کدخبر: ۳٦۹۱۹
۱۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۹
چاپ

یک دکترای جامعه شناسی:

شبکه های اجتماعی و ماهواره ای پایگاهی برای حیازدایی /تأثیر مستقیم حیازدایی بر افزایش طلاق

بیرجندرسا-یک دکترای جامعه شناس با بیان اینکه شبکه های اجتماعی و ماهواره ای پایگاهی برای حیازدایی و عفاف زدایی شدند، گفت:عفاف زدایی و حیازدایی بر افزایش طلاق، بی بندوباری، پاشیدگی بنیان خانواده تاثیرات مستقیم دارد.

شبکه های اجتماعی و ماهواره ای پایگاهی برای حیازدایی /تأثیر مستقیم حیازدایی بر افزایش طلاق

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا امرالله امانی دکترای جامعه شناسی در گفت وگو با خبرنگار طنین یاس ,با بیان اینکه برنامه های ماهواره ای خصوصا سریال های فارسی زبان، قصد حیازدایی و بدبین کردن مردم به نظام را دارند، اظهار داشت: ماهواره و شبکه های اجتماعی بیش از آنکه پیامدهای مثبت داشته باشند، منفی هستند.

شبکه های اجتماعی و ماهواره ای پایگاهی برای حیازدایی و عفاف زدایی شدند
وی حیازدایی را یکی از پیامدهای منفی شبکه های ماهواره ای دانست و گفت: فیلم و سریال هایی که از این شبکه ها پخش می شود، ارتباطات نامشروع را نمایش می دهند این در حالی است که این ارتباطات علاوه بر نامشروع بودن، خلاف قوانین حاکم بر جامعه جهانی است؛ شبکه های اجتماعی و ماهواره ای پایگاهی برای حیازدایی و عفاف زدایی شدند.
این دکترای جامعه شناسی بیان کرد: در سریال های ماهوارهای که متأسفانه این روزها در بین مردم محبوب شده است و بسیاری از خانواده ها خصوصا زنان و دختران جوان آنان را دنبال می کنند، افزود: در این سریال ها عادی سازی  روابط  را  به بیننده القا می کنند، از نظر آنها اگر زنی با وجود همسر از مرد دیگری خوشش بیایید، مسئله بدی نیست و می تواند با آن مرد ارتباط داشته باشد و برعکس در مورد مرد هم همینطور است؛ این آموزه های غلط تنها بنیان خانواده را ویران می کند و منجر به فساد و فحشا می شود.
وی ادامه داد: سریال های فارسی زبان شبکه های ماهواره ای علاوه  بر عادی سازی روابط با نامحرم، وارد حریم محارم شدند در حالی که تمامی ادیان برای آن حد و حدودی مشخص کرده است.
شکستن حدود و مرز در ارتباط با افراد خصوصا نامحرم از پیامدهای منفی شبکه های ماهواره ای
امانی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم در جامعه ما عفاف است؛ آنچه که به عنوان عفاف در جامعه است مورد هدف شبکه های بیگانه قرار گرفته است؛ شبکه های ماهواره ای در غالب سریال و تبلیغات رنگارنگ سعی دارند، عفاف زدایی کنند.
این دکترای جامعه شناسی با بیان اینکه در دین اسلام به  بحث عفاف تأکید شده است، گفت: عفاف یعنی داشتن عزت نفس، عفت اجتماعی و اینکه فرد در ارتباطات خود با افراد مرزها و حدودی را رعایت می کند.
امانی شکستن حدود و مرز در ارتباط با افراد خصوصا نامحرم را یکی دیگر از پیامدهای منفی شبکه های ماهوارهای و اجتماعی دانست و گفت: این شبکه ها سعی تلاش می کنند حصاری که در دل  به عنوان عفاف به وجود آورده ایم را بشکنند و پایه های ارزشی را کم رنگ کنند.
عفاف زدایی و  حیازدایی بر افزایش طلاق، بی بندوباری، پاشیدگی بنیان خانواده تاثیرات مستقیم دارد
وی با بیان اینکه عفاف زدایی و حیازدایی بر افزایش طلاق، بی بندوباری، پاشیدگی بنیان خانواده تاثیرات مستقیم دارد، افزود: زمانی که عفاف و حیا در وجود زن و مرد باشد، به هیچ وجه به سمت ارضای غرایز خود از طریق نامشروع  نمی روند و بیشتر پایبند به تعهدات زناشویی هستند.
این دکترای جامعه شناسی خاطرنشان کرد: متأسفانه امروزه بسیاری از افراد در شبکه های اجتماعی خواسته یا ناخواسته مرزهای حیا و عفاف خود را از بین می برند و با قرار دادن عکس های شخصی خود و خانواده در این صفحات، اجازه می دهند افراد دیگر وارد حریم خصوصی آنها شود.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها