کدخبر: ۳۷۲۹٦
۲۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۱
چاپ

زاکانی:

امروز شعار داده می شود اما به شعور مردم توهین می شود /امروز شعار داده می شود اما عملا مسیر دیگری دنبال می شود

بیرجندرسا- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروزه شاهد هستیم اعلام می کنند دولت مشتاق نقد پذیری است اما از انتقادات به شدت ناراحت می شوند و شروع به توهین می کنند.

 امروز شعار داده می شود اما به شعور مردم توهین می شود /امروز شعار داده می شود اما عملا مسیر دیگری دنبال می شود

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، علیرضا زاکانی صبح سه شنبه در نشست شورای عالی بسیج رسانه خراسان جنوبی اظهارکرد: ما در یک جنگ تمام عیار با نظام سلطه هستیم  و در این جنگ تمام عیار وسرنوشت ساز رسانه ها نقش ممتازی دارند.

وی  با اشاره به کمک کردن نظام سلطه بر توسعه اندیشه امام خاطر نشان کرد: نظام سلطه بعد از رحلت امام متوجه یکی از اشتباهات بزرگ خود مبنی بر باز گذاشتن جریان رسانه برای انتقال پیام امام به سراسر جهان شد و این آغاز محاصره رسانه ای بود.

 زاکانی در مورد محاصره رسانه ای اظهار داشت: یکی از همین اهل رسانه سال ها پیش  وقتی ایران آمده بود بیان کرده ما بعد از رحلت امام در مورد رهبر انقلاب و شرایطی که در داخل کشور شما بود شرایطمان را تغییر دادیم و شما را به سمتی بردیم که در یک محاصره رسانه‌ای و در یک حصار قرار بگیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نظام سلطه هر چیزی را که برای استمرار خود لازم ببیند به عنوان یک ضرورت در ذهن مردم جا می‌اندازند و هر چیزی که به عنوان یک حقیقت در جامعه می‌تواند نقش آنها را خنثی و یا پاک می‌کنند و نمی‌گذارند که  منعکس شود.

زاکانی با اشاره به خاطره ای مصاحبه خبرنگار آمریکایی و خودش در سال 74 خاطر نشان کرد: سال 74 یک آمریکایی به عنوان خبرنگار به ایران آمد و  من با وی یک مصاحبه‌ای داشتم ایشان در آن مصاحبه گفت تعجب می‌کنم که مردم ایران چقدر فهمیده اند مردم  آمریکا این پایه از درک و معرفت را ندارند چون رسانه‌ها آنگونه برای ما شرایط را قرار می‌دهند که  ما به چیزی که رسانه‌ می گویند فکر کنیم و به چیزی دیگر نمی توانیم فکر کنیم.

وی با بیان اینکه ما در حصر رسانه ای و در اوج مظلومیت هستیم عنوان کرد: در رسانه های خارجی پیامی از رهبر انقلاب به صورت جهانی صادر نمی‌شود، بنابراین نقش رسانه های انقلابی و رهرو انقلاب  در اینجا اهمیت بیشتری برای اطلاع رسانی پیدا می‌کند.

 

سه پایه انقلاب است که برای استمرار انقلاب

زاکانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما  سه پایه دارد گفت: توجه به ارزش‌های ناب اسلامی, آگاهی و حضور مردم در صحنه و رهبری حضرت امام این سه پایه انقلاب است که برای استمرار انقلاب هم این سه عامل را باید مد نظر قرار داد و به آن توجه کرد که بخش زیادی ازاین عوامل به کارکرد رسانه بر می‌گردد.

وی ادمه داد: رسانه باید  یک حرکت دقیق و منظم داشته باشند و بر واقعیات  واولویت های و نقاط حساس جامعه انگشت بگذارند وآنها را برجسته کنند و به عنوان یک اولویت در جامعه به آن پرداخته شود و علاوه براینکه این اولویت ها در دل وذهن مسئولین برجسته می شود، در نگاه مردم نیز تبیین شود و مسیری را دنبال کنند که نتیجه آن کمک به اهداف انقلاب اسلامی باشد.

 

رسانه زبان گویای مردم است

زاکانی با بیان اینکه رسانه زبان گویای مردم است یادآورشد: رسانه انقلابی باید خواسته ها و آنچه که از درون مردم در سطح جامعه  می جوشد را به مسئولان انتقال دهند.

  وی افزود: باید  به موضوعات مهم کشور توجه کنند ومشکلات را از زبان مسئولین به درستی برای مردم تبین کنند که  جامعه دچارشکاف و انحاط نشود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه فرمایشات رهبری باید به درستی  مورد دقت قرار بگیرد و به جامعه منتقل شود گفت : انتقال درست بیانات و منویات مقام معظم رهبری به همه آحاد جامعه از دیگر رسالت های رسانه های جبهه انقلاب باید باشد.

 

فضای جامعه طوری شده که  شعار داده می شود اما به شعور مردم توهین می شود

  زاکانی اظهار داشت: در کشور دو گروه رسانه‌ای فعال است که یک گروه از آن‌ها به باورهای امام و انقلاب اعتقادی نداشته و دلبستگی به مقام معظم رهبری را‌‌ رها کرده‌اند و گروهی نیز به اعتقادات و ارزش‌های نظام و انقلاب پایبند بوده و به توصیه‌های مقام معظم رهبری عمل می‌کنند.

وی ‌با بیان اینکه هر گروه یک طیف با سلایق مختلف است عنوان کرد: در گروه اول عده‌ای عدم دلبستگی خود را به انقلاب, امام و رهبری به صراحت اعلام می‌کنند و گروه دیگر نیز اعتقادی به امام ندارند و در واقع  نان انقلاب  را می خورند ولی پای آرمانهای انقلاب نمی ایستند وبه آن عمل نمی کنند.

زاکانی خاطر نشان کرد: دسته ای هستند که فکر خوب دارند ولی روش بدی را دنبال می کنند و این افراد ممکن است مردم را از اصل ارزشهای انقلاب دور کنند و انتقال پیام را درست انجام ندهند.

وی ضمن اشاره به نقش پررنگ رسانه در جامعه گفت: امروزه نقش رسانه یک نقش ویژه است ومی‌تواند به دقت و به طور جدی این جریانات را طوری از هم تفکیک دهد که  با چندشعار مدیریت غلط در جامعه وضع و بخشی از جامعه حذف نشود که اگر ای چنین شود سودش را کسانی می برند که فرصت طلبند. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:  متاسفانه فضای جامعه طوری شده که  شعار داده می شود اما به شعور مردم توهین می شود و امروزه  شاهد هستیم اعلام می کنندد دولت مشتاق نقد پذیری است اما از انتقادات به شدت ناراحت  می شوند و شروع به توهین می کنند.

 

امروز شعار داده می شود اما عمل مسیر دیگری دنبال می شود

زاکانی با بیان اینکه امروز شعار داده می شود اما عمل مسیر دیگری دنبال می شود بیان کرد: اعلام می شود در دانشگاه ها به روی همه باز است اما در عمل این گونه نیست مثل روز 16 آذر که به برخی افراد اجازه سخنرانی در دانشگاهها را ندادند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اتفاقات و حوادث سال 78 و اوایل 80 و فتنه سال 88 گفت: خوشبختانه امروز  دانشگاهیان ما چشم و گوش بسته نیستند و وضع رسانه انقلابی  ما اکنون بسیار متفاوت از گذشته شده است.

زاکانی بیان کرد: پیوستگی که توسط بسیج رسانه‌ ایجاده شده باید امکانی را  ایجاد کند که هم اهل رسانه خودشان را بالا بکشند و هم منشا اثری برای جامعه باشند رسانه  باید در مورد نحوه انتقال پیام درست به جامعه تلاش کند و آن را در دستور کار خود قرار دهند وهمه در این مسیردست به دست هم دهیم  ودر جامعه  منشا اثر باشیم.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: رسانه اگر نگاه جبهه‌ای و منسجم داشته باشد کسی جرات نمی‌کند به این فضا راه پیدا کند و رسانه های جبهه انقلاب باید بر مدار انصاف و تقوا پیش بروند و نقد منصفانه و دفاع واقع بینانه را سرلوحه کار خود قرار دهند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها