کدخبر: ۳۷۲۸۱
۲۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:٤۳
چاپ

مدرس حوزه و دانشگاه:

دین‌زدایی و دین گریزی آشکارترین آسیب‌های ماهواره است

بیرجندرسا-مدرس حوزه و دانشگاه وسرمربی بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران: دین زدایی و دین گریزی"را یکی از مهمترین و آشکارترین آسیب های شبکه های ماهواره ای دانست.

دین‌زدایی و دین گریزی آشکارترین آسیب‌های ماهواره است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، علی رحیمی، مدرس حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با سایت سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی درخصوص آسیب‌ها و معضلات برنامه‌های ماهواره اظهار داشت: زمانی که ماهواره این رسانه ابرقدرت، جهانی شد، علاوه براینکه منافع مثبتی همچون اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بر جوامع داشت، توانست با تبلیغات سوء و رویکرد تخریب فرهنگ کشورهای در حال توسعه، اثرات مخربی بر اعتقادات و تفکرات افراد بویژه جوانان داشته باشد. 

وی "دین‌زدایی و دین‌گریزی"را یکی از مهمترین و آشکارترین آسیب‌های شبکه های ماهواره ای دانست و تصریح کرد: متاسفانه مهمترین اثر تخریبی این برنامه ها مسئله دین  گریزی در بسیاری از افراد است که موجب اختلافات در خانواده ها وهمچنین در جوانان باعث فرار از دین شده است. 

این مدرس حوزه ودانشگاه بیان کرد: باید بر این موضوع آگاهی داشت که هدف اصلی پخش فیلم و برنامه های شبکه ماهواره برنامه‌ریزی‌های جهان غرب در جهت نابودی بنیان خانواده، سبک زندگی ایرانی و بدنامی دین مبین اسلام شکل گرفته است. 

وی به ارائه راهکارهایی در این خصوص پرداخت و گفت: متاسفانه درجامعه امروز ما، این رسانه قدرتمند به دلیل دسترسی آسان، وارد خانه‌ها شده بنابراین باید با استفاده از الگوها و برنامه هایی مناسب این اثرات مخرب را به خانواده ها اطلاع رسانی کنیم. 

رحیمی به راهکار دیگری در این زمینه اشاره کرد و بیان داشت: در این راستا مسئولین، مبلغین و اقشار بسیج در عرصه‌های فرهنگی، مدارس و دانشگاه‌ها موظف به اطلاع رسانی آسیب ها وآفت های استفاده از برنامه های ماهواره به خانواده ها هستند. 

 

وی  رسالت صداوسیما دراین زمینه را اینگونه بیان کرد: صدا وسیما این رسانه ملی موظف است تا با تولید برنامه‌های با کیفیت و متناسب با علاقه جوانان بتواند از طریق مستندسازی آن را جایگزین برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای کند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها