کدخبر: ۳۷٤۱۰
۰۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۳
چاپ

سفر دولت یازدهم به خراسان جنوبی

جذابیت خراسان جنوبی برای سرمایه‌گذاران افزایش یابد

جذابیت خراسان جنوبی برای سرمایه‌گذاران افزایش یابد

بیرجندرسا-رئیس سازمان اقتصاد و دارایی خراسان جنوبی گفت: دولت باید تلاش کند جذابیت استان برای سرمایه‌گذاران افزایش پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، مهدی رمضانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارتباط با سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به خراسان جنوبی اظهار داشت: مطالبات از دولت باید منطقی، امکان‌پذیر و قابل دسترس باشد و مطالبات بلند پروازانه نباشد.

وی با بیان اینکه باید جذابیت استان برای سرمایه‌گذاران افزایش پیدا کند، تصریح کرد: اختصاص اعتبارات تملک و دارایی باید تا پایان سال جاری 100 درصد شود.

رئیس سازمان اقتصاد و دارایی خراسان جنوبی خواستار افزایش اعتبارات هزینه‌ای استان برای پرداخت حقوق و سایر هزینه‌ها تا پایان سال جاری شد و گفت: سازمان‌های توسعه‌ای دولت مانند ایمیدرو و شستا به سرمایه‌گذاری در صنایع مادر و اصلی استان ورود پیدا کنند.

رمضانی با بیان اینکه جاده ماهیرود ـ فراه افغانستان برای توسعه ترانزیت و توسعه تجارت بین‌المللی با افغانستان باید تکمیل شود، ادامه داد: همچنین جاده سربیشه به ماهیرود برای تسهیل در رفت‌و‌آمد و تجارت بین‌المللی نیاز به دوبانده شدن دارد.

وی گفت: تبدیل منطقه ویژه اقتصادی استان به منطقه آزاد باید از دولت مطالبه شود.

رئیس سازمان اقتصاد و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه باید پیگیری دولت برای معافیت مالیاتی شهرک‌های صنعتی استان، بیرجند و منطقه ویژه شهرک‌های صنعتی انجام شود، افزود: باید از مالیات پنج ساله و 10 ساله معاف شوند تا جذابیت سرمایه‌گذاری بیشتر شود.

رمضانی خاطرنشان کرد: خط اعتباری ویژه به بانک‌های استان بدون در نظر گرفتن محدودیت منابع بانکی استان برای کمک به تولید اختصاص یابد.

رئیس جمهور و هیئت دولت چهارشنبه جاری به خراسان جنوبی سفر می‌کنند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.