کدخبر: ۳٦۹۰۳
۱۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۰
چاپ

خلیلی عنوان کرد:

دانشگاه بیرجند قدمت 40 ساله دارد و یکی از بزرگترین دانشگاه‌های شرق کشور است

بیرجندرسا-رئیس دانشگاه بیرجند گفت: دانشگاه بیرجند قدمت ۴۰ ساله دارد و به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه‌های شرق کشور محسوب می شود که بیش از ۴۰ سال فعالیت آموزشی و فرهنگی داشته و هم‌اکنون دارای ۱۳ هزار دانشجو است.

دانشگاه  بیرجند قدمت 40 ساله دارد و یکی از بزرگترین دانشگاه‌های شرق کشور است

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا خلیل خلیلی در نشست بررسی روابط ایران وافغانستان در پرتو تحولات داخلی ومنطقه‌ای وبین المللی اظهار داشت: این نشست نخستین گام عملی برای حرکت به سوی گسترش فعالیت ها در عرصه های بین المللی در دانشگاه بیرجند است.

رئیس دانشگاه بیرجند گفت: همجواری با کشور افغانستان در حکم یک فرصت بسیار مناسب برای تبیین درک متقابل دو ملت است وهر چه این درک عمیق تر باشد زمینه تبادلات علمی، فرهنگی واقتصادی تجاری بیشتر می‌شود.

خلیلی اظهار کرد: ملت افغانستان وایران دارای مشترکات قومی، مذهبی، مرزی و فرهنگی زیادی هستند ودانشگاه بیرجند به سمت فعالیت های بین المللی وبرون مرزی خیزهای بلندی  برداشته است.

وی با بیان اینکه ۶۰ دانشجوی افغانی در دانشگاه بیرجند مشغول تحصیل هستند افزود: هم‌اکنون ۲۱ هزار دانشجوی افغانی در کل کشور تحصیل می‌کنند.

خلیلی تاکید کرد: دانشگاه بیرجند می‌تواند محل مناسبی در رویدادهای پژوهشی و علمی در معادلات اقتصادی، فرهنگی واجتماعی باشد.

رئیس دانشگاه بیرجند عنوان کرد: خراسان جنوبی با  داشتن ۴۵۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان از استان‌های امن کشوراست  و دانشگاه بیرجند در این امنیت سهم بسزایی دارد و همجواری با کشور افغانستان در حکم یک فرصت بسیار مناسب برای تبیین درک متقابل دو ملت است.

خلیلی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار دانشجو در این استان مشغول به تحصیل هستند بیان کرد: این دانشجویان در ۴۵۰ هزار مترمربع فضای آموزشی با بیش از ۷۵۰ کد رشته تحصیلی می‌کنند.

وی گفت: از این تعداد دو هزار و ۷۰۰ دانشجوی ارشد و ۴۰۰ دانشجوی دکتری در ۲۹ کد رشته دکترا تحصیل می‌کنند.

رئیس دانشگاه بیرجند گفت: ۱۴ دانشکده و آموزشکده و نزدیک به ۳۵۰ عضو هیات علمی در این دانشگاه وجود دارد و در حال حاضر بیش از ۹۰۰ استاد در دانشگاه‌های خراسان جنوبی تدریس می‌کنند.

وی گفت: وجود دانشگاه صنعتی، علوم پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور، علمی وکاربردی، بزرگ مهر قاینات وموسسات غیر انتفاعی وآموزشگاههای فرهنگیان,فرهنگی بودن خراسان جنوبی را نشان می دهد.

 خلیلی در پایان افزود:  این دانشگاه آمادگی دارد تا دوره های آموزشی وکاربردی را برای شاغلان در کشور افغانستان برگزار کند امروز مصمم هستیم تا قوی تر از گذشته روابط بین دو کشور ایران وافغانستان ایجاد شود.

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها