کدخبر: ۳٦۳۰۷
۲٦ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۱
چاپ

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی خبر داد

آبرسانی به 9 روستا از ابتدی سال جاری تاکنون/ تخصیص بیش از 39 میلیون ریال اعتبار به بخش آبرسانی روستایی

آبرسانی به 9 روستا از ابتدی سال جاری تاکنون/ تخصیص بیش از 39 میلیون ریال اعتبار به بخش آبرسانی روستایی

بیرجندرسا-مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی گفت: ازابتدای سال جاری تاکنون به 9 روستا در استان آبرسانی شده است که پیش بینی می شود 4 روستای دیگر به این دامنه افزوده شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا علی اکبر بسکابادی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خراسان جنوبی در گفتگو با خاورستان در خصوص آبرسانی به روستاهای استان اظهار داشت: در 7 ماهه نخست سال جاری به 9 روستا از شهرستان های بیرجند (روستاهای: گلبرگان، سرحد، رقویی، منظریه و چهکندک)، شهرستان خوسف ( روستاهای: حصار و فسون)، شهرستان سربیشه (روستای: اسفزار) و شهرستان نهبندان (روستای: کلاته حسن) آبرسانی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بیشترین روستاهای آبرسانی شده در شهرستان بیرجند قرار دارند خاطرنشان کرد: دورترین مسافت آبرسانی به روستای چلونک شهرستان قاین با مسافت 170 کیلومتر بوده است.
بسکابادی در مورد اقداماتی که در سال جاری برای مجتمع های آبرسانی صورت گرفته است بیان داشت: در بودجه سال جاری، ردیف اعتباری خاص آبرسانی به مجتمع های آبرسانی منظور گردیده که ان شاءالله با تخصیص اعتبار، تعداد زیادی از مجتمع های های نیمه تمام تعیین تکلیف خواهند گردید.

تخصیص39 میلیون و 970 هزار ریال اعتبار به بخش آبرسانی روستایی
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کل اعتبارات عمرانی بخش آبرسانی روستایی در سال جاری 196  میلیون و 810 هزار ریال بوده است تصریح کرد: تاکنون 39 میلیون و 970 هزار ریال اعتبار به این بخش تخصیص داده شده است.

پیش بینی اضافه شدن 4 روستا به دامنه آبرسانی تا پایان سال جاری
وی با بیان اینکه با توجه به میزان بارندگی و خشکسالی ها؛ صرفه جویی در مصرف آب از سوی مشترکین و تامین اعتبار مهمترین راهکار برای برون رفت از وضعیت موجود است پیش بینی کرد: تا پایان سال جاری 4 روستا به دامنه آبرسانی اضافه خواهد شد.

ترغیب به اسکان در روستاها نیاز به همت تمامی مسئولین و مراجع ذیربط در سطح استان دارد
بسکابادی با بیان اینکه پس از نیاز به تامین آب برای مصارف شرب و بهداشتی می توان عمده نیاز برخی از اهالی روستاها را دسترسی به منابع آب مطمئن جهت مصارف کشاورزی و فرایند کشت و کار دانست تصریح کرد: صرفاً تامین آب شرب و بهداشت که از وظایف اصلی شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی می باشد به تنهایی  نمی تواند شرایط را جهت ترغیب به اسکان در روستاها مهیا سازد. بنابراین برای این امر همت تمامی مسئولین و مراجع ذیربط در سطح استان نیاز می باشد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.