کدخبر: ۳۵۸٦٦
۱٤ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:٤۷
چاپ

حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی:

اگر در جامعه ای امربه معروف ترک شود اشرار بر آنها مسلط می شوند

بیرجندرسا-نماینده مجلس بیرجند خوسف درمیان گفت:اگر در جامعه ای امربه معروف ترک شود اشرار بر آنها مسلط می شوند و خوبان جامعه اگر دعا کنند دعای آنها مستجاب نمی شود که نشان اهمیت امربه معروف نسبت به مسئولین و جریانهای سیاسی و قدرتها است چرا که امربه معروف امام حسین (ع) نسبت به جریانات سیاسی یزید بود.

 اگر در جامعه ای امربه معروف ترک شود اشرار بر آنها مسلط  می شوند

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، حجت الاسلام عبادی در همایش زینبیون که در حسینیه جماران برگزار شد با بیان اینکه علت قیام ابا عبدالله الحسین (ع)  امربه معروف و نهی از منکر بود گفت: امربه معروف و نهی از منکر آنقدر ارزش داشت که سر امام حسین (ع) از تنش جدا شود و فرزندانش به اسارت رفتند و به شهادت رسیدند و برادر باوفای حضرت و یاران حضرت به شهادت برسند.

حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی با بیان اینکه همه واجبات در برابر امربه معروف و نهی از منکر مانند قطره ای در برابر دریاست گفت: تقارن 13 آبان ماه با روز عاشورا به این مفهوم است که دشمن ستیزی و  آمریکا ستیزی ما در چارچوب امربه معروف و نهی از منکر قرار دارد و هم چنان که قیام امام حسین (ع) برای امربه معروف و نهی از منکر بود انقلاب ما برگرفته از قیام امام حسین (ع) است.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد:تمام هجمه ای که بر نمایندگان مجلس در یررسی طرح  امربه معروف و نهی از منکر  شد به این دلیل بود که عده ای یا امر به معروف و نهی از منکر را قبول ندارند یا از طرح امربه معروف در هراسند.

عبادی در بیان ماده‌های این طرح افزود: در یکی از ماده‌های این طرح آمده افراد می‌توانند تشکل‌های قانونی امر به معروف ثبت کرده و نسبت به هر فردی که منکری را انجام می‌دهد اعلام جرم کنند.

وی بیان کرد: برخی از آقازاده‌ها سال‌هاست باید محاکمه شود و چون آقازاده بودند این کار انجام نشده در حالی که در این طرح، ظرفیت قانونی فراهم شده که مردم می‌توانند نسبت به منکرات مسئولان، نمایندگان، وزیران و هر فردی که مرتکب جرمی شود اعلام جرم کنند؛ بنابراین نه تنها این طرح هیاهو و ترس ندارد بلکه موجب روند تکاملی رشد جامعه می‌شود.

عبادی  گفت: سال‌هاست بحث احیای این فریضه الهی در کشور مطرح می‌شود، اما آنچه دیده می‌شود این است هنگامی که بحث از امر به معروف و نهی از منکر به میان می‌آید ذهن‌ها به سمت بدحجابی می‌رود.

نماینده مردم بیرجند ادامه داد: در اینکه بدحجابی و بی‌عفتی منکر است شکی نیست، اما باید توجه داشت منکرهای مهم‌تری هم در جامعه هستند.

 

 

حجت الاسلام عبادی ادامه داد: در طرحی که حتی حقوق نهی منکر شونده در نظر گرفته شده آیا می شود آمربه معروف روی صورت فرد نهی منکرشونده  اسید بپاشید و ان موقع یک رسانه آنچنان بر علیه این طرح هیاهو ایجاد می کند که رسانه های معاند نظام  بر علیه نمایندگان و نظام و این طرح و به نام دفاع از حقوق زن  جو روانی ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه موارد اسید پاشی در کشور جریان تازه ای نبوده و البته جرم بسیار شدیدی است گفت: بهانه ای برای برخی جریانهای داخلی و افراد روشنفکر نما که خود را وابسته به برخی جریانهای سیاسی کشور می دانند بود که با جریانهای معاند نظام همسو شوند .

عبادی  گفت: امربه معروف و نهی از منکری که توسط مردم صورت می گیرد زبانی و لسانی  یا قانونی است ومردم اجازه عملیات فیزیکی و درگیری را ندارند .

وی یادآور شد: فساد از نوع اقتصادی و اخلاقی و جریان‌های فاسد، دروغ و غیبت نیز از دیگر انواع منکرات است که باید همه برای محو آن تلاش کنند.

عبادی افزود: همچنان که امام حسین (ع) در مقابل دشمنان، جان، یاران و همه هستی خود را فدا کرد باید مقابل دشمن ایستاد.

 

 

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.