کدخبر: ۳۷۰۱۸
۱٦ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:٤۷
چاپ

سیدشهاب حسینی عنوان کرد:

بالاخره بهترین نقش زندگی‌ام را بازی کردم/ نباید بلندگوی کنار فیلم باشم

بالاخره بهترین نقش زندگی‌ام را بازی کردم/ نباید بلندگوی کنار فیلم باشم

بیرجندرسا-سیدشهاب حسینی گفت: اگر تا قبل از این کار ـ ساکن طبقه وسط ـ از من پرسیده می‌شد آیا نقش مورد علاقه‌ات را بازی کردی، من با تردید جواب می‌دادم اما الان به ضرس قاطع می‌توانم بگویم بالاخره بهترین نقش زندگی‌ام را بازی کردم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از فارس, کارگردان شدن بازیگری که سوپراستار دهه اخیر سینما بود جذاب است و مخاطب را به سینما می آورد، اما شهاب حسینی در شرایطی به کارگردانی روی آورد که به گفته خودش دوست داشت حظ خواندن فیلمنامه «ساکن طبقه وسط» را با مخاطب تقسیم کند. او معتقد است مخاطب امروز از فهم بالایی برخوردار است و باید به مخاطب احترام گذاشت.

سیدشهاب‌الدین حسینی که این‌روزها نخستین فیلمش با نام «ساکن طبقه وسط» در حال اکران است همراه با دکتر محمدهادی  کریمی نویسنده فیلمنامه این اثر میهمان  فارس شدند و به سوالات متعدد ما پاسخ دادند.

حسینی در بخشی از این نشست در خصوص ساخت نخستین فیلمش تاکید کرد: اگر تا قبل از این کار _  «ساکن طبقه وسط» _  از من پرسیده می شد آیا نقش مورد علاقه ات را بازی کردید من با تردید جواب می دادم اما الان به ضرس قاطع می توانم بگویم بالاخره بهترین نقش زندگی ام را بازی کردم.

شهاب حسینی در اولین ساخته خود از هیچ حمایتی برخوردار نشد حتی در معادلات اکران جای نگرفت و فیلمش سرگروه نداشت با وجود نداشتن سرگروه فیلم با فروش خوبی مواجه شد و توانست با تعداد محدودی سینما به فروش بالای یک میلیارد تومان دست یابد.او معتقد است:«هر کاری که انجام دادم در چارچوب الطاف بی نهایت خداوند انجام شده و ناراحتی ام این است که چرا هیچ وقت در حد و اندازه لطف خداوند نبودم».

شهاب حسینی درباره نوع تبلیغات فیلم‌های سینمایی گفت:«من نباید بلندگوی کنار فیلم باشم. به عقیده من اگر یک فیلم قرار است 8 هفته اکران شود در 4 هفته اول نباید هیچ اظهار نظری کرد و باید سکوت کرد. شاید فیلمساز دچار یک تصورات و توهماتی از فیلم خودش باشد که به واقعیت نزدیک نباشد. فیلم باید حرف خودش را بزند عیب و هنرش عیان شو بعد راجع به آن بتوان صحبت کرد. با جان تجربه کردم اثر خلق شده براساس عشق و آثار هنری بزرگترین مبلغ شان خودشان هستند برخلاف تصورات تبلیغاتی که فکر می کنند سراسر شهر را با بیلبرد و تبلیغات شهری کاغذ دیواری کنند در فروش فیلم تاثیر می گذارد اصلا این گونه نیست. فیلم مخاطب خودش را خودش دعوت می‌کند».

شهاب حسینی در مصاحبه‌اش به این نکته تاکید کرد:«من اگر فیلم بسازم که احساس خود را بیان نکنم از سرگشتگی خودم نگویم به چه دردی می خورد این ظواهر که مسایل دنیایی مثل استار بودن، پول ، مقام و.. قابل دلبستگی نیست».

وی در آستانه اربعین حسینی درباره حال و هوای این روزهای خود را اینگونه توصیف کرد:«در این ایام با خلوت خودم و فکر به فلسفه وجودی امام حسین راه و مرام ایشان سپری می کنم بزرگترین آرزویم قبل از مردن ساختن یک اثر از روی کتاب آقای رشاد است به دلیل اینکه حظی که از کتاب گرفتم را به مخاطبم انتقال بدهم».

کارگردان فیلم مورد استقبال مخاطب درباره امکان ساخت فیلم بعدی و برنامه‌اش برای کارگردانی گفت:«کار بعدی ممکن است 10 سال دیگر اتفاق بیافتد حقیقتا باید بغضی گلویم را بگیرد احساس کنم اگر نسازم  خفه می‌شوم».

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.