کدخبر: ۳۵۸۱۸
۱۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۵
چاپ

فوتبالیست ها و مراسم های عزاداری+تصاویر

بیرجندرسا- این روزها حس عجیبی دارد. روزهای متفاوت تر از ماه های سال. روزهایی برای صاف شدن از هیاهوهای همیشگی...

فوتبالیست ها و مراسم های عزاداری+تصاویر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از تبیان, باز هم ماه محرم از راه رسید. ماهی که عاشقان حسین از بزرگ و کوچیک خود را آماده حضور در مراسم عزاداری ها می کنند.

ورزشکاران به خصوص فوتبالی ها نیز همچون دیگران در تلاش هستند تا سفره های متعددی را برای عزاداران امام حسین برپا کنند.

به گزارش تبیان ، هرساله ورزشکاران ایران اسلامی نیز همچون سایر اقشار مسلمان و شیعیان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) با حضور در مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله (ع) و 72 یار باوفایش ، جلوه ای دیگر از ارادت جوانان ایران به ائمه اطهار علیهم السلام رابه نمایش می گذارند.

در میان ورزشکاران چهره هایی هستند که یه ائمه اطهار متوسل می شوند، در اغلب مصاحبه ها نام آنها را به زبان می آورند، حتی برای اهل بیت مداحی می کنند و نذر می دهند. در لحظه های سخت شخصی و ورزشی خود از نام و وجودشان مدد می گیرند تا بتوانند به موفقیت برسند. هنوز فریاد های حسین رضازاده پس از مهار وزنه های سنگین از خاطره ها پاک نشده است.

این عشق روز به روز پررنگ تر می شود و جالب است بدانید مربیان و بازیکنان فوتبال نه تنها این عشق را پنهان نمی کنند بلکه خود را آماده مداحی برای عاشقان امام حسین (ع) می کنند. سید مهدی سید صالحی ،‌رضا حقیقی ، غلام پیروانی و ....... از دسته نفراتی هستند که حالا دیگر صدایشان طرفداران زیادی دارد.

علاقه پیروانی به مداحی به سال‌ها پیش برمی‌گردد؛ به زمانی که خیلی کوچک بود. وی در یک خانواده مذهبی به دنیا آمده است و همین موضوع باعث شده که پیروانی هم از همان دوران با عزاداری در ایام ماه محرم آشنا شود.

پیروانی

 

خودش می‌گوید: « قبل از انقلاب نیز پدرم در ایام محرم و صفر و فاطمیه هیئت می‌گرفت؛ برای همین، من هم راه پدرم را ادامه دادم.» حالا وی مداح هیات امام حسن مجتبی(ع) است. علی ـ پسر پیروانی ـ معتقد است که صدای پدرش خوب است و مناسب نوحه‌خوانی در ایام عزای حسینی.

در این مطلب قصد داریم تصاویری ماندگار از چهره های ورزشی را برایتان به تصویر بکشیم. تصاویری از دیروز و امروز که نشان می دهد اینجا دیگر شهرت و محبوبیت مطرح نیست؛ نام‌ها و لقب‌ها فراموش می‌شوند و برای حداقل چند روز هم كه شده همه برای مصیبت بزرگ تاریخ عزاداری خواهند کرد.

 

رضا حقیقی
کریمی
حجازی

 

فتح الله زاده
عابدزاده ، پروین ، استیلی
قلعه نویی و سلیمی

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها