کدخبر: ۳۷۱۸۲
۲۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۲
چاپ

وضعیت مرگ های سمی در کشور/سهم بالای موادمخدر و روانگردان ها

بیرجندرسا-مسئول ستاد مرکزی و اطلاع رسانی دارو و سموم سازمان غذا و دارو گفت: وقتی فردی از خانواده در مراحل ترک مواد مخدر است، اگر دوباره به سمت مواد برود و مصرف کند دچار مسمومیت شده و می میرد.

وضعیت مرگ های سمی در کشور/سهم بالای موادمخدر و روانگردان ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از مهر,دکتر طلعت قانع اظهار داشت: آماری که از پزشکی قانونی داشته ایم مشخص شده که بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از مسمومیت ها مربوط به مسمومیت با مواد مخدر و داروهای روانگردان بوده که تعداد بسیار زیادی را شامل می شود.

وی بیان داشت: این آمار هم شامل موارد استفاده بیش از حد(مسمومیت حاد) و هم شامل مسمومیت با موارد با داروهای روانگردان جدید است که رفته رفته جایگزین مواد قاچاق قبلی می باشد و هم عوارض ناشی از سوء مصرف مواد مخدر است که تعداد آنها بیش از 50 درصد در کشور است.

قانع گفت: در این زمینه خانواده ها باید مراقبت بیشتری از افراد خانواده خود داشته باشند.

وی افزود: به هر حال موادی که مورد سوء استفاده قرار می گیرند این مواد استاندارد خاصی ندارند و به صورت قاچاق وارد می شوند و هر چیزی می تواند مخلوط این مواد شود.

مسئول ستاد مرکزی و اطلاع رسانی دارو و سموم سازمان غذا و دارو در ادامه گفت:بیشتر اوقات چیزی که مخلوط مواد می شود موجب مرگ و میر می شود و خیلی از اوقات نیز مصرف بیش از حد آن ها می باشد.

قانع گفت: خانواده ها باید دقت داشته باشند که  وقتی فردی از خانواده خود در مراحل ترک مواد مخدر می باشد اگر دوباره به سمت مواد مخدر برود و مصرف کند دچار مسمومیت استفاده بیش از حد می شود که همه این عوامل موجب مرگ می شود و اگر فرد فوت نکند عوارض طولانی مدت و جبران ناپذیری داشته باشد.

وی گفت:این افراد هوشیاری و حس حرکتی خود را از دست می دهند و تا آخر عمر به صورت بیهوش در گوشه ای از خانه باید نگهداری شوند.

مسئول ستاد مرکزی و اطلاع رسانی دارو و سموم سازمان غذا و دارو در پایان گفت: از 4 عامل اصلی مرگ و میر مسمومیت با سموم شامل سموم دفع آفات نباتی، قرص برنج، مونواکسید کربن، داروها و مواد مخدر که چند برابر بقیه است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها