کدخبر: ۳۷۱۸۰
۲۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰٦
چاپ

پیش بینی اعتبار هزار میلیارد تومانی برای اشتغال زوج‌های جوان در سال آینده

بیرجندرسا-وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پیش بینی اعتبار هزار میلیارد تومانی برای اشتغال زوج‌های جوان در سال آینده و از محل هدفمندی یارانه‌ها خبر داد.

پیش بینی اعتبار هزار میلیارد تومانی برای اشتغال زوج‌های جوان در سال آینده

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل ازتسنیم, علی ربیعی در مراسم اختتامیه همایش ملی رفاه اجتماعی در برنامه ششم توسعه، اظهار داشت: سیاست‌های بیمه‌ای ما بیشتر مبتنی بر بحث درمان و بستری بوده است اما برای سال آینده بنا داریم به سمت پیشگیری برویم.

وی ادامه داد: یکی از این بحث‌های پیشگیردانه درمورد بیماری دیابت و آزمایشات آن و بحث دندانپزشکی است که هرچه بیشتر تحت پوشش بیمه برود هزینه‌های درمانی آن کمتر خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در بودجه سال آینده به بهزیستی و معلولان توجه بیشتری شده است و تلاش می‌کنیم توانبخشی در منزل را بیشتر حمایت و وسایل اولیه مورد نیاز معلولان را تجهیز کنیم.  ما همچنین برای اشتغال معلولان نیز تصمیماتی گرفتیم که براساس آن سازمان فنی و حرفه‌ای موظف شد معلولان را دسته بندی کرده و براساس نوع معلولیت آموزش‌های حرفه‌ای لازم برای اشتغال را ارائه کند.

ربیعی  گفت: در بودجه سال آینده هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها برای اشتغال زوج‌های جوان در نظر گرفته شده که در این بحث نیز معلولان اولویت دارند.

وی همچنین افزود: بسته‌های حمایت غذایی در سال‌های آینده نیز دنبال می‌شود که براین اساس کمیته‌ای ویژه، خانواده‌ها را به صورت تخصصی شناسایی می‌کند اما بنا داریم سال آینده این اقدام را با عمق بخشی با کیفیت بیشتری انجام دهیم و تا پایان امسال نیز دو نوبت دیگر توزیع بسته حمایت غذایی برای هشت میلیون نفر خواهیم داشت. 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.