کدخبر: ۳۷٤۳۲
۰۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۵
چاپ

خاشی:

عدم تخصیص اعتبار مناسب به پروژه ۱۷ هکتاری گمرک بیرجند/ضعف زیر ساخت ها در گمرک ماهیرود

عدم تخصیص اعتبار مناسب به پروژه ۱۷ هکتاری گمرک بیرجند/ضعف زیر ساخت ها در گمرک ماهیرود

بیرجندرسا-مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی ضعف زیرساخت ها در بازارچه مرزی ماهیرود را یکی از مشکلات استان در زمینه صادرات و واردات عنوان کرد و گفت: تکمیل نبودن پایانه مرزی ماهیرود، عدم وجود پارکینگ، سکوی تخلیه، آتش نشانی و اورژانس و بسیاری از زیرساخت ها یکی از مشکلات اساسی دربازارچه ماهیرود است.

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، محمدعلی خاشی امروز صبح در جمع خبرنگاران اظهارکرد: یکی ازمهمترین مشکلات گمرکات استان کمبود شدیدی نیروی انسانی است که نیازمند توجه ویژه هیئت دولت به این موضوع است.

وی با بیان اینکه  چارت سازمانی گمرک استان مربوط به سال ۸۴ است خاطر نشان کرد: در آن زمان گمرک ماهیرود، رویه های گمرکی و ترانزیت به شکل امروز نبود و علی رغم اضافه شدن حجم کارها در چند سال اخیر، هیچ نیروی انسانی به این مجموعه اضافه نشده است.

 خاشی به گستردگی مرزها اشاره کرد وافزود: دولت باید زیرساخت ها را به موقع در بازارچه های مرزی خراسان جنوبی فراهم کند.

وی با بیان اینکه جاده گمرک ماهیرود جاده مناسبی برای ترانزیت کالا نیست یادآورشد: این جاده یک جاده روستایی بوده و در خیلی از قسمت ها ازجمله سربیشه و ماهیرود بهسازی نشده است که باید در دستور کار دولت قرار گیرد.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با اشاره به عدم تخصیص اعتبار مناسب به پروژه ۱۷ هکتاری گمرک بیرجند, بیان کرد: این پروژه از شهریور سال گذشته کلنگ زنی شده که فاز نخست این پروژه طی یک ماه آینده به بهره برداری می رسد اما اعتبارات تخصیصی دولت در زمینه ساخت این پروژه مناسب نبوده است.

وی با بیان اینکه اتمام این پروژه تا پایان سال جاری ادامه دارد گفت: به دلیل اینکه نحوه تخصیص اعتبارات در طی این مدت نامناسب بوده,اتمام این پروژه به سال ۹۴  موکول شده که با  این روند تخصیص اعتبار احتمال دارد افتتاح این پروژه درسال ۹۵ انجام شود.

خاشی ادامه داد: این پروژه در مجموع شش میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار مورد نیاز دارد که تا کنون تنها دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از آن اختصاص یافته و درخواست ما از هیئت دولت این است که تخصیص اعتبار مورد نیاز این پروژه در سال ۹۴ تامین شود.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی به مشکلات بازارچه های مرزی اشاره کرد وافزود:  یکی از مشکلات بازارچه های مرزی خراسان جنوبی  به رسمیت نشناختن این بازارچه ها توسط کشور افغانستان است و از نیمه دوم آبان برخی بازارچه مرزی از طرف افغانستان بسته شده که در این مدت بازارچه های استان تنها دو الی سه روز فعال بوده است.

  خاشی عنوان کرد: با توجه به شرایط سیاسی حاکم بر افغانستان، ثبات مدیریتی در گمرکات این کشور وجود ندارد که این خود سبب بروز مشکلات زیادی در این زمینه شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه خراسان جنوبی بیشترین مرز مشترک با کشور افغانستان را دارد نیاز است که بازارچه یزدان به عنوان گمرک رسمی معرفی  و کشور افغانستان از سوی دولت ملزم به رسمیت شناختن این بازارچه شود.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی ضمن اشاره به فرا رسیدن فصل زمستان خاطر نشان کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و بارندگی و فراهم نبودن زیرساخت ها در بازارچه های استان  و توقف بیش ازحد کالا ها  باعث آسیب دیدن آنها می شود و این  کالا های آسیب دیده سبب بروز تبعاتی برای جمهوری اسلامی ایران می شود.

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.