کدخبر: ۳۷۰٦۹
۱۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۱
چاپ

سردار اکبرشاهی:

وجود یک میلیون و ۳۵۰ هزار معتاد در کشور/تقدیم ۳۷۵۰ شهید در راستای مقابله با عرضه مواد مخدر

وجود یک میلیون و ۳۵۰ هزار معتاد در کشور/تقدیم ۳۷۵۰ شهید در راستای مقابله با عرضه مواد مخدر

بیرجندرسا-مديركل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: جمهوری اسلامی ایران در راستای مبارزه با مواد مخدر در خدمت بشریت بوده وتاکنون در راستای مقابله با مواد مخدر سه هزار و ۷۵۰ شهید و ۱۲ هزار جانبار تقدیم ملت کرده است.

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا،  سردار علیرضا اکبرشاهی  در نشست خبری با اصحاب رسانه در بیرجند اظهارکرد: امروز با حضور فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی بازدیدی از مرزهای این استان داشته ایم که دراین بازدید مرزهای خراسان جنوبی بسیار امن و پاسگاه های مرزی این استان از آمادگی کامل برخودار بودند.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی ۴۶۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد افزود:جمهوری اسلامی ایران بین دو کشور تولید کننده اصلی مواد مخدر و کشورهای مصرف کنند قرار گرفته است وهمچنین یکی از مسیرهای انتقال مواد مخدر این استان است.

مديركل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه هم اکنون ۸۰ درصد مواد مخدر جهان در کشور افغانستان تولید می شود اظهار کرد: ما با این کشور تولید کننده مواد مخدر جهان هم مرز هستیم که بر اساس آخرین بررسی ها در ۱۹ استان کشور افغانستان تولید مواد مخدر را داریم.

وی افزود: بر اساس آخرین اخبار واصل شده از منابع خارجی بیش از ۴۱۱ نفر در کشور افغانستان در زمینه تولید مواد مخدر فعالیت دارند.

 اکبرشاهی بیان داشت: نه تنها بر اساس مدعیان حقوق بشر کاشت مواد مخدر در کشور افغانستان کاهش نیافته بلکه روز به روز شاهد افزایش تولید این مواد در کشور افغانستان هستیم.

وی ضمن اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در مسیر ترانزیت مواد مخدر است عنوان کرد: ما در راستای مبارزه با مواد مخدر به اعتراف خود غربی ها موفق عمل کرده ایم.

اکبرشاهی بیان کرد: طی سالجاری در کشور ۳۵۰ تن انواع مواد مخدر از جمله هروئین، تریاک، حشیش، شیشه و مرفین کشف شده است که از این میزان نزدیک ۲۰ تن در خراسان جنوبی بوده است.

وی با بیان اینکه در سالجاری شش درصد کشفیات مواد مخدر کشور در خراسان جنوبی بوده است، عنوان کرد: دستگیری های ما در حوزه مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد رشد داشته است.

مديركل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه پاک سازی نقاط آلوده در دستور کارقرار دارد، اظهار کرد: بر اساس جلساتی که در استان گرفته شده است با دستور فرمانده انتظامی خراسان جنوبی مقرر شده است در ایستگاه های بازرسی این استان از پرسنل خبره استفاده و این ایستگاه تقویت شود.

مديركل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه طی هشت ماهه نخست سالجاری ۳۵۰ تن مواد مخدر در کشور کشف شده است، گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۳۵۰ هزارمعتاد در کشور وجود دارد.که نرخ شیوع معتادین در کشور ۲.۶ است.

وی بیان کرد: با وجود اینکه خراسان جنوبی ۴۶۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد تاکنون در مرزهای این استان گزارشی از ناامنی نشده است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.