کدخبر: ۳۵۸۷٤
۱٤ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۵
چاپ

بانوی سالمندی که هر ساله چشم انتظار آمدن محرم است:

تنها حاجتم، افتخار خدمت در خانه حسین(ع) به عشق حسین (ع) است

بیرجندرسا-عشق به حسین و خاندان مطهرش، کوچک و بزرگ نمی شناسد همه را مجذوب خود کرده است

تنها حاجتم، افتخار خدمت در خانه حسین(ع) به عشق حسین (ع) است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از پیام بشرویه، این روزها، هر کسی به هر طریقی می خواهد ارادت خود را صاحب عزای این ایام نشان بدهد و عشق مسلمانی خود را در ایام عزای سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)  ابراز کند،برخی در قالب هیئات مذهبی در دستجات سینه زنی و زنجیر زنی عزاداری می کند و برخی پشت صحنه برگزاری مراسمات عزاداری خدمت می کنند ،گروهی نیز عاشقانه پای تنور آتش  و اجاق گاز ،حرارت عشق به حسین را بر صورت می زنند و در پخت نان  و غذای نذری مشارکت می کنند.

 

عشق به حسین و خاندان مطهرش، کوچک و بزرگ نمی شناسد همه را مجذوب خود کرده است، بانوان بشرویه هر ساله با شروع محرم و به عشق سید و سالار شهیدان(ع) برای هیئات مذهبی نان پخت می کنند و برخی دیگر نیز در آشپزخانه هیئات مذهبی مشغول پخت غذای نذری هستند.

 

به گفته مسئول هیئت مذهبی صاحب الزمانی (عج) روزانه بیش از 10 هزار نان برای اطعام عزاداران فقط در این مکان پخت می شود.

 

در میان این جمعیت که شاید به بیش از 70 نفر هم می رسند، بانوی سالمندی را می بینی که حرارت این عشق آنقدر در وجودش شعله افکنده که به گفته خودش برای رسیدن این روزها که بتوانند برای امام حسین(ع)  قدمی بردارند لحظه شماری میکنند.

خانم حیدری "که قریب به 40 سال است که ایام محرم در  اشپزخانه هیت مذهبی صاحب الزمانی خدمت می کند در گفتگو با خبرنگار پیام بشرویه گفت :از اولین سال این نذری هر ساله برای کمک می آیم.

 

به وی  گفتم اجرت با آقا امام حسین (ع) اشک چشمش جاری شد و گفت :من قطره ای در دریای بیکران ارادتمندان به حسین(ع) هم نیستم و هر سال مشتاق تر از سال قبل برای رسیدن این روز که بتوانم خدمتی بکنم لحظه شماری می کنم

 

 این بانوی سالمند ، فقط یک حاجت داشت : در زندگی چیزی بجز محبت و ارادت به اهل بیت عصت و طهارت  (ع)  نمی خواهم  هر چه دارم از ائمه اطهار (ع) دارم و از خدا می خواهم تا زمان ظهور مولا و سرورمان آقا امام زمان (عج) در خانه حسین (ع) به عشق حسین (ع) خدمت کنم.

 

تنورهایشان تنها به عشق حسین (ع) شعله افکنده بود، آری طاقت می خواهد در کنار این آتش داغ ایستادن ولیکن این عاشقان حسینی به یاد خیمه های سوخته سرورشان با کاروان کربلا هم راه و هم ناله شده اند و حرارت  تنور را با جان و دل پذیرا هستند.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها