کدخبر: ۳٦۹۳۵
۱٤ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱٤
چاپ

حجت الا سلام ماندگاری:

دنیا لجن زاری بیش نیست/باسرمایه گذاری درست یک عده را ازمنجلاب گناه نجات دهیم

دنیا لجن زاری بیش نیست/باسرمایه گذاری درست یک عده را ازمنجلاب گناه نجات دهیم

بیرجندرسا- حجت الاسلام ماند گاری ضمن اشاره به اینکه دنیا لجن زاری بیش نیست گفت : ما باید گناهکاران را از منجلاب گناه نجات دهیم تا خداوند مارا از آتش جهنم نجات دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا حجت الاسلام ماندگاری صبح امروز در دعای ندبه در جمع مردم بیرجند اظهار کرد: همه ی ما می دانیم که مردم عراق ,کوفه و شام خواب بودند اگر خواب نبودند امام حسین(ع) را تنها نمی گذاشتند.

وی گفت: مردم کوفه دیر از خواب غفلت بیدار شدند وقتی که متوجه این موضوع شدند دیر بود وسر امام حسین (ع) بالای نیزه رفته بود.

ماندگاری خاطر نشان کرد: حواسمان باشد که ما هم در این دنیا خواب نمانیم که وقتی امام زمان (عج) آمدند صدای پای آقایمان را بشنویم وایشان را یاری کنیم.

وی در مورد خواب غفلت خاطر نشان کرد: یکی از مصداق های خواب غفلت این است که  قابل تشخیص نیست به خاطر همین همه ی ما مکلف هستیم که خود ودیگران را از خواب غفلت بیدار کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه ضمن اشاره به اینکه امروز در جامعه ی ما نزول خواری غوغا می کند اظهار کرد: اگه مبتلا به نزول خواری شدیم در خواب غفلت به سر برده ایم و خداوند قبل از اینکه بگوید چه کار کرده واز چه کارهایی دوری کنیم امر به معروف ونهی از منکر را قرار داده است.

وی به مصادیق خواب اشاره کرد و گفت : اولین مصداق آن این است که ما لقمه حلال را از حرام تشخیص نمی دهیم, هر کس بخواهد لقمه اش حلال باشد یک کارشناس دینی  را انتخاب کرده واز او در مسائل مختلف پرس وجو کند.

ماندگاری به تشریح دومین مصداق خواب پرداخت وگفت :کسی که خواب زده است فرق بین حیا , عفت وبی حیایی را نمی داند.

 وی ادامه داد: ماهواره امروزه باعث از بین رفتن حیا وعفت شده , تقریبا حدود 60درصد مردم ماهواره دارند واین اسباب خواب مردم شده است.

ماندگاری به پنج ایستگاه ماهواره اشاره کرد و گفت : ایستگاه های ماهواره شامل 1-رابطه با محارم 2- رابطه بازن شوهر دار 3 -رابطه باهم جنس 4-عوض کردن ناموس 5-خانه های مجردی می باشد.

ماندگاری بیان کرد: سومین مصداق خواب بحث سرمایه گذاری است ,کسی که سرمایه گذاری خوب را از بد تشخیص نداده دچار غفلت شده است.

وی گفت امام سجاد (ع)در این زمینه می فرمایند :علامت دیانت تدبیر در معاش است.

ماندگاری ضمن تاکید بر سرمایه گذاری درست خاطر نشان کرد:برای خوراک به اندازه معده,برای پوشاک به اندازه مصرف,برای مسکن و مرکب به اندازه ی وسع خرج کنید وبقبه اموال را در راه خیر مصرف کرده وبرای آخرت خود توشه ای را ذخیره کنید.

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.