کدخبر: ۳۷۰۵۰
۱۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳٤
چاپ

وقتی "کار" برای دانشجو دغدغه می شود/ گلایه ازکم توجهی مسئولان دانشگاهی

وقتی "کار" برای دانشجو دغدغه می شود/ گلایه ازکم توجهی مسئولان دانشگاهی

بیرجندرسا-آسمان ابری بازار کار سبب شده تا دانشجویان مازنی هم ناامیدانه به اشتغال پس از تحصیل بنگرند و کاریابی مهمترین دغدغه آنان باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، ۲۸۰ هزار دانشجو در مازندران تحصیل می کنند که در روز دانشجو در گفتگو با خبرنگار مهر از مشکلات و دغدغه هایشان صحبت کردند و دستیابی به شغل مناسب، نامناسب بودن فضای خوابگاهی، مناسب نبودن سیستم گرمایشی، بالابودن هزینه های تحصیل را از جمله مشکلات بیان کرد.

دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری از شهر لنگرود گیلان در گفتگو با خبرنگار مهر، از وضعیت نامناسب خوابگاه و رفت و آمد به دانشگاه گلایه کرد و گفت: پس از تعطیلی دانشگاه بدلیل فاصله زیاد با خوابگاه با مشکل مواجه می شویم.

مطهره احمدی همچنین از کیفیت غذا گلایه و اظهارداشت: با توجه به اینکه قیمت غذا در سلف سرویس دانشگاه بالاست اما از کیفیت خوبی برخوردار نیست.

وی به نامناسب بودن سیستم گرمایشی و سرمایشی دانشگاه اشاره کرد و افزود: مشکلات در دانشگاه بسیار زیاد است ولی توجه به این مشکلات از سوی مسئولین کمتر صورت گرفته است.

همچنین دانشجوی مامائی دانشگاه در خصوص مطالبات و مشکلات دانشجویان، اذعان داشت: تدریس برخی از اساتید زیاد مناسب و مطلوب نیست.

سحر صادقی با بیان اینکه هزینه تحصیل دانشگاه آزاد بالاست، اظهارداشت: از مسئولان تقاضا داریم وام دانشجویی را افزایش دهند.

دانشجویان

وی با اشاره به اینکه دانشجویان در دانشگاهها فقط به جزوه خوانی اکتفا می کنند، گفت: اکثر دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در بازار کار آن کارایی لازم و تخصص را ندارند.

همچنین دانشجوی رشته مهندسی مکانیک از نکا با بیان اینکه آزمایشگاهها باید در دانشگاهها تجهیز شوند، افزود: متاسفانه در دانشگاه سالن تربیت بدنی بیشتر به دانشجویان رشته تربیت بدنی اختصاص دارد و دانشجویان سایر رشته ها به اندازه نیاز نمی توانند در اوقات فراغت از امکانات ورزشی دانشگاه استفاده کنند.

حسین عالمی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه آینده شغلی برای دانشجویان وجود ندارد، گفت: امیدی به آینده شغلی نیست بلکه مقصود از درس خواندن دانشجو فقط مدرک گرایی است و چیزی عایدشان نمی شود.

وی تصریح کرد: احساس می کنم مسئولان دانشگاه نسبت به دانشجویان بی تفاوت هستند و از مشکلات و دغدغه های دانشجویان بویژه در حوزه اقتصادی و اجتماعی هیچ اطلاعی ندارند.

همچنین فاطمه قائمی دانشجوی رشته پزشکی بیشترین مشکل را هزینه ثبت نام دانشگاهها عنوان و اظهارداشت: در سال جاری با افزایش ۱۵ درصدی هزینه های ثابت فشار بسیاری به خانواده ها وارد می کند.

وی بیان کرد: بطوریکه اگر درس های عملی به واحدهای درسی اضافه شود این هزینه ها چند برابر خواهد شد و انتظار داریم بحث تدریس اساتید با افزایش شهریه بهتر شود.

وی از مسئولان دانشگاه خواستار ملاقات حضوری با دانشجویان برای ارائه و رفع مشکلات و خواسته های آنها شد.

روز دانشجو

دانشجوی رشته جنگلداری در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات دانشجویان گوش ندادن مسئولان به حرفها و درد ودل آنان عنوان کرد و گفت: متاسفانه واحد آموزش دانشگاه هیچ وقت پاسخگوی مشکل دانشجو نیست.

فاطمه صادقی بیان کرد: توقع داریم دانشگاه افرادی را برای تدریس و مدیریت انتخاب کنند که دانشجویان را درک کنند.

وی بیان کرد: بایداساتید ومدیران دانشگاه یک انگیزه ای برای اشتغال در بین دانشجویان ایجاد کنند.

همچنین دانشجوی دیگر جنگلداری با اشاره به اینکه وضعیت دانشگاه علوم کشاورزی ساری با تغییر مدیریت در یکسال اخیر بهترشده است، افزود: باتوجه به تغییرمدیریت هیچکدام ازمسئولان و مدیران واحدها مشکلات دانشجویان را در زمینه های مختلف آموزش، کیفیت غذا برطرف نشده است.

شیرین شفیعی با بیان اینکه مسئولان واقعا بفکر دانشجویان نیستند. اذعان داشت: دانشجویانی که از شهرهای دیگر برای تحصیل به شهر دیگر در خوابگاه باهمه مشکلات آن زندگی می کنند باید مسئولان بفکر رفع مشکلات و مطالبات آنهاباشند.

وی بیان کرد: روز دانشجو روزی است که یک مقدار بیشتر،به دانشجویان اهمیت می دهند.

همچنین دانشجوی رشته خاکشناسی گفت: مشکلات قشر جوان را مسئولین و کارکنان دانشگاه باید هرچه بهتر و اصولی تر مورد توجه قرار دهند.

همایش روز دانشجو

شبنم الکایی با اشاره به اینکه باید مشکلات اصلی دانشجو را برطرف کنند، افزود: مسئولان باید مشکلات دانشجویان را رفع کنند چرا که دانشجویان و جوانان آیندگان کشورند و کشوررامی سازند و باید به افکار آنها توجه کنند.

وی مشکلات دانشجویان را مشکل رفاهی، خوابگاه و سلف سرویس و بی کیفیت بودن غذا عنوان کرد و افزود: تقاضا داریم مسئولان دانشگاه وضعیت را بهبود دهند ومطالبات آنها برآورده کنند.

الکایی با بیان اینکه برخی افراد بدنبال تخریب افکاردانشجویان هستند، اذعان داشت: رشته کشاورزی و منابع طبیعی جز رشته هایی هستند که کارنیست اماباید طوری فرهنگ را درجامعه نهادینه کنیم که گرایش به این رشته بیشتر شود چرا که اقتصاد مملکت به کشاورزی است وباید باایجاد امید دانشجویان را به سمت این رشته هدایت کنیم.

وی تصریح کرد: رشته کشاورزی باید همانند رشته های پزشکی و علوم پایه در بین آحاد جامعه نهادینه شود.

الکایی درخصوص اشتغال پس ازفارغ التحصیلی افزود: فارغ التحصیلان نباید بدنبال مشاغل دولتی و پشت میزنشینی باشند.

وی اذعان داشت: بزرگترین آرزوی قشر جوان کشور این است که یکروز دانشجو شوند و روزی برسد که دیگر در کشور هیچ فردی بدون علم نباشد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.