کدخبر: ۳۷۰۷۷
۱۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۷
چاپ

مدیرعامل شرکت کارخانجات نساجی فردوس:

نقدینگی و عدم حمایت دولت گریبانگیر صنعت نساجی کشور است

نقدینگی و عدم حمایت دولت گریبانگیر صنعت نساجی کشور است

بیرجندرسا-مدیرعامل شرکت کارخانجات نساجی فردوس، قاچاق بی‌رویه کالاهای خارجی، نقدینگی، عدم حمایت دولت، خروج بسیاری از مدیران از این صنعت و ... را از مهم‌‌ترین مشکلات صنعت نساجی کشور عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، احد کرمانی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: کارخانه نساجی فردوس فعال‌ترین و بزرگ‌ترین واحد صنعتی در خراسان جنوبی است که این واحد صنعتی فعالیت خود را از سال 1383 آغاز کرده و در 10 سال گذشته توانسته است روز به روز بر کیفیت محصولات خود بیفزاید.

وی با اشاره به اینکه نساجی در ایران با سابقه چهار هزار ساله خود توانسته است در بیش از 100 سال پیش به مرحله صنعتی شدن راه پیدا کند، افزود: روندهای اعمال شده در سال‌های گذشته در صنعت نساجی سبب شده تا در فاصله کمتر از سه ماه پایانی سال 1388 بر خلاف گذشته هیچ خبری از رونق کسب و کار در آن نباشد.

مدیرعامل شرکت کارخانجات نساجی فردوس تصریح کرد: در حال حاضر سکوت سنگینی بر فضای کارخانجات نساجی کشور حاکم شده که این زنگ خطری برای تولیدکنندگان است.

کرمانی یادآور شد: بخشی از پنبه مورد نیاز اولیه برای کارخانه نساجی فردوس از شهرستان‌های همجوار از جمله سرایان، فردوس و بشرویه و بخشی نیز از کشور ازبکستان تامین می‌شود و این واحد صنعتی با بهره‌گیری از ماشین‌آلات پیشرفته توانسته است باکیفیت‌ترین نخ را تولید کند.

وی گفت: پنبه‌ای، ویسکوز و پلی‌استر از جمله نخ‌های تولیدی کارخانه نساجی فردوس است و از ابتدای امسال تاکنون سه هزار تن انواع نخ در این کارخانه تولید شده که با این میزان تولید در سال‌جاری 30 میلیارد تومان درآمد نصیب خراسان جنوبی شده است.

تولید روزانه 11 تن نخ در کارخانه نساجی فردوس

مدیرعامل شرکت کارخانجات نساجی فردوس افزود: نخ‌های تولید شده این کارخانه در بازارهای استان‌های خراسان رضوی، تهران، اصفهان و یزد به فروش می‌رسد و روزانه 11 تن نخ در این کارخانه تولید می‌شود.

کرمانی تصریح کرد: کارخانه نساجی فردوس به عنوان یکی از موفق‌ترین واحدهای صنعتی خراسان جنوبی توانسته است برای 250 نفر در سه شیفت کاری اشتغال ایجاد کند.

وی یادآور شد: در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های تهران بیشترین محصول تولیدی زیر پوشش خود را از کارخانه نساجی فردوس درخواست کرده است و در صورت تمایل نیروهای مسلح و نظامی می‌توانیم تولید لباس آن‌ها را نیز انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت کارخانجات نساجی فردوس با اشاره به اینکه تولیدات این کارخانه در سطح عالی و با کیفیت است، گفت: از لحاظ مشتری‌‌مداری و بازاریابی محصولات در سطح بسیار خوبی قرار داریم چراکه محصولات این کارخانه با استانداردهای روز مطابقت دارد.

کرمانی با اشاره به راه‌اندازی واحد‌های دوزندگی و بافندگی در کارخانه نساجی فردوس افزود: برای گسترش حوزه کاری و فروش محصولات خود 2 واحد بافندگی و دوزندگی در کنار این کارخانه راه‌اندازی شده که در این واحدها نیز انواع لباس بچه‌گانه تولید می‌شود.

وی به مشکل تامین آب برای ایجاد صنعت رنگرزی در فردوس اشاره کرد و گفت: چرخه تولید در کارخانه نساجی فردوس کامل شده ولی در حال حاضر مهم‌ترین مشکل واحد رنگرزی است چراکه در این واحد به دلیل نبود آب برای رنگ، پارچه‌ها باید به شهرستان‌های اطراف مانند بروجرد فرستاده شود.

مدیرعامل شرکت کارخانجات نساجی فردوس یادآور شد: طبق بررسی‌های کارشناسان، آب قنات بلده فردوس بهترین آب از نظر انواع مواد معدنی در کشور است ولی با وجود مزایای آن، آب قنات به صورت زیاد و فله‌ای بر پای درختان ریخته می‌شود.

کرمانی گفت: مردم شهرستان فردوس حاضر نیستند که آب بلده، برای رنگرزی کارخانه نساجی مورد استفاده قرار گیرد و این در حالی است که از بخش زیادی از آب بلده فردوس استفاده صحیح صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای یک واحد رنگرزی در هر ثانیه پنج لیتر آب مورد نیاز است، افزود: امید است بتوانیم واحد رنگرزی در این کارخانه را راه‌اندازی کنیم چراکه با ارسال پارچه برای رنگرزی به شهرستان‌ها قیمت تمام شده محصول زیاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت کارخانجات نساجی فردوس، قاچاق بی‌رویه کالاهای خارجی، نقدینگی، عدم حمایت دولت، بی‌ثباتی قوانین، فرسوده شدن ماشین‌آلات، گران بودن مواد اولیه و خروج بسیاری از مدیران از این صنعت را از مهم‌‌ترین مشکلات صنعت نساجی کشور عنوان کرد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.