کدخبر: ۳٦۹۳٤
۱٤ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۷
چاپ

حجت الا سلام ماندگاری:

هر امر مستحبی که باعث آبرو ریزی شود حرام است/ در دنیا تصویرقمه زنی تفسیر وحشی گری است/ روح مرده روحی است که از عبادت لذت نبرد و غذای روح عبادت است

بیرجندرسا- حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه امروزه ما متوجه غذای روح خود نیستیم گفت :اگر جسم ما مهم تر از روح باشد در غفلت به سر برده ایم, روح مرده روحی است که از عبادت لذت نبرد و غذای روح عبادت است.

 هر امر مستحبی که باعث آبرو ریزی شود حرام است/ در دنیا تصویرقمه زنی تفسیر وحشی گری است/ روح مرده روحی است که از عبادت لذت نبرد و غذای روح عبادت است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجند رسا، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری امروز در همایش شعرای آیینی ونشست مبلغین ومداحان و مدیران هیئات مذهبی اظهار کرد :حوزه ی علمیه سربازان و مبلغان مکتب اسلام هستند، مدیران هیئات خادمان این سفره اند, شعرا میسوزند وبا اشعار سوزنده خود مردم را با اهل بیت آشنا می کنند.

وی گفت: مردم کوفه در خواب غفلت بودند و نورحسین(ع) را درک نکردند و وقتی امام حسبن (ع) شهید شد، ازخواب غفلت بیدار شده که دیگر دیر شده بود.

ماندگاری ضمن اشاره به هدف امام حسین که برپا داشتن امر به معروف ونهی از منکر بود اظهارکرد: امام حسین(ع) برای بیداری مردم جان خود را فدا کردند تا آنها را از جهالت بیرون سازند.

وی عنوان کرد: معروف یعنی چیزی که عقل و منطق می پسندد و شرع هم دستور اجرای آن را داده پس کسانی که امربه معروف نمی کنند خواب هستند .

ماندگاری ادامه داد: منکر یعنی چیزی که علاوه بر اینکه عقل وفطرت آن را نمی پسندد در نظر خدا و پیغمبر هم زشت و ناپسند شمرده شده است.

وی بیان کرد: معصومین فکر به گناه کردن هم نمی کردند زیرا در نظر آنها گناه از نجاسات هم نجس تربود.

ماندگاری ضمن اشاره به منکر به عنوان یک پرتگاه گفت : سه آیه 179 اعراف ,4 منا فقین و74 بقره در خصوص سقوط انسان است.

 وی با بیان اینکه امروزه ما متوجه غذای روح خود نیستیم اظهار کرد :اگر جسم ما مهم تر از روح باشد در غفلت به سر برده ایم, روح مرده روحی است که از عبادت لذت نبرد وغذای روح عبادت است.

ماندگاری ادامه داد: ماهواره این ویروس واگیر دار با برنامه های خود روح مردم را مسموم کرده است.

وی تصریح کرد:درچند سال آینده اولین دینی را که اروپا انتخاب کند اسلام است.

ماندگاری بابیان اینکه هر امر مستحبی که باعث آبرو ریزی شود حرام است گفت: در دنیا تصویر قمه زنی تفسیر وحشی گری است.

وی در خصوص ذخیره توشه آخرت اظهار کرد:هر کس می تواند خودش را محاسبه کند اگر مادیات در زندگی ما بر معنویات  ترجیح داده شود دچار خواب زدگی شده ایم ,ما باید این را در نظر داشته باشیم که دنیا گذر گاهی بیش نیست وبالاخره تمام شده پس برای آخرت خود توشه ای ذخیره کنیم .

ماندگاری ضمن اشاره به افزایش آمار طلاق گفت:متاسفانه امروز شاخصه ی مردم ظاهر گرایی شده و به باطن امور توجه نمی شود ,مثلا در امر ازدواج ,جوانان بیشتر به ظاهر توجه می کنند وهمین امر طلاق را بیشتر کرده است.

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.