کدخبر: ۳٦۳۰۱
۲٦ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳٤
چاپ

رئیس کانون کارآفرینان نواندیش تهران مطرح کرد

برگزاری 980 هزار مراسم ازدواج در کشور با کمک موسسه کوثر

برگزاری 980 هزار مراسم ازدواج در کشور با کمک موسسه کوثر

بیرجندرسا-رئیس کانون کارآفرینان نو‌اندیش تهران گفت: با کمک موسسه خیریه امید کوثر خراسان جنوبی می‌خواهیم 980 هزار مراسم ازدواج در کشور راه‌اندازی کنیم و مجوز پروانه این فعالیت را به مسئولان ذیربط تقدیم خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل ازفارس, سید محمد معماریان ظهر امروز در جلسه افتتاح موسسه خیریه امید کوثر خراسان جنوبی اظهار داشت: اشتغال و ازدواج منشاء پاکی جامعه است اگر این دو در جامعه‌ای توسعه داده شود، به طور قطع باری از دوش کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی برداشته خواهد شد.

وی تصریح کرد: با فعالیت در بخش اشتغال به طور یقین اعتیاد، جرائم و طلاق کم خواهد شد.

رئیس کانون کارآفرینان نو‌اندیش تهران ادامه داد: با کمک موسسه خیریه امید کوثر خراسان جنوبی می‌خواهیم 980 هزار مراسم ازدواج در کشور برگزار کنیم و مجوز پروانه این فعالیت را به مسئولان ذیربط تقدیم خواهیم کرد. 

معماریان گفت: با توجه به اینکه 49 سال است که در بخش اشتغال کار می‌کنم و معادن بیرجند را مطالعه کرذه و زیر نظر داشته‌ام از این بابت خوشحالم که خراسان جنوبی قطب معدنی کشور است و این زمینه اشتغال را در استان فراهم می‌آورد.

وی با بیان اینکه من به بیرجندی‌ها عشق می‌ورزم، ادامه داد: در بین سه خراسان، خراسان جنوبی نمره نخست را در بخش همکاری مردم در امر خیر دارد و این نشان از دینداری مردم و مسئولان دارد.

این مسئول با بیان اینکه موسسه باید در بخش اشتغال گام بردارد، افزود: از سرمایه‌گذاران می‌خواهیم که بیایند و در بخش سرمایه‌گذاری موسسه ما را یاری کنند تا در سالگرد این موسسه ما شاهد فضای باز و بهتری برای موسسه باشم.

رئیس کانون کارآفرینان نواندیش تهران با اشاره به سوره ماعون که رتبه انسان را در بحث خیرخواهانه بر می‌شمرد، گفت: در این سوره کسانی که دین را تکذیب می‌کنند، کسانی هستند که یتیمان را از خود دور می‌کنند و حتی کسانی که مردم را تشویق نمی‌کنند به امر خیر و کسانی که حتی از کمک‌های کوچک دریغ می‌ورزند اینان کسانی هستند که مکذب دین هستند.

معماریان خاطرنشان کرد: اگر ما همه این موارد را رعایت بکنیم دارای جامعه‌ای سالم و بی نیاز و توانمند خواهیم شد.

تولید ثروت از طریق مردم برای مردم

رئیس هیئت مدیره خیریه امید کوثر خراسان جنوبی نیز گفت: هدف از ایجاد این موسسه تولید ثروت و کمک از طریق مردم برای خود مردم است.

سید هاشم اسماعیل‌زاده  اظهار داشت: در ابتدای امر از همه کسانی که با اخلاص، دعوت دلسوزانه این موسسه را لبیک گفتند و تا آخر ما را یاری خواهند داد، کمال تشکر را داریم.

وی با اشاره به اینکه بعد از حدود 28 سال سابقه در موسسات خیریه با مشورت تصمیم به ایجاد این موسسه گرفتیم، تصریح کرد: موسسات در استان زیاد هستند و هرکدام بخشی از مشکلات را برطرف می‌کنند به این نتیجه رسیدیم که موسسه‌ای را افتتاح کنیم که به صورت شورای پارلمانی اداره شود.

رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه امید کوثر خراسان جنوبی گفت: رئیس شورای سیاست‌گذاری آقای زرین پناه انتخاب شد که تصمیم‌گیری و هدایت راهبردی این موسسه را بر عهده خواهند داشت.

اسماعیل‌زاده با بیان اینکه از همه مسئولان و مردم دعوت می‌کنیم تا ما را در این امر خطیر یاری برسانند افزود: این کمک می‌تواند شامل مالی و یا حوزه کاری فرد باشد.

وی گفت: کمیته‌هایی با چندین کارگروه در زمینه آموزش قرآنی، فرهنگی، پرستاری و... ایجاد کرده‌ایم که مردم می‌توانند با توجه به حوزه‌های کاری که توانمندی داشته مثلا یک معلم با تدریس، یک راننده آژانس با سرویس رایگان ما را دراین امر یاری رسانند.

رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه امید کوثر خراسان جنوبی ادامه داد: تاکنون 400 نفر برای فعالیت در این موسسه ثبت‌نام کرده‌‌اند.

وی با اشاره به اینکه خیران مدرسه‌ساز تقبل کرده‌اند، مدرسه‌ای را در روستای شکرآب بسازند، گفت: این توافق‌نامه بسته شده و در حال تحویل زمین هستم.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.