کدخبر: ۳٦٦۹۱
۰۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳٤
چاپ

در کارگاه آموزشی خانواده و ماهواره مطرح شد:

ماهواره در پی هویت‌زدایی از مفهوم خانواده

بیرجندرسا-مسئول کمیته اقتصادی، اجتماعی قرارگاه فرهنگی شهید کاوه خراسان جنوبی گفت: مهمترین پیامدهای ماهواره، ترویج خانواده‌های بی‌سامان و لجام گسیخته، هویت‌زدایی از مفهوم خانواده و ترویج و عادی جلوه‌دادن خیانت بین همسران است.

ماهواره در پی هویت‌زدایی از مفهوم خانواده

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از ایسنا ، سید مصطفی موسوی‌نژاد، در کارگاه آموزشی خانواده و ماهواره که در جمع دانشجویان مرکز علمی ‌ کاربردی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی برگزار شد، گفت: کار شبکه­های ماهواره‌ای شبهه‌افکنی است.

وی ادامه داد: مهمترین پیامدهای ماهواره، ترویج خانواده‌های بی‌سامان و لجام گسیخته، هویت‌زدایی از مفهوم خانواده و ترویج و عادی جلوه‌دادن خیانت بین همسران است.

مسئول کمیته اقتصادی، اجتماعی قرارگاه فرهنگی شهید کاوه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شبکه‌های ماهواره‌ای در پی غیرت‌زدایی از مردان و بی‌تفاوت کردن زنان نسبت به خیانت مردان هستند، افزود: بلوغ زود­رس در نوجوانان و ترویج روحیه تنوع طلبی جنسی و هوس‌بازی از اقدامات شبکه‌های ماهواره‌ای است.

موسوی‌نژاد، شبکه‌های اهل بیت، اسلام و فدک را از شبکه‌های مذهبی به ظاهر شیعی دانست و تصریح کرد: محل فعالیت این شبکه‌ها در انگلیس و آمریکا است .

وی با اشاره به اینکه هدف شبکه اهل بیت ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی و تأیید شعار نه غزه و نه لبنان است، تاکید کرد: دیدگاه شبکه اسلام در ماهواره ترویج قمه‌زنی، فحاشی به اهل تسنن و عایشه همسر پیامبر است.

مسئول کمیته اقتصادی، اجتماعی قرارگاه فرهنگی شهید کاوه خراسان جنوبی شبکه‌های نور، کلمه و وصال فارسی را نیز از شبکه‌های وهابی دانست و افزود: مهمترین اهداف این شبکه‌ها تخریب تشیع از طرق مختلف از جمله افسانه خواندن غدیر، تشکیک در امام زمان(ع)، صحبت علیه نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه BBC فارسی، من وتو و فارسی 1 از شبکه‌های فرهنگی سیاسی‌اند، ادامه داد: استحاله فرهنگی در ایران، تضعیف حکومت جمهوری اسلامی و ترویج فرهنگ غربی از مهمترین اهداف این شبکه‌ها است.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه شبکه من و تو اسلام تُرکی را ترویج می‌کند، تصریح کرد: از موضوعات ترویج شده توسط این شبکه می‌توان به بزرگ‌ترین خطا در ازدواج سنتی، مهریه ظلم به زن و مرد است، ترویج همجنس‌گرایی و قبح‌زدایی از آن و حجاب عامل عقب ماندگی اشاره کرد.

 وی با اشاره به اینکه جامعه هدف این شبکه ها زنان هستند، خاطرنشان کرد: ترویج سبک زندگی غرب، خیانت­های جنسی، عشق‌های مثلثی ، رابطه ضعیف بین مادر و پدر با فرزندان محور اصلی سریال‌های ماهواره را شامل می‌شود.

مسئول کمیته اقتصادی، اجتماعی قرارگاه فرهنگی شهید کاوه خراسان جنوبی، ترویج مدگرایی و ارائه­ی مدل‌های نامناسب پوشش و آرایش، ارائه اخبار نادرست و منحرف کننده ، ترویج هم خانگی بدون ازدواج، افزایش طلاق، پایین آوردن آمار ازدواج ، افزایش تجاوزات و جنایات حتی در سنین کودکان را از پیامدهای منفی ماهواره در خانه دانست.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.