کدخبر: ۳۵۸۲۳
۱۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۸
چاپ

هشدار دامپزشکی خراسان جنوبی نسبت به ذبح دام در معابر عمومی

بیرجندرسا-مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی نسبت به ذبح دام در معابر عمومی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی هشدار داد.

هشدار دامپزشکی خراسان جنوبی نسبت به ذبح دام در معابر عمومی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا علیرضا رفیعی‌پور در گفت‌و گو با  ایسنا, ضمن اعلام آمادگی کامل دامپزشکی استان برای اعمال نظارت­های بهداشتی بر لاشه دام­ها در ایام تاسوعا و عاشورا گفت: دامپزشکی استان با ساماندهی 22 اکیپ ثابت و 21 اکیپ سیار نظارت بر ذبح دام‌های نذری را از ساعت 7 صبح تا 21 طی دو شیفت کاری صبح و بعد از ظهر در روزهای تاسوعا و عاشورا بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: با توجه به اجرای سنت ذبح دام در مسیر دسته‌های عزاداری، مساجد، تکایا و تهیه غذا برای عزاداران حسینی، به منظور حفظ بهداشت عمومی، سلامت مصرف‌کنندگان و پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، خیرین دام نذری خود را در کشتارگاه‌های دام کشتار نمایند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی تصریح کرد: شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌های تابعه آماده ارائه خدمات بهداشتی به صورت رایگان به همشهریان هستند.

وی در توصیه به شهروندان گفت:شهروندان به منظور حفظ بهداشت عمومی و پیشگیری از ابتلای به بیماری‌های مهلک و خطرناک مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری‌های تب کریمه کنگو، سیاه زخم و... و نیز جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی، از هرگونه کشتار دام در معابر عمومی خودداری نمایند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی ضمن تاکید بر مخاطره‌آمیز بودن کشتار دام در اماکن عمومی از نظر بهداشتی، از خیرین و مسئولین هیئت‌های مذهبی و حسینه‌ها نیز خواستارکشتار دام­های نذری در کشتارگاه‌ها و مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی شد.

وی با اشاره به پیش‌بینی تمهیدات لازم برای نظارت بر کشتاردام در ایام مذکور، افزود: طی روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی اکیپ‌های بهداشتی سیار و ثابت دامپزشکی در سطح تمامی شبکه­های شهرستان‌ها فعال بوده و کلیه شهروندان می‌توانند جهت نظارت بر سلامت دام کشتاری و نیز گوشت استحصالی در بیرجند با کد چهار رقمی 1512 و شماره تلفن های 5-32233821 و در شهرستان‌ها با شبکه دامپزشکی شهرستان تماس حاصل نمایند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها