استفاده شود و در این رابطه منتظراعتبارات لایحه بودجه سال آینده نباشیم.

عبادی ادامه داد: باید در زمینه احداث راه آهن استان هرچه سریعتر فایناس این پروژه راه اندازی شود.

معافیت مالیاتی و تسهیلات کم بهره زمینه ساز جذب سرمایه گذار

وی با انتقاد بر اینکه خراسان جنوبی تاکنون درزمینه جذب سرمایه گذار موفق عمل نکرده است، گفت: باید دولت برای سرمایه گذاری در استان های محردم و دورافتاده از مرکز معافیت مالیاتی و تسهیلات با درصد پایین در نظر بگیرد که این دو عامل می تواند در جذب سرمایه گذار در استان محروم خراسان جنوبی تاثیر گذار باشد.

نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با شرایط موجود استان که تسهیلات پرداختی با استان های برخودار یکسان است پای سرمایه گذاری به استان باز نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بخش صنعت و واحد های تولیدی استان با کمبود سرمایه در گردش مواجه است، گفت: برخی از سرمایه گذاران استان ورشکست شده و یا در زندان و یا متواری شده اند و به عزت این سرمایه گذاران خدشه وارد شده است.

عبادی عنوان کرد: دولت در جریان سفرش به خراسان جنوبی توجه ویژه ای به واحدهای تولیدی استان داشته باشد.

وی همچنین خواستار گاز رسانی به سه شهرستان درمیان، نهبندان و سرایان شد.

نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: باید بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی بیرجند تکمیل و سه بیمارستان درمیان، سرایان و سربیشه خراسان جنوبی برای بهره برداری مردم آماده شود.

وی تصریح کرد: مرکز شیمی درمانی بیرجند بدون عنایت دولت نمی تواند راه اندازی شود.

عبادی خراسان جنوبی را استانی فرهنگی دانست و گفت: احداث کتابخانه مرکزی در استان با توجه جمعیت بالای دانشجو در خراسان جنوبی ضروری است.

رونق بازارچه های مرزی خراسان جنوبی مطالبه مرزنشیان از دولت

وی با بیان اینکه مصلی المهدی بیرجند با کمبود اعتبار مواجه است، تصریح کرد: انتظار ما از دولت این است که در زمینه احداث مصلی های نیمه تمام استان کمک کند.

نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: باید راه مواصلاتی بازارچه ماهیرود خراسان جنوبی با کشور افغانستان تکمیل شود که در این رابطه در زمینه احداث این جاده دولت گذشته وعده هایی داده است که تاکنون عملی نشده است.

وی عنوان کرد: باید رونق بازارچه های مرزی خراسان جنوبی که هراز چند گاهی از طرف کشور افغانستان بسته می شود مورد توجه دولت قرار گیرد.

عبادی ادامه داد: به دلیل عدم جاده مناسب در بازارچه های استان صادرات از طرف کشور افغانستان مورد بی مهری قرار گرفته است.

وی به ظرفیت پتانسیل انرژی خورشید در استان اشاره کرد و گفت: باید با عنایت دولت نهایت استفاده از انرژی خورشید در استان شود.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.