کدخبر: ۳۷۱۱۲
۱۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۲۵
چاپ

حسینی:

خراسان جنوبی جزو استان‌های شاخص در زمینه کمک به نیازمندان

بیرجندرسا- معاون سیاسی امنیتی استاندار بابیان اینکه پدر پنج علوم جدید از خراسان جنوبی برخاسته‌اند، گفت: خراسان جنوبی با وجود ۱۷ سال خشکسالی به لحاظ درآمد سرانه در ردیف‌های آخر کشوری و از لحاظ کمک به نیازمندان جزو استان‌های شاخص کشور است.

خراسان جنوبی جزو استان‌های شاخص در زمینه کمک به نیازمندان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، محمد حسینی  در همایش تخصصی زکات خراسان جنوبی با بیان اینکه این استان دارای 150 هزار کیلومتر‌مربع وسعت و کمتر از یک میلیون نفر جمعیت است، گفت: پراکندگی بالای جمعیت در این استان روند خدمت‌رسانی به مردم را بسیار مشکل کرده است.

وی گفت:خراسان جنوبی از جمله استان‌های شرقی کشور بوده و در نقطه بسیار حساس از نظر سیاسی واقع شده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی به وجود 450 کلیومتر مرز مشترک با کشور افغانستان اشاره کرد و گفت: ثبات جمعیت و نگه‌داشتن جمعیت در این استان مرزی برای امنیت ملی کشور بسیار حساس است.

وی تصریح کرد: با وجود خشکسالی‌های اخیر در استان استعدادهای خوبی به خصوص در زمینه معدن وجود دارد.

حسینی گفت: در شهرستان طبس و نهبندان خراسان جنوبی معادن غنی وجود دارد اما زیرساخت‌های فرآوری این مواد معدنی در استان فراهم نیست.

وی با تاکید بر نقش موثر خراسان جنوبی در تجارت با کشور افغانستان افزود: روزانه بیش از 300 دستگاه کامیون از مرز این استان به افغانستان ترانزیت می‌شوند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان جنوبی با انتقاد بر اینکه بیشتر مواد معدنی خراسان جنوبی به صورت خام صادر می‌شود، افزود: متاسفانه خراسان جنوبی از محرومیت تاریخی رنج می‌برد.

حسینی عنوان کرد: خراسان جنوبی از نظر فرهنگی و در زمینه علوم قدیم دارای مراکز چندین ساله بوده و در زمینه ترویج علوم جدید نیز بعد از دارالفنون، دومین مرکز علوم جدید در خراسان جنوبی راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه پدر پنج علوم جدید از خراسان جنوبی برخاسته‌اند، تصریح کرد: خراسان جنوبی با وجود ۱۷ سال خشکسالی به لحاظ درآمد سرانه در ردیف‌های آخر کشوری و از لحاظ  کمک به نیازمندان جزو استان‌های شاخص کشور است.

حسینی ادامه داد: اینکه این استان با همه خشکسالی‌ها، محدودیت‌ها و هم‌مرزی با افغانستان جزو امن‌ترین استان‌های کشور است نشان از فرهنگ بالا و سابقه تاریخی مردم منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه نگه‌داشتن جمعیت در استان بسیار مشکل است امیدواریم که شورای مرکزی ستاد یکی از حامیان استان در این بخش باشد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.