کدخبر: ۳۷۱۸۷
۲۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۲
چاپ

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی تاکید کرد

استفاده فضای غالب رسانه‌ای در راستای اشاعه فرهنگ ورزش پاک

بیرجندرسا-سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت و توانمندی‌ رسانه‌ها گفت: باید از فضای غالب رسانه‌ای در راستای اشاعه فرهنگ ورزش پاک و مورد تایید اسلام به‌درستی استفاده شود.

استفاده فضای غالب رسانه‌ای در راستای اشاعه فرهنگ ورزش پاک

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا , بهرام عزیززاده‌‌مقدم  در دیدار با علیرضا چاجی خبرنگار ورزشی فارس در دفترش با بیان اینکه امروزه یکی از ضروریات حیات رسانه‌ای پرداختن رسانه‌ها به ورزش به‌ دلیل مخاطبان بسیار آن است، گفت: به‌ واسطه تاثیرگذاری خبرهای ورزشی در افکار عمومی، ذهن و باور مردم و علاقه‌مندی آنان به دنبال کردن آن‌هاست که رسالت مهمی بر دوش رسانه‌ها گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه انتشار برخی از بداخلاقی‌ها در ورزش و برجسته‌سازی آن از سوی برخی از رسانه‌ها نگرانی‌های اجتماعی و فرهنگی به ویژه برای خانواده‌ها را به وجود آورده است، تصریح کرد: تکلیف یک رسانه متعهد و ارزشی که از آزادی مسئولانه برخوردار است، آن است که به نشر بداخلاقی‌ها دامن نزند اما با کار کارشناسی، تحلیلی و نقد منصفانه گام‌های موثری را برای کمک به مسئولان برای پاک‌سازی محیط‌های ورزشی بردارد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت و توانمندی‌ که رسانه‌ها دارند، گفت: باید از فضای غالب رسانه‌ای در راستای اشاعه فرهنگ ورزش پاک، معنوی و معرفتی و مورد تایید اسلام به‌درستی بهره‌گیری شود.

عزیززاده‌‌مقدم یادآور شد: تنویر افکار عمومی و اطلاع‌رسانی هدفمند و مطلوب به مخاطبان رسانه‌ای می‌تواند با جلب مشارکت اجتماعی به اهداف توسعه ورزش کمک شایان توجهی داشته باشد.

وی سالم‌سازی محیط‌های ورزشی را بدون کمک اهالی رسانه ماموریتی ناممکن دانست و تصریح کرد: نباید به صرف رخ دادن برخی از چالش‌ها و ناهنجاری‌ها در ورزش، ساحت مقدس ورزش و تلاش خادمین دلسوز این عرصه زیر سئوال برود هر چند که برخورد قاطعانه، مسئولانه و متناسب با بدی‌ها یکی از انتظارات به حقی است که از مسیر قانونی و کانالیزه آن باید به‌درستی پیگیری و اطلاع‌رسانی شود.

ورزش تمرین تفکر واقع‌گرایانه در پیوند فرد با جامعه

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه ورزش راه و رسم زندگی در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی را به آحاد جامعه آموزش می‌دهد، افزود: ورزش تمرین تفکر واقع‌گرایانه است و در پیوند فرد با جامعه بر مدار واقع‌نگری نقش بسزایی ایفا می‌کند.

عزیززاده‌مقدم با اشاره به تاثیر ورزش در بخش گسترده‌ای از ‌ موضوعات فرهنگی، اعتقادات، ‌آداب و رسوم و ارزش‌های اجتماعی ‌خاطرنشان کرد: ورزش و فعالیت بدنی در صورتی که به‌طور منظم و مستمر انجام شود می‌تواند ‌آثار مفید اجتماعی و روانی مشهودی در جامعه داشته باشد.

وی یادآور شد: ورزش در جهت سازگاری با محیط، ‌کمک به تکامل شخصیت فرد،‌ غنی‌سازی اوقات فراغت و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، ‌قانون‌گرایی، ‌رعایت حقوق افراد و کمک حال فرد در جریان فرهنگ‌سازی نقش مهمی ایفا می‌کند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: ورزش،‌ نقش ممتازی در شکوفایی شخصیت فرد و بروز استعدادهای نهفته در رشد عقلی، ‌روحی و اجتماعی افراد به‌ویژه نوجوانان و جوانان دارد و می‌تواند بستر خدمتگزاری را در جامعه پرورش دهد و با هیچ زمینه دیگر کاری به لحاظ کسب نتیجه و اثربخشی قابل مقایسه و برابر نیست.

عزیززاده‌مقدم ‌با اشاره به کارکرد اجتماعی ورزش و تربیت بدنی در توسعه و تحکیم مناسبات و روابط اجتماعی اظهار کرد: نتایج این حوزه فرهنگی اجتماعی را در سه مولفه نظم، ‌قانون و کار می‌توان به خوبی مشاهده کرد و فهمید که چه نقش ویژه‌ای در تعالی و پیشرفت جامعه به‌دنبال داشته و دارد.

وی جاذبه واقعی ورزش را در القای تصور مناسب فرد از خود و توانایی‌هایش قلمداد کرد و گفت: ورزش، ‌زمینه مسئولیت‌پذیری اجتماعی را افزایش داده و همگرایی اجتماعی و انسجام ملی را موجب می‌شود.

خبرنگار ورزشی فارس خراسان جنوبی نیز در دیدار صمیمی با عزیززاده‌مقدم سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار کرد: از گذشته تا به حال ارتباطات همواره یکی از موضوعات بسیار مهم بشر بوده است و امروز از رسانه به عنوان هنر هفتم یاد می‌شود.

علیرضا چاجی با بیان اینکه از سال 67 مسئولیت‌هایی چون روابط عمومی و امور فرهنگی، خزانه‌دار، دبیر هیئت و مدت کوتاهی نیز به طور عملی سرپرستی هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان جنوبی را بر عهده داشته است، خاطرنشان کرد: طی چند سال اخیر به‌دلیل انتشار اخبار فعالیت‌های ورزشی حوزه روستایی و عشایری و اقبال عمومی در ارزیابی‌های انجام شده این هیئت در بین 45 هیئت ورزشی استان چون ستاره‌ای درخشیده است و در کشور نیز همیشه یکی از فعالترین‌ها بوده است.

وی افزود: طی 6 ماه 92 و هشت ماه 93 بیش از یک‌هزار و 500 خبر ورزشی خراسان جنوبی در حوزه‌های مختلف روی سامانه خبرگزاری فارس قرار گرفته است که این نشان‌دهنده تعامل بسیار خوب این خبرگزاری با مجموعه ورزشی استان است که امید است این پیوند نیک تداوم داشته باشد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.